» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Rady Powiatu Tarnogórskiego » III kadencja (2006-2010) » Sesja XLI z dnia 30.06.2009r.

Uchwała Nr XLI/380/2009 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 30 czerwca 2009 roku w sprawie uznania skargi wniesionej przez radnego Pana Pawła Mrachacza na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach za bezzasadną.



Symbol: EB.0716-16/06

Uchwała Nr XLI/380/2009 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 30 czerwca 2009 roku w sprawie uznania skargi wniesionej przez radnego Pana Pawła Mrachacza na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach za bezzasadną.

Na podstawie art. 12, pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 229, pkt 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 roku Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) 

Rada Powiatu
uchwala:

§ 1

1. Rozpatrzyć skargę wniesioną  przez radnego  Pana Pawła Mrachacza na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, w której skarżący zarzuca dyrektorowi bezczynność w związku z nie usunięciem zalewiska wody na ulicy Repeckiej i Pyskowickiej w Tarnowskich Górach.
2. Uznać skargę za bezzasadną z przyczyn określonych w  załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu w Tarnowskich Górach.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
 

 

 

 

          Załącznik do uchwały Nr XLI/380/2009 Rady Powiatu
               w Tarnowskich Górach z dnia 30 czerwca 2009 roku


Uzasadnienie

W dniu 27 stycznia 2009 roku Rada Powiatu w Tarnowskich Górach podjęła uchwałę Nr XXXV/337/2009 w sprawie uznania skargi wniesionej przez Pana Pawła Mrachacza na działalność Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach za bezzasadną. Skarżący na sesji Rady Powiatu, na której została podjęta wspomniana uchwała podtrzymał swoją skargę.
Przewodniczący Rady Powiatu pismem EB.0551-1/09 z dnia 17 lutego 2009 roku poinformował Pana Pawła Mrachacza, iż w związku z  nie przedstawieniem nowych dowodów w sprawie skargi, powtórne jej rozpatrzenie przez Radę Powiatu Tarnogórskiego jest bezprzedmiotowe.
Dnia 23 lutego 2009 roku Pan Paweł Mrachacz wniósł do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach pismo o uchylenie w całości Uchwały Nr XXXV/337/2009  dnia 27 stycznia 2009roku. Zdaniem skarżącego wspomniana uchwała naruszyła powagę przepisów prawa procesowego w materii podejmowania uchwał jak i wyjaśnienia skarg.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Katowicach pismem SKO-OG-43/14/2460/2009/R z dnia 23.03.2009 roku przekazało Wojewodzie Śląskiemu pismo Pana Pawła Mrachacza - celem załatwienia zgodnie z właściwością.
Wojewoda Śląski pismem AK/III/0553/26/09  z dnia 2 kwietnia 2009 roku, w ramach posiadanych uprawnień do rozpatrywania skarg, dotyczących zadań lub działalności rady powiatu, przekazał Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach kserokopię wystąpienia Pana Pawła Mrachacza z jednoczesną prośbą o szczegółowe zajęcie stanowiska w odniesieniu do kwestii poruszanych przez skarżącego w swoim piśmie.
Przewodniczący Rady Powiatu w Tarnowskich Górach pismem EB.0551-1/09 z dnia 9 kwietnia 2009 roku udzielił Wojewodzie Śląskiemu szczegółowych wyjaśnień na temat działań podjętych przez Radę Powiatu oraz jej organy tj. komisje, mających na celu rozpatrzenie skargi Pana Pawła Mrachacza na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.
Wojewoda Śląski w piśmie AK/III/0553/26/09 " RPZ" z dnia 24 kwietnia 2009 roku, po dokonanej analizie przedłożonych przez Przewodniczącego Rady Powiatu Tarnogórskiego wyjaśnień, zalecił podjęcie działań organizacyjnych w celu zapewnienia przestrzegania, określonych przepisami Kpa, terminów załatwiania spraw, umieszczania w zawiadomieniach o odmownym rozpatrzeniu skargi uzasadnień prawnych i faktycznych odpowiadających wymogom określonym w art. 238 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, jak również zalecił rozpatrywanie skarg w formie przysługującej organowi kolegialnemu tj. uchwał.
