» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Rady Powiatu Tarnogórskiego » III kadencja (2006-2010) » Sesja XXII z dnia 31.03.2008r.

Uchwała Nr XXII/225/2008 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 31 marca 2008 roku w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach



Symbol: EB.0716-16/06

Uchwała Nr XXII/225/2008 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 31 marca 2008 roku w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

Na podstawie art. 35, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.).


Rada Powiatu
uchwala:


§ 1

Wprowadzić zmiany w Uchwale Nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia
19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
w Tarnowskich Górach w ten sposób, że
1. § 66 otrzymuje brzmienie:
"Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należą w szczególności:
1. kompetencje wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami, w tym:
a. dokonywanie darowizny nieruchomości na cele publiczne oraz między Skarbem Państwa i jednostkami samorządu terytorialnego,
b. zamiana nieruchomości (również użytkowania wieczystego) między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego,
c. obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi,
d. przenoszenie własności nieruchomości w formie prawem przewidzianej na rzecz państwowych osób prawnych lub państwowych jednostek organizacyjnych
na podstawie aktu o ich utworzeniu i wyposażeniu,
e. wyrażanie zgody na zrzeczenie się przez państwową osobę prawną własności
lub użytkowania wieczystego nieruchomości,
f. gospodarowanie zasobem Skarbu Państwa,
g. sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
h. ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa,
i. zbywanie nieruchomości Skarbu Państwa w formie bezprzetargowej,
j. wnioskowanie o podziale nieruchomości w celu zaspokojenia roszczeń wynikających
z niniejszej ustawy lub ustaw odrębnych,
k. opiniowanie projektów podziału nieruchomości Skarbu Państwa,
l. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,
m. ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości,
n. zezwolenie na czasowe zajęcie nieruchomości, na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy
o. nabywanie na Skarb Państwa części nieruchomości jeżeli ograniczenie prawa własności uniemożliwia prawidłowe jej wykorzystanie,
p. orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości na wniosek poprzednich właścicieli lub ich następców prawnych, zwrocie odszkodowania w tym także nieruchomości zamiennej,
q. współpraca z rzeczoznawcami majątkowymi,
r. zawiadamianie poprzedniego właściciela o zamiarze użycia nieruchomości na inny cel niż określony w decyzji o wywłaszczeniu, oraz o możliwości zwrotu,
s. ustanawianie trwałego zarządu na rzecz jednostek organizacyjnych w drodze decyzji,
t. wydawanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu,
u. wydawanie decyzji o przeniesieniu trwałego zarządu pomiędzy jednostkami organizacyjnymi,
v. ustalanie opłat za oddanie nieruchomości w trwały zarząd,
w. orzekanie o zwrocie na rzecz jednostki organizacyjnej nakładów poniesionych na budowę, rozbudowę i przebudowę budynków w przypadku wygaśnięcia trwałego zarządu,
x. orzekanie o odszkodowaniu za wywłaszczone nieruchomości,
y. uwłaszczanie państwowych i innych osób prawnych, orzekanie o własności budynków, budowli i urządzeń trwale z gruntem związanych,
z. oddawanie w zarząd nieruchomości zajętych pod drogi powiatowe, wojewódzkie
i krajowe,
aa. orzekanie o odszkodowaniu za szkody powstałe na nieruchomości w nagłych wypadkach losowych lub w razie klęski żywiołowej,
bb. naliczanie opłat z tytułu udostępniania nieruchomości Skarbu Państwa,
cc. aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa oraz z tytułu trwałego zarządu,
dd. ustalanie bonifikaty z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
ee. zaliczanie wartości pozostawionego mienia za granicą na pokrycie ceny sprzedaży nieruchomości i opłat za użytkowanie wieczyste,
2. kompetencje wynikające z ustawy Kodeks Cywilny, w tym:
a. wyrażanie zgody na zrzeczenie się własności nieruchomości,
b. przenoszenie własności nieruchomości lub użytkowania wieczystego,
c. rozwiązywanie umowy użytkowania wieczystego w przypadku korzystania niezgodnego z umową,
