» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2009

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej w Łubiu Górnym



Symbol: SKO.0913-22/09

Tarnowskie Góry, dnia 28 września 2009 roku

SKO.0913-22/09

SZANOWNY PAN
Stanisław Parkitny
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej
W Łubiu Górnym

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

         Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu Górnym, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej, udzielania zamówień publicznych, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, udzielania urlopów oraz pobierania odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) wskazywaniu na dowodach księgowych dotyczących darowizny trybu udzielenia zamówienia publicznego, co jest niezgodne z art. 2 ust. 13 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r., nr 223, poz. 1655);
2) ustaleniu wartości szacunkowej zamówienia publicznego na dostawę oleju opałowego, napędowego oraz benzyny bezołowiowej na  podstawie zestawienia zakupów z okresu od 01.01.2008 do 30.09.2008, co jest niezgodne z art.34 ust.1 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych( t.j. Dz. U. z 2007 roku nr 223 poz.1655);
3) braku pisemnej informacji, którą pracodawca powinien przekazać pracownikowi w dniu   rozpoczęcia pracy dotyczącej potwierdzenia, co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków, co jest niezgodnie z art. 29 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr, 21 poz.94 ze zm.); braku potwierdzenia przez pracowników odbycia instruktażu ogólnego oraz instruktażu stanowiskowego w "Kartach szkolenia wstępnego" w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, co sprzeczne jest z art. 2374 § 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz.94 ze zm.) oraz z § 12. ust. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy(Dz. U. z 2004 roku nr 180 poz. 1860 z póź. zm.);
4) nieprzestrzeganiu terminów wydawania świadectwa pracy przy rozwiązywaniu stosunku pracy, co jest niezgodne z art. 97 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy(Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz.94 ze zm.) oraz z § 2 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 roku w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania(Dz. U. z 1996 roku nr 60 poz. 282 z póź. zm.);
5) braku wskazania w świadectwie pracy podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia umów o pracę, co sprzeczne jest z § 1 ust.1 pkt.1a  Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 roku w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania(Dz. U. z 1996 roku nr 60 poz. 282 z póź. zm.);
6) sporządzaniu planu urlopów niezgodnie z art.163 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 ze zm.), poprzez:
- objęcie planem części urlopu udzielanych pracownikom zgodnie z art.1672 Kodeksu pracy,
- nie objęcie planem całości przysługującego pracownikom wymiaru urlopu,
- braku ustalenia planu urlopów dla pracowników zatrudnionych w 2009 roku;
7) nieprawidłowym naliczaniu odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej, niezgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca   2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r., nr 115, poz. 728 ze zm.).
         W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-22/09, zobowiązuję do:
1) wskazywania trybu udzielenia zamówienia publicznego wyłącznie na dowodach źródłowych dotyczących udzielonych zamówień publicznych, zgodnie z art. 2 ust. 13 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych(t.j. Dz. U. z 2007r., nr 223, poz. 1655);
2) ustalania wartości szacunkowej zamówienia publicznego na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo na podstawie art. 34 ust.1 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych(t.j. Dz. U. z 2007r., nr 223, poz. 1655);
3) zawierania umów o pracę w formie pisemnej najpóźniej w pierwszym dniu zatrudnienia lub przekazywania w formie pisemnej w ww. dniu informacji dotyczącej potwierdzenia dotyczącego stron umowy, rodzaju umowy oraz warunków zatrudnienia, zgodnie art. 26 oraz art. 29 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz.94 ze zm.);
4) potwierdzenia podpisem odbycia instruktażu ogólnego oraz instruktażu stanowiskowego w "Kartach szkolenia wstępnego" przez pracowników odbywających szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z art. 2374 § 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy ( Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz.94 ze zm), oraz § 12 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy(Dz. U. z 2004 roku nr 180 poz. 1860 z póź. zm.); przestrzegania terminów sporządzania i wydawania świadectwa pracy przy rozwiązywaniu stosunku pracy, tj. wydawania w dniu, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy, a gdy wydanie nie jest możliwe, przesyłania świadectwa pracy pracownikowi nie później niż w ciągu 7 dni od dnia ustania stosunku pracy za pośrednictwem poczty albo doręczania go w inny sposób zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy( Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz.94 ze zm.) oraz z § 2 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 roku w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. z 1996 roku nr 60 poz. 282 z póź. zm.);
5) wskazywania podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę w świadectwie pracy zgodnie z § 1 ust.1 pkt.1a Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 roku w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. z 1996 roku nr 60 poz. 282 z póź. zm.);
6) sporządzania planu urlopów zgodnie z art.163 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania w nim całości przysługującego pracownikom wymiaru urlopu, z wyjątkiem części urlopu udzielonego zgodnie z art.1672 Kodeksu pracy oraz ustalania planu urlopów dla wszystkich zatrudnionych pracowników;
7) prawidłowego naliczania odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej poprzez naliczanie ww. odpłatności od sumy przychodów zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r., nr 115, poz. 728 ze zm.).
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

 

 

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2009-09-28)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2009-09-28

Data wprowadzenia: 2009-10-05

Wyświetleń: 1591

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2009-10-05
Przesunięcie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2009-10-05

« POWRÓT

WYDRUK