W dniu14 maja 2009 roku Przewodniczący Rady Powiatu pismem EB.0551-1/09 zwrócił się do Pana Pawła Mrachacza z zapytaniem, czy nadal podtrzymuje on swoją skargę na dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, oraz czy przedstawia nowe dowody w sprawie. Pismem z dnia 19 maja br. Pan Mrachacz stwierdził, że jego skarga nadal jest aktualna. Ponadto poinformował Przewodniczącego Rady Powiatu, iż  z materiału dowodowego wprost wynika to, że:
-  dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach zna i jest w pełni świadomy istniejącego na ulicy Repeckiej i Pyskowickiej w Tarnowskich Górach problemu występowania zalewisk wody,
- załatwienie problemu mieści się w zakresie obowiązków instytucji, którą kieruje Pan dyrektor,
- dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych pisemnie zobowiązał się do pozytywnego załatwienia sprawy wyznaczając termin, w jakim miało to nastąpić- grudzień 2008 roku,
- pomimo długiego upływu czasu od podanego terminu, w którym sprawa miała zostać załatwiona, do chwili obecnej problem nie został załatwiony przez Pana dyrektora.
Przewodniczący Rady Powiatu po zapoznaniu się z treścią pisma pana radnego Mrachacza skierował w dniu 29 maja br jego kserokopię do Pana Eugeniusz Wesołka dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, z prośbą o ustosunkowanie się do jego treści, oraz o udzielenie informacji na jakim etapie jest likwidacja przedmiotowych zalewisk. Pan Eugeniusz Wesołek pismem ZDP.5541/I-1/09 z dnia 2 czerwca 2009 roku złożył Przewodniczącemu Rady Powiatu informacje, iż stosowne wyjaśnienia w sprawie skargi przedstawił w dniu 14 stycznia 2009 roku pismem ZDP.5541/I-1/09. W tymże piśmie poinformował o pracach podjętych przez Zarząd Dróg Powiatowych, które miały na celu odprowadzenie wody z jezdni ulic Pyskowickiej i Repeckiej w Tarnowskich Górach. Ponadto poinformował, że w dniu 22 maja br. dokonano wymiany przykanalika łączącego studzienkę wpustu ulicznego z kanalizacją. Wykonanie tych prac  rozwiązało problem kałuży  w rejonie " Restauracji u Wrochema". W przypadku kałuży w ciągu ulicy Repeckiej w Tarnowskich Górach dyrektor powiadomił, że w bieżącym miesiącu wykonane zostaną prace polegające na obniżeniu pobocza z nadaniem spadku podłużnego w kierunku naturalnego cieku wodnego. Zdaniem dyrektora stanem pożądanym jest przebudowa odcinka ul. Repeckiej wraz z odwodnieniem co wiąże się z ujęciem zadania w planie budżetu powiatu. Dyrektor również wyjaśnił, że tworzące się kałuże na powierzchni jezdni są efektem ciągłej i wieloletniej eksploatacji jezdni dróg wszystkich kategorii. Nadto dyrektor oświadczył, że nie zobowiązywał się w treści ubiegłorocznej odpowiedzi na interpelacje radnego do załatwienia sprawy w terminie - grudzień 2008r.
W dniu 22 czerwca 2009 roku Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Tarnowskich Górach oraz Komisja ds. Infrastruktury Powiatu przeanalizowały skargę radnego Pana Pawła Mrachacza. Zapoznały się z dokumentami w sprawie oraz wysłuchały wyjaśnień skarżącego oraz dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach. Komisje pozytywnie oceniły dotychczasowe działania dyrektora ZDP zmierzające do rozwiązania problemu będącego przedmiotem skargi radnego Pana Pawła Mrachacza oraz przyjęły wniosek o uznaniu przedmiotowej skargi za bezzasadną.                  

 

Dokument przygotowano w Biurze Rady Powiatu (2.07.2009)
Autoryzacja: Kierownik Biura Rady Powiatu mgr Marzanna Kosiewicz.


Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Rzyman

Data dokumentu: 2009-06-30

Data wprowadzenia: 2009-07-02

Wyświetleń: 1644

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Rzyman, dnia: 2009-07-02

« POWRÓT

WYDRUK