d. oddawanie w najem i dzierżawę nieruchomości Skarbu Państwa;
3. kompetencje wynikające z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, w tym:
a. ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową,
b. ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów,
4. kompetencje wynikające z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów w zakresie wydawania decyzji zatwierdzającej projekt scalania lub wymiany gruntów;
5. zadania wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
a. uzgadnianie warunków zabudowy,
b. uzgadnianie projektów studium i planów zagospodarowania przestrzennego,
6. kompetencje wynikające z ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
a. udział w postępowaniach regulacyjnych w przedmiocie przywrócenia własności kościelnych osób prawnych, przyznania nieruchomości zamiennej bądź odszkodowania,
7. kompetencje wynikające z ustawy o stosunku Państwa do gmin wyznaniowych żydowskich
w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
a. udział w postępowaniach regulacyjnych w przedmiocie przeniesienia na rzecz gminy żydowskiej lub Związku Gmin własności nieruchomości lub ich części, przyznania nieruchomości zamiennej bądź odszkodowania,
8. kompetencje wynikające z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego
w prawo własności, w tym:
a. wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub o jego odmowie,
b. ustalanie opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego,
c. wydawanie decyzji stwierdzających istnienie uprawnienia do nieodpłatnego przekształcenia (nieruchomości Skarbu Państwa),
d. udzielanie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego.
9. kompetencje wynikające z ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych, w tym:
a. nieodpłatne przekazanie gruntów przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców,
10. kompetencje wynikające z ustawy o lasach, w tym:
a. wydawanie decyzji w sprawie przekazania w zarząd Lasów Państwowych (nadleśnictw) gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy
i zagospodarowania terenu,
b. wnioskowanie o przekazanie w użytkowanie wieczyste osobie prawnej lub innej jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych, a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej,
c. wydawanie zaświadczeń potwierdzających zarząd Państwowych Gospodarstw Leśnych w stosunku do nieruchomości Skarbu Państwa stanowiących las
w rozumieniu ww. ustawy
11. kompetencje wynikające z ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, w tym:
a. przyznawanie własności użytkowanej działki gruntu - z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego państwu,
12. kompetencje wynikające z dekretu o wpisywaniu w księgach hipotecznych (gruntowych) prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej, w tym:
a. stwierdzanie, w formie zaświadczenia, że nieruchomość podlega przepisom dekretu,
b. składanie wniosku o wpis do księgi wieczystej z odpowiednią dokumentacją,
c. poświadczanie opisu granic na podstawie dokumentacji geodezyjnej,
13. kompetencje wynikające z dekretu o ochronie i uregulowaniu własności osadniczych gospodarstw chłopskich na obszarze Ziem Odzyskanych:
a. poświadczenie nabycia własności gospodarstwa rolnego w formie aktu nadania,
b. składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej,
c. zmiana obszaru nadanego gospodarstwa rolnego,
14. kompetencje wynikające z dekretu o uwłaszczeniu i o uregulowaniu innych spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym, w tym:
a. orzekanie o nadaniu własności dzierżawcom i o ustaleniu ceny nabycia nieruchomości,
b. orzekanie o nabyciu własności nieruchomości oraz o ustaleniu ceny nabycia z innych tytułów niż dzierżawa,
c. orzekanie o zwolnieniu repatriantów od obowiązku uiszczenia ceny nabycia nadanych im nieruchomości państwowych,
15. kompetencje wynikające z ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
a. przekazywanie w trwały zarząd Ministrowi Obrony Narodowej gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa,
b. przejmowanie nieruchomości pozostających w zarządzie organów wojskowych zbędnych na cele obronności i bezpieczeństwa państwa,
c. uzgadnianie wprowadzenia zakazu wstępu na grunty zajęte na cele obronności,
d. przejmowanie budynków mieszkalnych, w których większość lokali jest zamieszkana przez osoby nie będące żołnierzami zawodowymi,
