Uchwała Nr 185/895/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku w sprawie: przekazania Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie założenia II Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych z siedzibą w Kaletach przy ul. Rogowskiego 43.
Symbol: 185/895/2009
Uchwała Nr 185/895/2009
Zarządu Powiatu
w Tarnowskich
Górach
z dnia 16 lutego
2009 roku
w sprawie: przekazania Radzie
Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie założenia II Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych z siedzibą w
Kaletach przy ul. Rogowskiego 43.
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca
1998 roku o samorządzie powiatowym
( Dz. U. nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn.
zmian.)
Zarząd Powiatu
uchwala:
§ 1
Przekazać pod obrady Rady Powiatu w Tarnowskich Górach
projekt uchwały w sprawie założenia
II
Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych z siedzibą w Kaletach
przy
ul. Rogowskiego 43 o treści określonej w załączniku nr 1 do niniejszej
uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu
Tarnogórskiego.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1 do uchwały Nr
185/895/2009 Zarządu Powiatu w
Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku
Uchwała Nr ..................
Rady Powiatu
w Tarnowskich Górach
z dnia
...........................
w sprawie: założenia II Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla
Dorosłych z siedzibą w Kaletach przy ul. Rogowskiego 43.
Na
podstawie art.12 pkt.8 lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie
powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592. z późn. zmian.) w związku z art. 5 ust. 5a i art.
58 ust. 1 i ust. 7 oraz art. 62 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z
2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zmian.).
Rada Powiatu
uchwala:
§ 1
Z dniem 1 września 2009 roku zakłada się II
Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych z siedzibą
w Kaletach przy ul. Rogowskiego 43.
§ 2
Akt założycielski II Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§3
Organizację II Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych określa statut stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4
Szkoła, o której mowa w § 1 z dniem 1 września 2009 roku zostaje włączona do Zespołu Szkól Elektroniczno-Ekonomicznych z siedzibą w Kaletach przy ul. Rogowskiego 43.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w
Tarnowskich Górach.
§ 6
Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2009 r.
§ 7
Uchwała
podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
UZASADNIENIE
Utworzenie II Uzupełniającego Liceum
Ogólnokształcącego dla Dorosłych jest realizacją wniosku skierowanego do Rady
Powiatu przez Dyrektora Zespołu Szkół Elektryczno-Ekonomicznych
w Kaletach w dniu 1 grudnia 2008 roku.
II Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych będzie kształciło
dorosłych w systemie wieczorowym i zaocznym
zgodnie z potrzebami absolwentów szkół zasadniczych. W roku 2009 - wychodząc
naprzeciw oczekiwaniom absolwentów zasadniczych szkół zawodowych - zaplanowano
utworzenie dwóch uzupełniających liceów ogólnokształcącego dla dorosłych: w Tarnowskich Górach i Kaletach.
Utworzenie tego typu szkół ma na
celu ułatwienie zdobycia średniego wykształcenia i przygotowanie do egzaminu
maturalnego osób dorosłych. W roku szkolnym 2008/09 w Zespole Szkół
Elektroniczno-Ekonomicznych prowadzonych jest pięć oddziałów klas technicznych:
w klasie I - 0, w klasie II - 2, w klasie III - 2 i w klasie IV - 1 oddział.
Nie chcąc pozbawiać miasta Kalety
szkoły ponadgimnazjalnej, Powiat Tarnogórski - jako organ prowadzący - od lat stwarza
możliwości rozwoju ZSE-E poprzez
wprowadzanie zgodnych z potrzebami rynku pracy nowych zawodów kształcenia w Technikum nr
Załącznik nr 1 do uchwały nr ............... Rady Powiatu w Tarnowskich
Górach z dnia .....................
AKT
ZAŁOŻYCIELSKI
II UZUPEŁNIAJĄCEGO LICEUM
OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO DLA DOROSŁYCH
W KALETACH
Na
podstawie art. 12 pkt 8 lit.i, 8a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o
samorządzie powiatowym
( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zmian.) w związku
z art. 5 ust. 5a i art. 58 ust. 1 i ust. 7 oraz art. 62 ust. 5 ustawy z dnia 7
września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2003 r. Nr 137, poz.1304 z
późn. zmian.)
zakłada
się z dniem 1 września 2009 roku
II
Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
w Kaletach
ul.
Rogowskiego 43
Załącznik nr 2 do uchwały Nr .............. Rady Powiatu w Tarnowskich
Górach z dnia .....................
STATUT
II Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych
w Kaletach
Rozdział I : INFORMACJE OGÓLNE
§ 1
1.
