Uchwała nr 296/1481/2010 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 31 maja 2010 roku w sprawie: zmiany Uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego.
Symbol: 296/1481/2010
Uchwała nr 296/1481/2010
Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach
z dnia 31 maja 2010 roku
w sprawie: zmiany Uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego.
Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.1991 r. (Dz.U nr 256
poz. 2572 z 2004 r. z późn. zm.)
Zarząd Powiatu
uchwala:
§ 1
Wprowadzić zmiany w "Instrukcji w sprawie obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego" stanowiącej załącznik Nr 1 do uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego w ten sposób, że:
1. skreśla się treść §
2. dotychczasowy § 28 otrzymuje brzmienie:
"Rachunki i faktury do zapłaty powinny być dostarczone do PZOFO w terminie i stanie umożliwiającym ich terminową zapłatę. Za nieterminową zapłatę faktury z powodu:
1) nieprawidłowego opisu,
2) braku stwierdzenia wykonania usługi,
3) niekompletności dokumentów,
4) dostarczenie po terminie płatności
odsetki reguluje osoba , która dostarczyła dokument do zapłaty bez spełnienia w/w wymagań, bądź w nieodpowiednim terminie.",
3. dotychczasowy § 29 otrzymuje brzmienie:
" 1. Zestawienie dokumentów księgowych przyjęte do PZOFO zostaje opieczętowane pieczątką wpływu oraz zarejestrowane w książce korespondencji,
2. Faktury złożone jako załącznik do zestawienia zostają przekazane do Dyrektora Zespołu celem zadekretowania do osoby zajmującej się obsługą danej jednostki.
3. Zadekretowane przez Dyrektora PZOFO dokumenty księgowe zostają przekazane do osoby prowadzącej księgowość danej jednostki celem wstępnej rejestracji i dekretacji
4. Po wstępnej dekretacji dokumenty księgowe przekazane zostają do osoby dokonującej rejestracji wydatków w odpowiednich wnioskach o realizacji zamówień publicznych.
5. Po odnotowaniu w rejestrze Zamówień Publicznych dokument księgowy zostaje przekazany do księgowej celem dokonania księgowania i zapłaty.
6. Po dokonaniu opisów dokumentu księgowego wprowadzeniu do ksiąg rachunkowych dokument księgowy zostaje przekazany do zatwierdzenia przez Głównego Księgowego
i Dyrektora PZOFO.".
§ 2
Pozostałe zapisy Załącznika Nr 1 do uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego pozostają bez zmian.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorom szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Tarnogórski oraz Dyrektorowi Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Machura
Data wprowadzenia: 2010-06-09
Wyświetleń: 1740
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Machura, dnia: 2010-06-09
« POWRÓT
WYDRUK