Uchwała nr 238/1196/2009
Zarządu Powiatu
w Tarnowskich Górach
z dnia 19 października 2009 roku
w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach.
Na podstawie art. 32, ust 2, pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym
(tj. Dz. U. 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)
Zarząd Powiatu
uchwala:
§ 1
Ustalić obowiązki i kompetencje Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty
w Tarnowskich Górach w zakresie gospodarowania mieniem ruchomym będącym
w dyspozycji jednostki w dniu podjęcia niniejszej uchwały i uzupełnionym o mienie nabyte
po tej dacie.
§ 2
Określić obowiązki Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem ruchomym wymienionym w §1
1. uzasadnione nabywanie mienia ruchomego, w tym podejmowanie zobowiązań finansowych na zasadach określonych w aktualnie obowiązującym "Regulaminie udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne", przyjętym Uchwałą Zarządu Powiatu
w Tarnowskich Górach, zgodnie z rocznym planem finansowym jednostki, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej,
2. prowadzenie ewidencji mienia, w tym:
a) prowadzenie ewidencji księgowej wszystkich składników majątkowych, zgodnie
z przyjętymi przez jednostkę zasadami prowadzenia rachunkowości,
b) nadawanie numerów inwentarzowych wszystkim składnikom majątkowym, przed wprowadzeniem ich do użytkowania, zgodnie z przyjętymi przez jednostkę zasadami prowadzenia rachunkowości,
c) dokonywanie okresowych spisów z natury i właściwych korekt w ewidencji księgowej,
3. likwidacja mienia zbędnego zgodnie z zasadami określonymi przez jednostkę nadrzędną
w aktualnie obowiązujących właściwych uchwałach.
§ 3
Określić kompetencje Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem ruchomym wymienionym
w §1 tj., uzasadnione nabywanie mienia ruchomego, w tym planowanie i dokonywanie zakupów mienia ruchomego do wysokości rocznego planu finansowego jednostki.
§ 4
1. Dyrektor jest obowiązany do przedstawiania Zarządowi Powiatu pisemnego sprawozdania
z realizacji wykonanych zadań nałożonych niniejszą uchwałą, nie później niż do końca pierwszego kwartału roku następującego po okresie sprawozdawczym.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 winno obejmować cały rok kalendarzowy.
§ 5
Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
W dniu 19 lipca 2005 roku Zarząd Powiatu przyjął stanowisko o zobowiązaniu Wydziału Gospodarki Mieniem do przygotowania kompleksowej propozycji administrowania majątkiem Powiatu przez poszczególne jednostki organizacyjne Powiatu, a także do przygotowania propozycji zadań dyrektorów w/w jednostek w zakresie zwykłego zarządu tym majątkiem.
W związku z utworzeniem nowej jednostki organizacyjnej Powiatu pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach przygotowana została uchwała określająca obowiązki i kompetencje Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem ruchomym będącym w dyspozycji jednostki.
Mając na uwadze powyższe, podjęcie uchwały w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach, jest w pełni zasadne.