Szkoła nosi nazwę:
II Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w Kaletach.
2.
Szkoła ma siedzibę: w Kaletach ul. Rogowskiego 43.
§ 2
1. Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Tarnogórski.
2.
Organem sprawującym nadzór
pedagogiczny jest Śląski Kurator Oświaty w Katowicach.
3.
Szkoła prowadzi kształcenie w
formie stacjonarnej i zaocznej.
4.
Pełna nazwa brzmi: Zespół Szkół
Elektryczno-Ekonomicznych - II Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla
Dorosłych w Kaletach.
5.
II Uzupełniające Liceum
Ogólnokształcące w Kaletach jest szkołą o dwuletnim cyklu nauczania dla
absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej.
Rozdział II: CELE I ZADANIA SZKOŁY
§ 3
Celem uzupełniającego liceum
ogólnokształcącego dla dorosłych jest kształcenie umożliwiające uzyskanie
średniego wykształcenia, otrzymanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu
maturalnego oraz do kontynuowania nauki w szkołach wyższych i policealnych.
§ 4
1.
Do zadań szkoły należy:
1) umożliwienie słuchaczom zdobycia wiedzy, rozwoju zdolności i
zainteresowań,
2)
zapewnienie słuchaczom pomocy pedagogicznej i
psychologicznej,
3)
zapewnienie słuchaczom pełnego bezpieczeństwa w szkole
oraz w czasie wszystkich zajęć organizowanych przez szkołę.
4)
tworzenie pozytywnie oddziaływującego środowiska
wychowawczego.
2.
Szkoła organizuje doradztwo zawodowe oraz zajęcia
związane z wyborem kierunku kształcenia,
a także współpracuje z poradniami psychologiczno - pedagogicznymi, w tym
poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo
i specjalistyczną pomoc słuchaczom.
3.
Szczegółowy sposób klasyfikowania i promowania
słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów, a także terminy
klasyfikacji śródrocznej określa wewnątrzszkolny system oceniania.
Rozdział IV.
ORGANY SZKOŁY
§ 5
1. Organami szkoły są:
1)
dyrektor szkoły,
2)
rada pedagogiczna,
3)
samorząd słuchaczy.
§ 6
1. Uprawnienia i obowiązki dyrektora szkoły:
1)
kieruje bieżącą działalnością
dydaktyczno - wychowawczą szkoły i
reprezentuje ją na zewnątrz,
2)
sprawuje nadzór pedagogiczny w
stosunku do zatrudnionych w szkole
nauczycieli,
3)
sprawuje opiekę nad słuchaczami
oraz stwarza warunki do harmonijnego rozwoju
psychofizycznego,
4)
realizuje uchwały rady
pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,
5)
kieruje pracami rady
pedagogicznej, jako jej przewodniczący, a także
wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z
przepisami prawa,
6)
dysponuje środkami określonymi w planie finansowym
szkoły zaopiniowanym przez radę
pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
7)
organizuje administracyjną,
finansową i gospodarczą obsługę szkoły,
8)
wykonuje inne zadania
wynikające z przepisów szczegółowych.
4.
Dyrektor szkoły jest
kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.
3. Dyrektor w szczególności decyduje w
sprawach:
1)
zatrudniania i zwalniania
nauczycieli oraz innych pracowników
szkoły,
2)
przyznawania nagród oraz
wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
3)
występowania z wnioskami po
zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla
nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły.
5.
Dyrektor szkoły może w drodze decyzji skreślić
słuchacza z listy słuchaczy w przypadkach
określonych w
statucie szkoły. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej
po zasięgnięciu opinii samorządu
słuchaczy.
6.
Dyrektor w
wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną.
§ 7
1. Rada
pedagogiczna jako organ kolegialny posiada kompetencje stanowiące oraz opiniodawcze.
2. Do kompetencji stanowiących rady
pedagogicznej należy:
1)
zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji
uczniów,
2)
zatwierdzanie planów pracy
szkoły,
3)
podejmowanie uchwał w sprawie
innowacji i eksperymentów pedagogicznych w
szkole,
4)
ustalenie organizacji
doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły,
5)
podejmowanie uchwał w sprawach
skreślenia z listy słuchaczy.
3.
Rada pedagogiczna opiniuje:
1)
organizację pracy szkoły, w tym
tygodniowy plan zajęć lekcyjnych i
pozalekcyjnych,
2)
projekt planu finansowego
szkoły,
3)
wnioski dyrektora o przyznanie
nauczycielom nagród, odznaczeń, czy
wyróżnień,
4)
propozycje dyrektora w sprawach
przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia
zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
4. Rada
pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora
lub innego stanowiska kierowniczego
w szkole.
