Uchwała nr 254/1739/2006
Zarządu Powiatu
w Tarnowskich Górach
z dnia 22 września 2006 roku
w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania powierzonym mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach.
Na podstawie art. 32, ust 2, pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) i § 2 Załącznika nr 3 do Uchwały nr XXI/184/2004 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 27 kwietnia 2004r. z późn. zm. w sprawie ustalenia zasad gospodarowania składnikami majątkowymi powiatowego zasobu nieruchomości.
Zarząd Powiatu
uchwala:
§ 1
Ustalić obowiązki i kompetencje Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach w zakresie gospodarowania powierzonym, na podstawie umów lub poleceń służbowych, mieniem nieruchomym i ruchomym, będącym w dyspozycji jednostki w dniu podjęcia niniejszej uchwały i uzupełnionym o mienie nabyte po tej dacie.
§ 2
Określić obowiązki Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem:
1. w ramach gospodarowania mieniem nieruchomym, o którym mowa w § 1:
1) utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym, w tym:
a) planowanie zadań remontowych na kolejne lata budżetowe.
b) wykonywanie remontów bieżących i usuwanie awarii w zakresie rocznego planu finansowego, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i zasad zamówień publicznych.
c) współpraca z Biurem ds. Inwestycji przy wykonywaniu remontów finansowanych bezpośrednio z budżetu jednostki nadrzędnej.
d) wykazanie należytej staranności w bieżącym monitorowaniu stanu technicznego powierzonego mienia.
2) realizowanie czynności wynikających z prawa budowlanego, w tym:
a) prowadzenie książek obiektów budowlanych wraz z załącznikami,
w ilości uzgodnionej z jednostką nadrzędną.
b) wykonywanie wszystkich niezbędnych przeglądów budynków, instalacji, sprzętu p. poż., w ilości, rodzaju i terminach przewidzianych prawem.
3) zabezpieczenie dostawy mediów i innych usług do nieruchomości, w tym:
a) monitorowanie zużycia mediów, wyjaśnianie przyczyn nieuzasadnionego zwiększenia zużycia.
b) nadzorowanie właściwej realizacji zapisów podpisanych umów z dostawcami mediów.
c) dokonywanie analiz kosztów mediów z uwzględnieniem właściwych jednostek odniesienia.
d) bieżące monitorowanie stanu technicznego, konserwowanie wszystkich instalacji
i usuwanie awarii.
e) utrzymanie czystości i porządku na terenie administrowanych nieruchomości.
f) wykonywanie planów modernizacji lub wymiany instalacji.
4) wykonywanie innych czynności administracyjnych, w tym:
a) udostępnianie pomieszczeń i innych składników nieruchomości osobom trzecim, w czasie gdy są one zbędne dla realizacji zadań własnych jednostki i innych jednostek organizacyjnych Powiatu, zgodnie z zasadami określonymi przez jednostkę nadrzędną w aktualnie obowiązujących właściwych uchwałach.
b) informowanie Zarządu Powiatu o dewastacji mienia przez osoby trzecie,
c) w sytuacjach nagłych, zagrażających zdrowiu lub życiu ludzi oraz w razie utraty mienia zawiadamianie Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego.
d) przekazanie informacji do Wydziału Gospodarki Mieniem o mieniu przeznaczonym do ubezpieczenia.
2. W ramach gospodarowania mieniem ruchomym, o którym mowa w § 1:
1) uzasadnione nabywanie mienia ruchomego, w tym:
a) planowanie zakupów mienia ruchomego do wysokości rocznego planu finansowego jednostki.
2) prowadzenie ewidencji mienia, w tym:
a) prowadzenie ewidencji księgowej wszystkich składników majątkowych zgodnie
z przyjętymi przez jednostkę zasadami prowadzenia rachunkowości.
b) nadawanie numerów inwentaryzacyjnych wszystkim składnikom majątkowym, przed wprowadzeniem ich do użytkowania, zgodnie z przyjętymi przez jednostkę zasadami prowadzenia rachunkowości.
c) dokonywanie okresowych spisów z natury i właściwych korekt w ewidencji księgowej.
3) likwidacja mienia zbędnego zgodnie z zasadami określonymi przez jednostkę nadrzędną w aktualnie obowiązujących uchwałach.
§ 3
Określić kompetencje Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem:
1. w ramach gospodarowania mieniem nieruchomym, o którym mowa w § 1:
1) utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym, w tym:
a) wnioskowanie o umieszczenie w planie remontów jednostki nadrzędnej na dany rok budżetowy, zadań remontowych wynikających z potrzeb jednostki organizacyjnej.
b) podpisywanie umów z dostawcami materiałów i usług do wysokości rocznego planu finansowego jednostki organizacyjnej, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.
2) realizowanie czynności wynikających z prawa budowlanego, w tym:
a) podpisywanie umów z dostawcami usług (z wyjątkiem usług finansowanych bezpośrednio ze środków jednostki nadrzędnej) do wysokości rocznego planu finansowego jednostki organizacyjnej, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.
3) zabezpieczenie dostawy mediów i innych usług do nieruchomości, w tym:
a) podpisywanie umów z dostawcami mediów i usług komunalnych i zlecanie usunięcia awarii do wysokości rocznego planu finansowego jednostki organizacyjnej,
z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.
b) wnioskowanie o umieszczenie w planie remontów jednostki nadrzędnej na dany rok budżetowy, zadań remontowych wynikających z potrzeb jednostki organizacyjnej w zakresie modernizacji i wymiany instalacji.
4) wykonywanie innych czynności administracyjnych:
a) podpisywanie umów udostępnienia w imieniu Powiatu Tarnogórskiego, z wyłączeniem umów najmu i dzierżawy składników majątkowych.
b) proponowanie niestandardowych rozwiązań gospodarowania pomieszczeniami
i innymi składnikami nieruchomości, w czasie gdy są one zbędne dla realizacji zadań własnych.
2. w ramach gospodarowania mieniem ruchomym, o którym mowa w § 1:
1) uzasadnione nabywanie mienia ruchomego, w tym:
a) podejmowanie zobowiązań finansowych na zasadach „Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne” wprowadzonego Uchwałą nr 93/655/2004 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 14 czerwca 2004r. zgodnie z rocznym planem finansowym jednostki, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.
2) likwidacja mienia zbędnego:
a) planowanie przeznaczenia składników majątkowych zbędnych dla realizacji zadań własnych jednostki.
b) wnioskowanie do jednostki nadrzędnej o akceptację zmiany przeznaczenia składników majątkowych.
§ 4
1. Dyrektor jest obowiązany do przedstawiania Zarządowi Powiatu pisemnego sprawozdania z realizacji wykonanych zadań nałożonych niniejszą uchwałą, nie później niż do końca pierwszego kwartału roku następującego po okresie sprawozdawczym.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 winno obejmować cały rok kalendarzowy.
§ 5
Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach.
§ 6
Traci moc uchwała nr 217/1498/2006 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia
13 marca 2006 roku w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania powierzonym mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak