» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2008 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 16 maja 2008 roku

Uchwała nr 116/575/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 maja 2008 w sprawie przekazania Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie uchwalenia statutu Domu Pomocy Społecznej w Łubiu



Symbol: 116/575/2008

Uchwała nr 116/575/2008

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 16 maja 2008

w sprawie przekazania Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie uchwalenia statutu Domu Pomocy Społecznej w Łubiu.

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 05.06.1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r.  Nr 142, poz.1592 ze zm)

Zarząd Powiatu

uchwala

§ 1

Przekazać Radzie Powiatu pod obrady projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu Domu Pomocy Społecznej w Łubiu.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do uchwały nr 116/575/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 maja 2008 roku

 

Uchwała nr ……………

Rady Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia ……………………….

 

w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Łubiu

 

Na podstawie art. 20 ust. 2, art. 21 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. nr 249, poz. 2104)

 

Rada Powiatu
uchwala:

 

§ 1

 

Nadać statut Domowi Pomocy Społecznej w Łubiu o treści:

 

"Statut  Domu Pomocy Społecznej w Łubiu"

DZIAŁ I.  POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.      Dom Pomocy Społecznej w Łubiu, zwany dalej DPS, jest jednostką organizacyjną Powiatu Tarnogórskiego nie posiadającą osobowości prawnej.

2.       DPS jest jednostką o zasięgu ponadgminnym.

3.      Siedziba DPS znajduje się w gminie Zbrosławice w miejscowości Łubie przy ul. Pyskowickiej 34.

4.      DPS jest jednostką stałego pobytu, przeznaczoną dla osób przewlekle psychicznie chorych.

5.       Nadzór nad działalnością DPS sprawuje Starosta Tarnogórski przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach oraz Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

6.       DPS działa na podstawie:

a.            przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004r. nr 64, poz. 593 ze zm.),

b.            przepisów ustawy o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 r.
(Dz.U. z 1994r. nr 111 poz. 535 ze zm.).

c.            przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. nr 249, poz. 2104),

d.            przepisów ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 1998r. nr 142, poz.1592 ze zm.),

e.            niniejszego statutu.

DZIAŁ II.  ZADANIA DPS

 

  1. DPS zapewnia swoim mieszkańcom warunki bezpiecznego i godnego życia, wolności, intymności i niezależności.
  2. DPS zapewnia podopiecznym całodobową opiekę oraz zaspakaja niezbędne potrzeby bytowe, społeczne, religijne, opiekuńcze i wspomagające na poziomie obowiązujących standardów.
  3. DPS w całości pokrywa wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki mieszkańcom oraz zaspakajaniem ich niezbędnych potrzeb bytowych i społecznych.
  4. DPS umożliwia swoim mieszkańcom rozwój osobowości, a w miarę możliwości ich samodzielność, uwzględniając stopień fizycznej i psychicznej sprawności danej osoby.
  5. Zakres świadczonych usług, ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne danej osoby.
  6. DPS umożliwia pensjonariuszom korzystanie z przysługujących na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych oraz pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
  7. DPS może pokryć wydatki ponoszone na niezbędne usługi pielęgnacyjne w zakresie wykraczającym poza uprawnienia wynikające z przepisów o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
  8. DPS zapewnia mieszkańcom bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych.
  9. W miarę potrzeb i możliwości DPS może realizować inne zadania z zakresu pomocy społecznej i świadczyć usługi na rzecz środowiska lokalnego.

DZIAŁ III. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE DPS

 

  1. DPS kieruje dyrektor zatrudniany  i zwalniany przez  Zarząd Powiatu.
  2. Dyrektor jest umocowany w ramach zwykłego zarządu do składania oświadczeń woli oraz do dokonywania czynności prawnych związanych z funkcjonowaniem DPS, wobec wszystkich władz, organów, instytucji, przedsiębiorstw i banków w tym również do występowania i prowadzenia w imieniu Powiatu Tarnogórskiego spraw przed sądami w charakterze strony, wnioskodawcy, uczestnika postępowania, z prawem do udzielania dalszych pełnomocnictw.
  3. W ramach udzielonego pełnomocnictwa Dyrektor DPS zaciąga zobowiązania finansowe do wysokości środków określonych w planie finansowym jednostki.
  4. Dyrektor reprezentuje DPS na zewnątrz.
  5. W celu realizacji zadań DPS Dyrektor jest uprawniony do podejmowania decyzji w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji.
  6. Dyrektor wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w DPS.
  7. Dyrektor organizuje pracę DPS i sprawuje nadzór nad realizacją zadań DPS.
  8. DPS posiada regulamin organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu.
  9. Prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w DPS regulują przepisy ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001r. nr 142 poz. 1593 ze zm.).

DZIAŁ IV. MIESZKAŃCY

 

1.       Do DPS przyjmowane są osoby skierowane na podstawie decyzji administracyjnej.

2.       Decyzję administracyjną o skierowaniu do DPS i decyzję ustalającą opłatę za pobyt w DPS wydaje organ gminy właściwy dla tej osoby w dniu jej kierowania do domu pomocy społecznej.

3.       Decyzję o umieszczeniu w DPS wydaje Starosta Powiatu Tarnogórskiego lub z jego upoważnienia Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach

4.       Prawa i obowiązki mieszkańców określa regulamin organizacyjny DPS.

DZIAŁ V. GOSPODARKA FINANSOWA DPS

 

  1. DPS prowadzi gospodarkę finansową jako jednostka budżetowa Powiatu Tarnogórskiego, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o finansach publicznych.
  2. Podstawą gospodarki finansowej DPS jest roczny plan finansowy obejmujący dochody i wydatki jednostki.
  3. DPS prowadzi rachunkowość oraz sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi jednostek budżetowych.
  4. DPS posiada wyodrębniony rachunek bankowy.
  5. DPS do realizacji swoich zadań może pozyskiwać środki finansowe z innych źródeł.

DZIAŁ VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem zastosowanie mają właściwe przepisy prawa.
  2. Wszelkie zmiany niniejszego statutu przeprowadza się w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
  3. Statut wchodzi w życie z dniem nadania przez Radę Powiatu Tarnogórskiego.

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Tarnowskich Górach.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

§ 4

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Machura

Data wprowadzenia: 2008-05-19

Wyświetleń: 1385

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Machura, dnia: 2008-05-19

« POWRÓT

WYDRUK