» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2009 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 25 lutego 2009 r.

Uchwała nr 187/915/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 25 lutego 2009 roku w sprawie zmiany Regulaminu udzielenia zamówień publicznych przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach



Symbol: 187/915/2009

Uchwała nr 187/915/2009

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 25 lutego 2009 roku

 

w sprawie zmiany Regulaminu udzielenia zamówień publicznych przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

Na podstawie art. 32, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym
(t.j. Dz. U. z 2001 roku, Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.).

 

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

§ 1

1.      W załączniku nr 1 do Uchwały nr 42/216/2007 Zarządu Powiatu z dnia 21 czerwca 2007 roku w sprawie Regulaminu udzielenia zamówień publicznych przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach dokonuje się następujących zmian:

a.      zapis w rozdziale I, w punkcie 1 otrzymuje brzmienie: "Niniejszy regulamin określa zasady udzielania zamówień publicznych - zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U
z 2007 roku, Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami), zwanej w dalszym ciągu ustawą oraz zasady udzielania zamówień jednostkom organizacyjnym Powiatu Tarnogórskiego oraz innym komórkom Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.";

b.      wykreśla się zapis w rozdziale I, punkt 5: "Bez wniosku mogą być opisane wyłącznie faktury (rachunki) dokumentujące zakupy dokonywane na podstawie zaliczek,
o ile dotyczą spraw związanych z funkcjonowaniem urzędu - Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach." a następne punkty otrzymują kolejno numery od 5 do 9.

2.      Pozostałe zapisy w załączniku nr 1 do Uchwały nr 42/216/2007 Zarządu Powiatu
z dnia 21 czerwca 2007 roku nie ulegają zmianie.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Tarnogórskiemu.

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Uzasadnienie.

 

W związku z ustaleniami dotyczącymi przeprowadzonej kontroli w Wydziale Budżetu
i Finansów Starostwa Powiatowego w temacie "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian w obowiązującym w Starostwie Powiatowym regulaminie udzielania zamówień publicznych przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, będącym załącznikiem do uchwały nr 42/216/2007 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 21 czerwca 2007 roku.

Zmiany dotyczą wprowadzenia obowiązku składania przez pracowników Starostwa Powiatowego wniosków o przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówień publicznych udzielanych przez nich ze środków przyznanych im w formie zaliczek, a także sytuacji udzielania przez nich zamówień jednostkom organizacyjnym Powiatu Tarnogórskiego oraz innym komórkom Starostwa Powiatowego.

Uzasadnieniem dla ww. działania jest konieczność prowadzenia bieżącej kontroli rodzaju udzielanych zamówień pod kątem prawidłowości stosowania ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie wyboru trybu udzielenia zamówienia, jak również konieczność stałej kontroli wysokości wydatkowanych środków w celu zapewnienia jej zgodności z planem finansowym, eliminując tym samym ryzyko przekroczenia kwot wydatków ustalonych w tymże planie.

 

 


Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska

Data wprowadzenia: 2009-03-05

Wyświetleń: 1341

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2009-03-05

« POWRÓT

WYDRUK