» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2008 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 13 października 2008 roku

Uchwała Nr 153/743/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 13 października 2008 r. w sprawie przekazania Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie nadania Statutu powiatowej jednostce organizacyjnej pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach



Symbol: 153/743/2008

Uchwała  Nr 153/743/2008

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 13 października 2008 r.

 

 

w sprawie przekazania Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie nadania Statutu powiatowej jednostce organizacyjnej pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach

 

 

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia  5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala

 

 

§ 1

 

Przekazać Radzie Powiatu pod obrady projekt uchwały w sprawie nadania Statutu powiatowej jednostce organizacyjnej pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach.

 

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu.

 

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

  

 

 

 

 

Załącznik do uchwały Nr 153/743/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 13 października 2008 r.

 

 

 

Uchwała Nr….../..…./ 2008

Rady Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia ............................2008 r.

 

w sprawie nadania Statutu powiatowej jednostce organizacyjnej pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach

 

 

 Na podstawie art. 12, pkt 8, lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym  (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w związku z § 2 Uchwały Nr XXIX/277/2008 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 30 września 2008 r. w sprawie utworzenia powiatowej jednostki organizacyjnej pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach

 

Rada Powiatu

 uchwala:

 

§ 1

 

Nadaje się z dniem 1 grudnia  2008 r. Powiatowemu Zespołowi Obsługi Finansowej Oświaty   w Tarnowskich Górach Statut w następującym brzmieniu:

 

 

Statut Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty

w Tarnowskich Górach

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne.

§ 1

 

Jednostka budżetowa zwana dalej "Zespołem" nosi nazwę Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach



§ 2

 

Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej  Oświaty w Tarnowskich Górach działa w szczególności   w oparciu o:

1.       Ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm.),

2.       Ustawę z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),

3.       Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 265,poz.2572),

4.       Ustawę z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1593, z późn.zm.).

5.       Uchwałę Nr XXIX/277/2008 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach  z  dnia 30 września 2008 r.   w sprawie utworzenia powiatowej jednostki organizacyjnej pod nazwą Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty  w Tarnowskich Górach,

6.       Postanowienia niniejszego Statutu.

  

§ 3

 

Zespół jest samodzielną jednostką organizacyjną, finansowaną z budżetu Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 4


Siedziba Zespołu mieści się w Tarnowskich Górach.

§ 5


Terenem działania Zespołu jest Powiat Tarnogórski.

 

§ 6

 

Zespół używa pieczęci o treści: Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach.

Rozdział II

Przedmiot działalności.

 

§ 7


Przedmiotem działalności Zespołu jest:

1.       Prowadzenie stałej obsługi finansowo-księgowej szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Tarnogórski, w szczególności poprzez:

a)       bieżącą rejestrację operacji finansowych, w sposób prawidłowy, kompletny i systematyczny,

b)       obsługę finansową wydatków rzeczowych,

c)       miesięczną informację o wysokości wydatków i kosztów poniesionych przez placówki,

d)       bieżącą informację o sytuacji finansowej placówki,

e)       tworzenie warunków do przestrzegania dyscypliny finansowej i budżetowej w placówkach,

f)         sporządzanie list płac dla szkół i placówek oświatowych,

g)       rozliczanie i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń.

2.       Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i budżetowej.

3.       Analiza planów finansowych szkół i placówek oświatowych pod kątem optymalizacji kosztów   i racjonalizacji wydatków.

4.       Standaryzacja wydatków budżetowych szkół i placówek oświatowych.

5.       Monitorowanie gospodarki finansowej szkół i placówek oświatowych.

6.       Sprawowanie nadzoru nad prawidłowością i efektywnością wykonania planu finansowego danej jednostki oświatowej w zakresie określonych paragrafów klasyfikacji budżetowej.

7.       Bieżąca analiza planów finansowych szkół i placówek pod względem przestrzegania dyscypliny finansów publicznych.

8.       Przygotowanie okresowych sprawozdań, analiz i bieżących informacji o stanie realizacji planów finansowych szkół i placówek oświatowych na podstawie gromadzonych danych.

9.       Bieżąca kontrola realizacji budżetów szkół i placówek oświatowych.

10.   Przygotowywanie  analiz, opracowań i materiałów zbiorczych niezbędnych do sporządzenia wstępnych projektów jednostkowych planów finansowych szkół i placówek oświatowych.

 

 

 

Rozdział III

Organizacja i Zarządzanie Zespołem.

 

§ 8

 

1.    Zespołem zarządza i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.

2.    Dyrektor kieruje całokształtem pracy Zespołu i  jest bezpośrednim przełożonym dla wszystkich pracowników Zespołu.

3.    Dyrektora Zespołu zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu Tarnogórskiego.

4.    Dyrektor Zespołu zatrudnia i zwalnia Głównego Księgowego.

5.    Dyrektor zatrudnia i zwalnia pracowników Zespołu oraz ustala zakresy obowiązków służbowych dla wszystkich pracowników Zespołu.

6.    W razie nieobecności Dyrektora Zespołu zastępuje go Główny Księgowy lub wskazany przez Dyrektora Zespołu pracownik.

7.    Dyrektor Zespołu upoważniony jest do zawierania umów cywilno - prawnych na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Powiatu Tarnogórskiego.  

8.    Nadzór nad działalnością Zespołu sprawuje Zarząd Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 10

 

Szczegółową organizację i zakres działania Zespołu określa Regulamin Organizacyjny Zespołu uchwalany przez Zarząd Powiatu Tarnogórskiego.

 

Rozdział IV

Zasady działalności Zespołu.

 

§ 11

 

1.       Zespół prowadzi działalność na podstawie rocznego planu finansowego jednostki ustalonego  w budżecie Powiatu Tarnogórskiego na dany rok.

2.       Zespół prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

3.       Zespół współpracuje ściśle z właściwymi wydziałami Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach i innymi instytucjami.

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe.

 

§ 12

 

1.       W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa, w szczególności powołane w § 2 niniejszego Statutu.

2.       Odpowiedzialność za pełną realizację postanowień Statutu ponosi Dyrektor Zespołu.

3.       Zmiany Statutu następują w drodze uchwały Rady Powiatu w Tarnowskich Górach.

 

  

§ 2

 

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Tarnogórskiego

 

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

§ 4

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

 


Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Machura

Data wprowadzenia: 2008-10-16

Wyświetleń: 1251

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Machura, dnia: 2008-10-16

« POWRÓT

WYDRUK