» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2011 rok

Zarządzenie Starosty Tarnogórskiego nr 10/2011 z dnia 04.02.2011 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach



Symbol: EO.Z.0716-1-6/11

Zarządzenie nr 10/2011
Starosty Tarnogórskiego
z dnia 4.02.2011 r.

w sprawie:
organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach

Na podstawie: art. 34, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity  Dz. U. z 2001 r.
Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz § 43, ust 2, lit. a) Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przyjętego Uchwałą Nr XLV/425/2009 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 24 listopada 2009 r. ze zmianami w związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).

Zarządzam,
co następuje:

§ 1

Zarządzenie reguluje zasady przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków składanych do Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

§ 2

Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1. Urząd - Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach,
2. Wydziały - komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach,
3. Naczelnik - naczelnik wydziału, kierownik komórki organizacyjnej równorzędnej wydziałowi, pracownicy komórek organizacyjnych, w których nie istnieje stanowisko kierownicze
a wyszczególnionych w schemacie organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach stanowiącym załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
w Tarnowskich Górach,
4. Szef pionu - właściwy członek zarządu, sekretarz lub skarbnik

§ 3

Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się Wydziałowi Organizacyjnemu.
Skargi i wnioski skierowane do Urzędu, po wstępnym zbadaniu przez Wydział Organizacyjny są przekazywane do rozpatrzenia właściwym wydziałom.

§ 4

1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficzne, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej (z użyciem podpisu elektronicznego lub bez niego), a także ustnie do protokołu przyjęcia skargi/wniosku. Wzór protokołu stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
2. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia
się bez rozpoznania.
3. Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu, bez względu na adresata i formę, podlegają zgłoszeniu w Wydziale Organizacyjnym w celu ewidencji w rejestrze skarg i wniosków.
4. Za rejestrację skarg i wniosków w rejestrze odpowiedzialni są Naczelnicy.

§ 5

Wydziały Urzędu zobowiązane są do rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków z należytą starannością i wnikliwością, w trybie określonym przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji i przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).

§ 6

Odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe rozpatrzenie skarg i wniosków ponoszą właściwi naczelnicy wydziałów.

§ 7

Akta rozpatrzonych skarg i wniosków gromadzone są i przechowywane w wydziałach, które je rozpatrzyły.

§ 8

Pracownicy rozpatrujący skargi i wnioski w Wydziałach zobowiązani są do niezwłocznego przekazania kopii udzielonych odpowiedzi na skargi lub wnioski Wydziałowi Organizacyjnemu.

§ 9

Starosta, Wicestarosta i Członkowie Zarządu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków
w poniedziałki w godzinach od 1330 do 1530, zgodnie z Zarządzeniem nr 77/2010 Starosty Tarnogórskiego z dnia 31 grudnia 2010 roku w sprawie ustalenia czasu i miejsca pełnienia dyżurów oraz przyjmowania klientów w sprawach skarg i wniosków przez Starostę Tarnogórskiego i Członków Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach.

§ 10

1. Odpowiedzi na skargi, przygotowane przez właściwe wydziały, parafowane przez naczelnika
i nadzorującego szefa pionu, podpisuje Starosta.
2. Odpowiedzi na wnioski, przygotowane przez właściwe wydziały, parafowane przez naczelnika podpisuje nadzorujący szef pionu.
3. Pisma przekazujące skargi i wnioski do załatwienia właściwym organom, zgodnie z zakresem ich kompetencji podpisuje Sekretarz.

§ 11

Sekretarz:
1. Na bieżąco sprawuje nadzór nad terminowym i prawidłowym załatwianiem skarg i wniosków przez wydziały Urzędu,
2. Przygotowuje kwartalne sprawozdanie dla Zarządu Powiatu dotyczące liczby rozpatrywanych skarg i wniosków.

§ 12

Traci moc Zarządzenie Nr 36/2005 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 kwietnia 2005 roku
w sprawie przyjmowania wnoszonych ustnie skarg i wniosków

§ 13

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu.

§ 14

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski - Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data dokumentu: 2011-02-07

Data wprowadzenia: 2011-02-07

Wyświetleń: 1372

Załączniki:
1) Załącznik do zarządzenia nr 10/2011 Wprowadził: Krzysztof Dudek, Dnia: 2011-02-08, Pobrań: 1118, Typ: PDF, Rozmiar: 38.53 KB

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2011-02-07

« POWRÓT

WYDRUK