Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego powiat.tarnogorski.pl, www.bip.tarnogorski.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach nie posiada aplikacji moblilnej.
Oświadczenie sporządzono dnia 14.09.2020. Aktualizacji oświadczenia dokonano dnia: 28.02.2024. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. (odnośniki do raportów: strona powiat.tarnogorski.pl, strona: bip.tarnogorski.pl.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Zapewniona jest możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego na język polski i z języka polskiego na język migowy poprzez system Wideotłumacza. Połączenie z tłumaczem PJM online w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach jest możliwe, poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby Urzędu w dni robocze, w następujących godzinach jego pracy:
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Krzysztof Głaz. Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu 32 382 27 23. lub wysyłając pocztę elektroniczną na adres: kancelaria@tgpowiat.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu publicznego skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach mieści się w trzech budynkach. Siedziba główna podmiotu publicznego znajduje się w Tarnowskich Górach, przy ul. Karłuszowiec 5. Pozostałe budynki, w których realizowane są zadania podmiotu publicznego znajdują się w Tarnowskich Górach przy ulicy Sienkiewicza 16 oraz Mickiewicza 4. W budynkach wprowadzono oznakowanie pomieszczeń w alfabecie Braille’a oraz zamontowano plany tyflograficzne. Do budynków zapewniony jest wstęp osobom korzystającym z psa asystującego. Szklane powierzchnie drzwi oznaczono pasami kontrastowymi. Brak oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną prosimy o kontakt z Panią Izabelą Dittmann, adres poczty elektronicznej nadzor@tgpowiat.pl, tel. 32 381 37 93.