» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2010 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 15 marca 2010r.

Uchwała nr 276/1367/2010 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie skierowania pod obrady Rady Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach



Symbol: 276/1367/2010

Uchwała nr 276/1367/2010

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 15 marca 2010 roku

 

 

w sprawie skierowania pod obrady Rady Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.

 

Działając na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 1, ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 poz. 1592 z póź. zm.).

 

   

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

 

§ 1

 

 

Skierować do Rady Powiatu w Tarnowskich Górach projekt uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.

 

 

§ 2

 

 

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu Tarnogórskiego.

 

 

§ 3

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Załącznik do uchwały nr 276/1367/2010 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 15 marca 2010 r.

 

                                                         Uchwała nr ......................

                                                                Rady Powiatu

                                                          w Tarnowskich Górach

                                                          z dnia ...............................

 

w sprawie przyjęcia Statutu Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.

 

Na podstawie art. 4 ust. 1, pkt 6, art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.) w zw. z art. 11 ust. 1 i 2, art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240) oraz w zw. z art. 105 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.).

 

 

Rada Powiatu

uchwala:

 

 

§ 1

 

Zarządowi Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach nadaje się Statut w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

             

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Tarnogórskiego.

                                                                         

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

§ 4

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

                                                                       

                                                                           

 

Załącznik  do Uchwały nr ……….. Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia ……………...…

 

 

S T A T U T

ZARZĄDU  DRÓG  POWIATOWYCH

W  TARNOWSKICH  GÓRACH

 

I. Postanowienia ogólne

§ 1

 

  1. Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, zwany dalej ZDP jest samodzielną jednostką organizacyjną, nie posiadającą osobowości prawnej, działającą    jako wyodrębniona jednostka budżetowa Powiatu Tarnogórskiego.
  2. ZDP podlega bezpośrednio Zarządowi Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 2

 

1.       Siedzibą ZDP jest miasto Tarnowskie Góry.

2.       Terenem działalności ZDP jest obszar Powiatu Tarnogórskiego.

3.       ZDP używa pieczęci "ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH w Tarnowskich Górach, 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Pyskowicka 54"

 

§ 3

 

ZDP działa w szczególności na podstawie:

 

  1. ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz.1592  z 2001r. z późn. zm.),  
  2. b.       ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. Nr 204, poz. 2086 z 2004r. z późn. zm.),
  3. rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 grudnia 1998r.  w sprawie dostosowania organizacji dyrekcji okręgowych dróg publicznych oraz będących ich częściami zarządów drogowych i drogowej służby liniowej do organizacji administracji publicznej określonej przepisami o reformie administracji publicznej (Dz. U. Nr 156, poz.1027),
  4. ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego  (tj. Dz. U.  z 2000r. Nr 98, poz.1071 z późn. zm.),
  5. uchwały Nr V/68/2007 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 26 lutego 2007r. w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu Statutu Powiatu Tarnogórskiego,
  6. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240),
  7. art. 85 pkt 2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1241 z późn. zm.) w zw. z art. 26 ust. 1-9 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r.  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
  8. ustawy z dnia 20 listopada 2007r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz.1655 z późn. zm.).
  9. ustawa z dnia 30 listopada 2004r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 261, poz.2603 z późn. zm.).

 

II. Zadania i zakres działania.

 

§ 4

 

  1. ZDP realizuje zadania własne Powiatu Tarnogórskiego z zakresu budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg powiatowych oraz inne zadania przewidziane przepisami prawa do kompetencji lub obowiązków zarządcy dróg.
  2. ZDP może realizować zadania z tego samego zakresu zlecone przez inne podmioty po uzyskaniu zgody Zarządu Powiatu.
  3. Do zadań ZDP należy w szczególności:
    1. opracowanie projektów planów finansowych budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych jak również opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
    2. pełnienie funkcji inwestora,
    3. utrzymanie nawierzchni jezdni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
    4. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
    5. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
    6. koordynacja robót w pasie drogowym,
    7. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku  o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
    8. prowadzenie ewidencji dróg powiatowych i drogowych obiektów mostowych,
    9. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg powiatowych i obiektów mostowych,
    10. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych  i zabezpieczających,
    11. przeciwdziałanie niszczeniu dróg powiatowych przez ich użytkowników,
    12. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać  lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
    13. wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg powiatowych i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
    14. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
    15. osadzenie, utrzymywanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym dróg powiatowych,
    16. prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi   w zarządzie organu zarządzającego drogami, regulowanie prawa do własności nieruchomości zajętych pod drogi,
    17. wykonywanie zadań wynikających z odrębnych przepisów.  