5. Uchwały
rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy jej członków.
6. Rada pedagogiczna
ustala regulamin swej działalności, a zebrania rady pedagogicznej są
protokołowane.
7. Nauczyciele są zobowiązani do nie
ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro
osobiste słuchaczy, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
§ 8
1.
W szkole działa samorząd
słuchaczy zwany dalej samorządem.
2.
Samorząd tworzą wszyscy
słuchacze szkoły.
3.
Zasady wybierania i działania
organów samorządu określa regulamin uchwalony przez ogół słuchaczy w głosowaniu równym,
tajnym i powszechnym.
4.
Regulamin samorządu nie może
być sprzeczny ze statutem szkoły.
5.
Samorząd może przedstawić
radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach
szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw słuchaczy,
takich jak:
1)
prawo do zapoznawania się z
programem nauczania, z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami,
2)
prawo do jawnej i umotywowanej
oceny postępów w nauce i zachowaniu,
3)
prawo do organizacji życia
szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem, a możliwością rozwijania i zaspokajania
własnych zainteresowań,
4)
prawo do organizowania
działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie
z własnymi potrzebami, możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z
dyrektorem szkoły,
5)
prawo wyboru nauczyciela
pełniącego rolę opiekuna samorządu.
§ 9
Organy szkoły współdziałają ze sobą zgodnie z wymogami
określonymi w innych przepisach oraz rozwiązują spory między sobą.
Rozdział V.
ORGANIZACJA SZKOŁY
§ 10
1.
Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział.
2.
Liczba słuchaczy w pierwszym semestrze
uzupełniającego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych wynosi nie mniej niż
40 słuchaczy, a w następnych semestrach
nie mniej niż 30 słuchaczy.
3.
Zajęcia edukacyjne w formie stacjonarnej odbywają się
przez trzy lub cztery dni w tygodniu.
4.
Kształcenie w formie zaocznej, tj. konsultacje
zbiorowe odbywają się we wszystkich semestrach
nie rzadziej niż co dwa tygodnie przez dwa dni według harmonogramu
konsultacji. Dopuszcza się możliwość
organizowania konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% ogólnej liczby godzin
zajęć w semestrze. Organizuje się dwie konferencje instruktażowe dla
nauczycieli w czasie jednego semestru: pierwszą wprowadzającą do pracy w
semestrze i drugą przedegzaminacyjną.
§ 11
Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W
uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zadań edukacyjnych w innym
wymiarze zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym
rozkładzie zajęć w systemie stacjonarnym.
§ 12
W strukturze
uzupełniającego liceum ogólnokształcącego mogą funkcjonować pracownie
dydaktyczne lub pracownie ćwiczeń laboratoryjnych.
§ 13
1.
W szkole funkcjonuje biblioteka szkolna.
2.
Biblioteka szkolna jest pracownią szkolną służącą
realizacji potrzeb i zainteresowań słuchaczy, zadań dydaktyczno-wychowawczych,
doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, oraz popularyzowaniu w miarę
możliwości wiedzy o regionie ze szczególnym uwzględnieniem zadań:
1)
udostępnianie
książek i innych źródeł informacji,
2)
tworzenie
warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych
źródeł oraz efektywnego posługiwania się
technologią informacyjną,
3)
rozbudzanie i
rozwijanie indywidualnych zainteresowań słuchaczy oraz wyrabianie i pogłębianie
u słuchaczy nawyku czytania i uczenia
się,
4)
organizowanie
różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną.
3.
Godziny pracy biblioteki powinny umożliwiać dostęp do
jej zbiorów podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.
4.
Zadania nauczyciela bibliotekarza:
1)
praca pedagogiczna:
a)
udostępnianie zbiorów,
b)
udzielanie informacji bibliotecznych, katalogowych i
innych,
c)
poradnictwo w wyborach czytelniczych,
d)
przysposobienie czytelnicze.
2) prace organizacyjne:
a)
gromadzenie zbiorów,
b)
ewidencja zbiorów,
c)
opracowanie biblioteczne zbiorów,
d)
selekcja zbiorów,
e)
konserwacja katalogów,
f)
organizacja warsztatu informacyjnego,
g)
organizacja udostępniania zbiorów,
h)
planowanie, sprawozdawczość, odpowiedzialność
materialna.
5.
