» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2010 rok

Zarządzenie Starosty Tarnogórskiego nr 21/2010 z dnia 25.03.2010 r. ws. określenia trybu zamawiania, używania oraz przechowywania pieczęci urzędowych w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach



Symbol: EO.Z.0716-1-11/10

ZARZĄDZENIE NR 21/2010
STAROSTY TARNOGÓRSKIEGO
Z DNIA 25.03.2010 r.

w sprawie określenia trybu zamawiania, używania oraz  przechowywania pieczęci
i pieczęci urzędowych w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. Nr 91, poz. 578 z późn. zm.) oraz § 55 ust. 1 Statutu Powiatu Tarnogórskiego, zarządzam co następuje:

§ 1

1. Użyte w niniejszym zarządzeniu określenie "pieczęć" oznacza odpowiednio:
a) pieczęć urzędową - pieczęć okrągłą z wizerunkiem herbu powiatu pośrodku i nazwą w otoku odpowiednio:
Rada Powiatu Tarnogórskiego,
Zarząd Powiatu Tarnogórskiego,
Starosta Tarnogórski,
Przewodniczący Rady Powiatu Tarnogórskiego,
Powiat Tarnogórski,
b) pieczęć - stemple lub ich wizerunki nagłówkowe, imienne do podpisu,
z upoważnienia, w zastępstwie i.t.p.
2. Użyte w niniejszym zarządzeniu określenie "rejestr" - oznacza rejestr pod nazwą "Ewidencja wydawanych pieczątek", prowadzony przez Wydział Organizacyjny.

§ 2

1. Nowe pieczęcie zamawiane są w przypadku zmiany nazwy komórki organizacyjnej, zmian personalnych, zużycia, uszkodzenia bądź utraty pieczęci dotychczas używanych. Samowolne dokonywanie jakichkolwiek zmian w treści pieczęci jest niedozwolone.

2. Pisemne zamówienie na pieczęcie składa się do Wydziału Organizacyjnego, który dokonuje przedmiotowego zaopatrzenia w specjalistycznych punktach. Zamówienie
w szczególności powinno zawierać następujące dane:
a) treść pieczęci,
b) uzasadnienie związane z wykonaniem nowej pieczęci,
c) określenie ilości zamawianych pieczęci.

3. Wykonane pieczęcie przekazywane są komórkom zamawiającym za pisemnym potwierdzeniem odbioru zawierającym datę i podpis osoby odbierającej obok odcisku wykonanej pieczęci w rejestrze.

4. W przypadku zużycia, uszkodzenia, bądź dezaktualizacji pieczęci należy je zwrócić
do Wydziału Organizacyjnego, który dokonuje ich wykreślenia z rejestru oraz  fizycznej likwidacji na podstawie zatwierdzonego przez Starostę Tarnogórskiego protokołu likwidacji.

5. O przypadkach kradzieży lub utraty pieczęci należy niezwłocznie powiadomić Wydział Organizacyjny z podaniem okoliczności utraty.

6. O utracie pieczęci urzędowej Wydział Organizacyjny zawiadamia Mennicę Państwową, po czym dokonuje jej wykreślenia z rejestru.

§ 3

1. Pieczęcie stosuje się wyłącznie do załatwiania spraw służbowych.
2. Podczas pracy pieczęcie powinny znajdować się w miejscu dostępnym tylko
dla pracownika uprawnionego do posługiwania się tymi pieczęciami.
3. Zabrania się odciskania pieczęci na niepodpisanych dokumentach.

§ 4

Pieczęcie deponowane są w kasetkach metalowych - odrębnych dla każdej komórki organizacyjnej - po zakończeniu godzin pracy w danym dniu, w Sekretariacie Starosty
przez następujące komórki:
1. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem pracownikowi obsługującemu sekretariat Starosty Powiatu oraz pieczęcie okrągłe: Zarząd Powiatu Tarnogórskiego, Starosta Tarnogórski, Powiat Tarnogórski,
2. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem pracownikowi obsługującemu sekretariat Wicestarosty Powiatu,
3. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem pracownikowi obsługującemu sekretariat Sekretarza Powiatu i Członków Zarządu,
4. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Transportu i Dróg Publicznych,
5. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Zdrowia i Spraw Społecznych,
6. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem dla Biura Rzecznika Prasowego,
7. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem dla Biura Bezpieczeństwa Publicznego,
8. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Powiatowemu Konserwatorowi Zabytków,
9. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Strategii i Funduszy Zewnętrznych,
10. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Edukacji i Kultury Fizycznej,
11. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Pełnomocnikowi ds. Osób Niepełnosprawnych,
12. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Gospodarki Mieniem,
13. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Inwestycji,
14. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Organizacyjnemu,
w tym:
pracownikom Zespołu ds. Obsługi Zarządu Powiatu,
pracownikom ds. zamówień publicznych,
pracownikom Kancelarii Starostwa,
15. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem dla Biura Rady Powiatu  oraz pieczęcie okrągłe: Rada Powiatu Tarnogórskiego, Przewodniczący Rady Powiatu Tarnogórskiego,
16. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem dla Biura Kadr.

§ 5

Następujące komórki organizacyjne deponują pieczęcie w kasetkach metalowych,
a następnie w szafach metalowych lub sejfach - w pomieszczeniach wskazanych odpowiednio przez naczelnika lub kierownika komórki:
1. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Kontroli,
2. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem dla Biura ds. Audytu
3. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Geodecie Powiatowemu,
4. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Kultury,
5. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Sportu, Turystyki, Promocji
i Komunikacji Społecznej,
6. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Budownictwa i Architektury,
7. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Powiatowemu Zespołowi
ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
8. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Ochrony Środowiska
i Rolnictwa,
9. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Gospodarki Nieruchomościami
i Członkowi Zarządu,
10. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Komunikacji,
11. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów,
12. pieczęcie przypisane zgodnie z rejestrem Wydziałowi Budżetu i Finansów.

§ 6

Naczelnicy/kierownicy komórek organizacyjnych wyznaczą pracownika odpowiedzialnego
za prawidłowe odbieranie, zdawanie pieczęci i oznakowywanie pism, decyzji i innych dokumentów właściwymi pieczęciami.

§ 7

Uchyla się zarządzenie Starosty Powiatu Tarnogórskiego nr 6/2006 z dnia
13 stycznia 2006 r.

§ 8

Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data dokumentu: 2010-03-31

Data wprowadzenia: 2010-03-31

Wyświetleń: 1326

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2010-03-31

« POWRÓT

WYDRUK