» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2011 rok

Zarządzenie Starosty Tarnogórskiego nr 25/2011 z dnia 10.03.2011 roku w sprawie przygotowywania i zatwierdzania opisów stanowisk pracy oraz zakresów obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności pracowników w Starostwie Powiatowym w Tarnowskie Górach oraz zakresów obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego



Symbol: EO.Z.0716-1-11/11

Zarządzenie nr  25/2011
Starosty Tarnogórskiego
z dnia 10.03.2011 r.

w sprawie:
przygotowywania i zatwierdzania opisów stanowisk pracy oraz zakresów obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności pracowników w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach oraz zakresów obowiązków służbowych, uprawnień
i odpowiedzialności dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego

Na podstawie: art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 nr 142  poz. 1592  z późn. zm) oraz §19 ust.2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach (Uchwała Nr XLV/425/2009 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 24 listopada 2009r. z późn. zm.)

Zarządzam,
co następuje:

§ 1

Przez użyte w zarządzeniu określenia rozumie się:
1) Starostwo - Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach,
2) Wydział - Wydziały i równorzędne im komórki organizacyjne Starostwa,
3) Naczelnik Wydziału - Naczelników Wydziałów i kierowników równorzędnych komórek organizacyjnych funkcjonujących w Starostwie,
4) Regulamin Organizacyjny - Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

§ 2

1. Dla każdego stanowiska w strukturze organizacyjnej Starostwa sporządza się opis stanowiska pracy. Opis stanowiska pracy jest dokumentem przedstawiającym uzasadnienie utworzenia stanowiska.
2. Opis stanowiska pracy  określa w szczególności:
1) Cel istnienia stanowiska,
2) Wykaz podstawowych zadań realizowanych na stanowisku,
3) Stopień samodzielności i rodzaj odpowiedzialności jaki wiąże się z wykonywanymi
na stanowisku zadaniami,
4) Wymagane na stanowisku kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.
3. Opis stanowiska pracy sporządza się według następujących zasad:
1) Opis nowo utworzonego stanowiska pracy sporządza się niezwłocznie po jego utworzeniu,
2) Opis stanowiska pracy jest aktualizowany w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów.
4. Projekt opisu stanowiska pracy lub jego aktualizację sporządza Naczelnik Wydziału i przedkłada do uzgodnienia nadzorującemu Wydział Członkowi Zarządu, Skarbnikowi lub Sekretarzowi,
a następnie w Wydziale Organizacyjnym celem jego weryfikacji z zakresem zadań Wydziału zapisanym w Regulaminie Organizacyjnym. Wydział Organizacyjny przekazuje projekt opisu stanowiska pracy do Biura Kadr celem weryfikacji pod względem zgodności z przepisami prawnymi regulującymi zagadnienia zawarte w opisie stanowiska pracy.
5. Zweryfikowany projekt opisu stanowiska pracy Biuro Kadr przekazuje do zatwierdzenia Staroście.
6. Po zatwierdzeniu projektu opisu stanowiska, Naczelnik Wydziału przygotowuje jeden egzemplarz uzgodnionego opisu stanowiska i wraz z projektem składa w Biurze Kadr celem przedłożenia do zatwierdzenia przez Starostę.
7. Pracownik zostaje zapoznany przez Naczelnika Wydziału z opisem stanowiska pracy,
na którym jest zatrudniony.
8. Projekt i oryginał opisu stanowiska pracy jest przechowywany w Biurze Kadr.
9. Wzór opisu stanowiska pracy wraz z objaśnieniami stanowi załącznik nr 1
do niniejszego zarządzenia.

§ 3

1. Na podstawie opisu stanowiska pracy, o którym mowa w §2 sporządza się dla każdego pracownika zakres obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności pracownika zwany dalej "zakresem obowiązków".
2. Wszystkie zadania ujęte w opisie stanowiska pracy powinny być przydzielone
do realizacji pracownikowi zatrudnionemu na danym stanowisku i wpisane do jego zakresu obowiązków.
3. Zakres obowiązków stanowi doprecyzowanie rodzaju pracy określonego w umowie
o pracę lub akcie powołania.
4. Obowiązek przygotowania oraz aktualizacji zakresów obowiązków dla pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych spoczywa na Naczelniku Wydziału.
5. Obowiązek przygotowania i aktualizacji zakresów obowiązków dla Naczelników nadzorowanych Wydziałów spoczywa na Staroście, Wicestaroście, Członkach Zarządu, Skarbniku i Sekretarzu.
6. Obowiązek przygotowania i aktualizacji zakresów obowiązków dla Członków Zarządu, Skarbnika, Sekretarza spoczywa na Staroście.
7. Przygotowany zgodnie z niniejszym zarządzeniem projekt zakresu obowiązków,
w jednym egzemplarzu, podpisany przez Naczelnika Wydziału podlega przedłożeniu do zatwierdzenia nadzorującemu dany Wydział Członkowi Zarządu, Skarbnikowi lub Sekretarzowi.
8. Po zatwierdzeniu projektu zakresu obowiązków, Naczelnik Wydziału przygotowuje
trzy egzemplarze zakresu obowiązków, z których jeden podpisuje i wraz
z zatwierdzonym projektem zakresu obowiązków składa nadzorującemu Wydział Członkowi Zarządu,  Skarbnikowi lub Sekretarzowi celem podpisania.
9. Pracownik zostaje zapoznany z zakresem obowiązków przez bezpośredniego przełożonego
i podpisuje trzy egzemplarze. Po jednym egzemplarzu zakresu obowiązków otrzymują: pracownik, Biuro Kadr oraz bezpośredni przełożony. Projekt zakresu obowiązków jest przechowywany w Wydziale, który go przygotował.
10. Naczelnicy Wydziałów właściwych w zakresie zapisów części II zakresu obowiązków są zobowiązani do informowania Naczelników Wydziałów o zmianach w zakresie tych zapisów.
11. Wzór zakresu obowiązków wraz z objaśnieniami stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 4

Obowiązek sporządzenia zakresów obowiązków dla dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu tarnogórskiego spoczywa na Naczelniku Wydziału sprawującym nadzór nad daną jednostką.

§ 5

Uchyla się Zarządzenie nr 11/2011 Starosty Tarnogórskiego z dnia 8 lutego 2011 r.
w sprawie przygotowywania i zatwierdzania zakresów obowiązków służbowych, uprawnień
i odpowiedzialności pracowników Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

§ 6

Wykonanie Zarządzenia powierza się Naczelnikom Wydziałów.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Dokument utworzono: Wydzial Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Tarnogorski - Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data dokumentu: 2011-03-10

Data wprowadzenia: 2011-03-15

Wyświetleń: 1599

Załączniki:
1) Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 25/2011 Wprowadził: Krzysztof Dudek, Dnia: 2011-03-24, Pobrań: 1171, Typ: DOC, Rozmiar: 56 KB
2) Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 25/2011 Wprowadził: Krzysztof Dudek, Dnia: 2011-03-24, Pobrań: 1230, Typ: DOC, Rozmiar: 54 KB

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2011-03-15

« POWRÓT

WYDRUK