W wykonywaniu swych zadań biblioteka współpracuje z
opiekunami, nauczycielami oraz pozaszkolnymi placówkami upowszechniania
kultury.
§ 14
W realizacji celów statutowych szkoła zapewnia możliwość
korzystania z:
1)
pomieszczeń do nauki z niezbędnym wyposażeniem,
2)
biblioteki służącej realizacji zadań dydaktycznych i
wychowawczych szkoły wspierającej doskonalenie zawodowe nauczycieli i
popularyzowanie wiedzy wśród słuchaczy.
§ 15
1.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym
określa arkusz organizacyjny uzupełniającego liceum ogólnokształcącego
opracowany przez dyrektora szkoły,
z uwzględnieniem szkolnego planu
nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów
nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego
roku. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę zawodową do
dnia 30 maja danego roku.
2. W arkuszu organizacji
uzupełniającego liceum ogólnokształcącego zamieszcza się w szczególności:
liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska
kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych za środków
przydzielonych przez organ prowadzący szkołę oraz liczbę godzin zajęć
prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
3. Na podstawie zatwierdzonego
arkusza organizacji uzupełniającego liceum ogólnokształcącego dyrektor szkoły,
z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy
rozkład zajęć określający organizację obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć
edukacyjnych.
Rozdział VI. NAUCZYCIELE
I INNI PRACOWNICY
SZKOŁY
§ 16
1. W
szkole zatrudnieni są nauczyciele, pracownicy administracyjni i pracownicy obsługi.
2. Zasady
zatrudniania w szkole nauczycieli i innych pracowników określają odrębne
przepisy.
3.
Obowiązki i zadania nauczycieli oraz innych pracowników określa zakres
czynności ustalony przez
dyrektora szkoły.
§ 17
1.Przewiduje się możliwość tworzenia stanowiska wicedyrektora jeżeli
uzupełniające liceum
ogólnokształcące dla dorosłych liczy co najmniej 12
oddziałów.
2. Dyrektor szkoły, za zgodą organu prowadzącego,
może tworzyć dodatkowe stanowiska kierownicze.
§ 18
1. Nauczyciele
prowadzący zajęcia w danym oddziale oraz specjaliści pracujący ze słuchaczami
tworzą zespół, którego zadaniem jest w szczególności ustalenie dla danego
oddziału zestawu programu nauczania z
zakresu nauczania ogólnego.
2.
Dyrektor szkoły może tworzyć zespoły przedmiotowe lub
inne zespoły problemowo - zadaniowe. Pracą zespołu kieruje przewodniczący
powołany przez dyrektora liceum, na
wniosek zespołu.
§ 19
1.
Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.
2.
Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy
wychowawczej wskazane jest, aby
nauczyciel
wychowawca opiekował się danym
oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.
3. Formy
spełniania zadań przez nauczyciela wychowawcę są dostosowane do wieku
słuchaczy,
ich potrzeb oraz warunków
środowiskowych liceum.
Rozdział VII.
SŁUCHACZE SZKOŁY
§ 20
1.
Słuchacze mają prawo do:
1)
dobrze zorganizowanego procesu nauczania, wychowania
i opieki,
2)
życzliwego i podmiotowego ich traktowania,
3)
znajomości programu edukacyjnego szkoły,
4)
sprawiedliwej i jawnej oceny ich pracy,
5)
zrzeszania się w organizacjach działających w szkole,
6)
rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,
7)
otrzymania pomocy w przypadku trudności,
8)
wpływania na życie swej szkoły
przez działalność w samorządzie słuchaczy,
9)
wyrażania swoich myśli i
poglądów, ale w sposób kulturalny i z szacunkiem wobec innych,
2. Słuchaczowi, którego prawo zostało naruszone, przysługuje odwołanie lub
skarga do Dyrektora Szkoły.
3. Słuchacz może otrzymać stypendium naukowe lub socjalne, jeśli spełnia
warunki określone
w oddzielnym regulaminie.
4.
Słuchacze mają obowiązek:
1) przestrzegania statutu i regulaminów szkoły,
2)
systematycznego i aktywnego
uczestniczenia w procesie edukacyjnym i w życiu szkoły, uczestniczenie w
lekcjach i innych zajęciach szkolnych,
3)
odnoszenia się z szacunkiem do
nauczycieli, wychowawców oraz innych pracowników szkoły,
4)
właściwego odnoszenia się do
koleżanek i kolegów,
5)
odpowiedzialności za własne
życie, zdrowie i rozwój,
6)
godnego reprezentowania swej
szkoły,
7)
dbałości o wspólne dobro, ład i
porządek w szkole,
8)
posiadania niezbędnych materiałów
do realizacji zadań edukacyjnych,
9)
stałego zaangażowania na rzecz
społeczności szkolnej.