III. Zasady funkcjonowania Zarządu Dróg Powiatowych

 

§ 5

 

  1. ZDP kieruje i reprezentuje na zewnątrz Dyrektor.
  2. Dyrektor   odpowiada   za   realizację   zadań   ZDP   określonych  w   niniejszym  statucie oraz wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu Tarnogórskiego.
  3. Dyrektor jest zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu. Czynności z zakresu  prawa pracy wobec Dyrektora wykonuje Starosta. Dyrektor działa przy pomocy  zastępcy  ds. technicznych i głównego księgowego.
  4. Dyrektor ZDP wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w ZDP,  w tym do zastępcy dyrektora, głównego księgowego i kierownika gospodarstwa pomocniczego.
  5. Dyrektor ZDP jest uprawniony do prowadzenia bieżących spraw z zakresu działania ZDP, tj. dokonuje czynności prawnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ZDP i realizacji jego zadań wobec wszystkich władz, organów, instytucji, przedsiębiorstw, banków oraz prowadzi w imieniu Powiatu Tarnogórskiego sprawy z zakresu działania ZDP przed sądami w charakterze strony, wnioskodawcy, uczestnika postępowania z prawem do udzielania dalszych pełnomocnictw.
  6. W ramach udzielonego pełnomocnictwa Dyrektor ZDP zaciąga zobowiązania finansowe do wysokości środków finansowych określonych corocznie w planie finansowym ZDP.
  7. Dyrektor prowadzi nadzór nad działalnością gospodarstwa pomocniczego zapisany w obowiązujących przepisach.
  8. Dla realizacji zadań ZDP Dyrektor ZDP jest uprawniony do podejmowania decyzji w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji oraz do wydawania decyzji administracyjnych  z upoważnienia Zarządu Powiatu Tarnogórskiego.

 

IV. Organizacja wewnętrzna Zarządu Dróg Powiatowych

 

§ 6

 

1.     Szczegółową organizację ZDP, zakres uprawnień i obowiązków, pracowników zatrudnionych na  poszczególnych  stanowiskach,  określa  "Regulamin organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach" ustalony uchwałą Zarządu Powiatu.

2.     Prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w ZDP regulują przepisy ustawy z dnia  21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 Nr 223, poz.1458).

 

V. Gospodarka finansowa ZDP

 

§ 7

 

  1. Gospodarka finansowa ZDP prowadzona jest na podstawie przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. Nr 157, poz.1240) i ustawie z dnia 2 września1994r. o rachunkowości (tj. Dz.U. Nr 152, poz.1223 z późn. zm.)  z uwzględnieniem szczególnych zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów
    z 28 lipca 2006r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U.Nr 142, poz.1020 z późn. zm.), a także zawartych
    w rozporządzeniu z 29 czerwca 2006r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną ( Dz.U. Nr 116, poz.783 z późn. zm.).

 

  1. Ponadto gospodarka finansowa prowadzona jest zgodnie z:

      - rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia  14 czerwca 2006r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. Nr 107, poz.726 z późn. zm.),

       - rozporządzeniem Ministra Finansów z 27 czerwca 2006r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 115, poz. 781 z późn.zm.).

VI. Postanowienia końcowe.

 

§ 8

 

1.       W sprawach  nie  uregulowanych  niniejszym   Statutem   mają   zastosowanie  powszechnie      obowiązujące przepisy prawa.
2.   Wszelkie zmiany niniejszego Statutu dokonywane są w trybie właściwym dla jego nadania.


Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Machura

Data wprowadzenia: 2010-04-08

Wyświetleń: 2056

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Machura, dnia: 2010-04-08

« POWRÓT

WYDRUK