§ 21
1.
Uwzględniając zainteresowania słuchaczy i ich
potrzeby rozwojowe, szkoła może prowadzić zajęcia dodatkowe dla słuchaczy.
2. Szkoła w
ramach wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, współpracując
z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, poradniami specjalistycznymi, może
prowadzić specjalistyczną pomoc dla
słuchaczy o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
§ 22
1.
Ocenianie bieżące słuchaczy i ocenianie śródroczne
dokonywane jest wg skali ocen: 1-6 przyjętej zgodnie z odrębnymi przepisami.
2.
Ocenianie śródroczne przeprowadza się raz w ciągu
roku szkolnego.
3.
Szczegółowe zasady oceniania obowiązujące w szkole zawiera
Wewnątrzszkolny System Oceniania
§ 23
1.
Nagrody i kary stosowane w szkole określa regulamin
szkolny.
2.
Za właściwe zachowanie słuchacz może otrzymać
pochwałę wychowawcy, rady pedagogicznej, dyrektora.
3.
Za niewłaściwe zachowanie słuchacz otrzymuje karę:
upomnienie wychowawcy, naganę udzieloną przez wychowawcę, naganę udzieloną
przez dyrektora, naganę udzieloną przez dyrektora z zagrożeniem skreślenia z
listy słuchaczy w przypadku następnego wykroczenia, skreślenia z listy.
4.
O każdej nagrodzie i karze szkoła informuje słuchacza
- z podaniem sposobu i trybu odwołania.
5.
Od wymierzonej kary słuchacz ma prawo odwołać się w
ciągu dwóch tygodni do organu wyższego stopnia niż ten, który karę nałożył. Na
życzenie słuchacza organ, który nałożył karę ma obowiązek udzielenia
informacji, do jakiego organu należy się zwrócić z odwołaniem.
§ 24
1.
Skreślenie z listy słuchaczy następuje na podstawie
decyzji dyrektora i może być zastosowane wobec jawnego i rażącego naruszenia
statutu szkoły lub popełnienia ciężkiego wykroczenia
w przypadkach:
1)
jeżeli lekceważy statut i regulamin szkoły oraz
obowiązki szkolne,
2)
jeżeli propaguje sprzeczny z założeniami
wychowawczymi szkoły styl życia,
3)
jeżeli ujawnia lekceważący stosunek do nauczycieli i
wychowawców,
4)
jeżeli pobyt słuchacza w szkole zagraża dobru,
moralności lub bezpieczeństwu innych.
2.
Z wnioskiem o skreślenie słuchacza z listy słuchaczy
może wystąpić:
1)
dyrektor,
2)
rada pedagogiczna.
3.
Słuchaczowi przysługuje prawo odwołania od decyzji
dyrektora o skreśleniu z listy słuchaczy
w ciągu dwóch tygodni do organu nadzoru pedagogicznego.
4.
Przy skreślaniu z listy słuchaczy obowiązuje
zachowanie przepisów prawa zapewniających kontynuowanie procesu edukacji.
§ 25
O przyjęcie do klasy pierwszej
uzupełniającego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych ubiegać się mogą
absolwenci zasadniczych szkół zawodowych, którzy ukończyli 18 lat lub ukończą
18 lat w roku kalendarzowym, w którym podejmują naukę, którzy w wyznaczonym
terminie złożą wymaganą odrębnymi przepisami dokumentację.
Rozdział IX: PRZEPISY
KOŃCOWE
§ 26
Statut nadaje szkole organ
prowadzący. Statut szkoły nie może być sprzeczny z obowiązującymi przepisami
prawa.
§ 27
Szkoła używa pieczęci:
1.
podłużnej o treści - II Uzupełniające Liceum
Ogólnokształcące dla Dorosłych w Kaletach
- tel./fax ( 034 ) 357 70 23
2.
pieczęci okrągłych - o średnicy 20 i
§ 28
Szkoła może posiadać własny sztandar oraz
ceremoniał szkolny.
§ 29
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie
z odrębnymi przepisami.
§ 30
Zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej i
materiałowej określają odrębne przepisy.
§ 31
Statut
szkoły wchodzi w życie z dniem 1 września 2009 roku.
Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska
Data wprowadzenia: 2009-02-24
Wyświetleń: 1580
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2009-02-24
« POWRÓT
WYDRUK