e. powierzanie Wojskowej Agencji Mieszkaniowej wykonywania prawa własności
i innych praw rzeczowych w stosunku do gruntów, budynków i lokali stanowiących własność Skarbu Państwa,
16. kompetencje wynikające z ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w tym:
a. powierzanie Agencji Mienia Wojskowego wykonywania prawa własności i innych praw rzeczowych Skarbu Państwa,
17. kompetencje wynikające z ustawy Prawo wodne:
a. wydawanie decyzji stwierdzających przejście gruntów pokrytych śródlądowymi wodami powierzchniowymi płynącymi, do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
w stosunku do którego prawa właścicielskie wykonuje Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,
b. wydawanie decyzji stwierdzających przejście gruntów pokrytych wodami płynącymi powierzchniowymi do zasobu oraz ich wykreślanie z zasobu,
c. wydawanie decyzji o trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych właściwych do spraw gospodarowania wodami,
18. kompetencje wynikające z ustawy o utracie mocy prawnej niektórych ksiąg wieczystych, w tym:
a. wydawanie decyzji o nadaniu nieruchomości przez państwo,
b. wydawanie decyzji ustalającej obciążenia, które wymagają ujawnienia w księgach wieczystych,
19. kompetencje wynikające z ustawy o księgach wieczystych i hipotece, w tym:
a. sporządzanie wniosków do sądu celem ujawnienia stosownych zmian w księgach wieczystych,
20. kompetencje wynikające z ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną w zakresie ustalania w drodze decyzji o wysokości odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne,
21. kompetencje wynikające z ustawy o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
a. sporządzanie wykazów nieruchomości, które na mocy odrębnych przepisów przeszły na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego,
b. składanie wniosków wieczystoksięgowych w ww. zakresie,
c. składanie sprawozdań z wykonania zadań nałożonych przedmiotową ustawą,
d. prowadzenie działalności informacyjnej dla mieszkańców powiatu, w tym prowadzenie punktu informacyjno-konsultacyjnego,
22. kompetencje wynikające z ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe", w tym:
a. ustalanie w drodze decyzji wysokości odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, pozostające we władaniu PKP,
23. kompetencje wynikające z ustawy o specjalnym trybie przygotowywania inwestycji w zakresie dróg krajowych, w tym:
a. ustalanie w drodze decyzji wysokości odszkodowania,
b.   ustanawianie w drodze decyzji trwałego zarządu,
24. zadania wynikające z ustawy o rachunkowości:
a. prowadzenie rachunkowości księgi pn. "Skarb Państwa", zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
b. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dochodów osiąganych z gospodarowania nieruchomościami "Skarbu Państwa",
25. zadania wynikające z ustawy o finansach publicznych:
a.   windykacja zaległych należności Skarbu Państwa".

2. § 71 otrzymuje brzmienie:
"Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych
Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych koordynuje działalność Starostwa Powiatowego
i powiatowych jednostek organizacyjnych, w tym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
i Powiatowego Urzędu Pracy, w zakresie udzielanej pomocy materialnej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w szczególności:
1. W zakresie obsługi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych realizuje zadania związane z:
a. udzielaniem informacji w sprawach z zakresu rehabilitacji zawodowej i  społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych,
b. ubieganiem się o dofinansowanie środkami Funduszu projektów realizowanych przez podmioty działające na rzecz osób niepełnosprawnych,
c. udzielaniem dofinansowania środkami Funduszu do zadań realizowanych przez osoby niepełnosprawne,
d. inicjowaniem i prowadzeniem działań mających na celu rozpowszechnianie informacji o programach i formach pomocy realizowanych z udziałem środków Funduszu,
e. dbałością o zapewnienie płynności finansowej środkami Funduszu,
f. kompleksową sprawozdawczością w zakresie udzielonej pomocy materialnej ze środków Funduszu.
2. W zakresie koordynacji działań powiatowych jednostek organizacyjnych realizuje zadania związane z:
a. gromadzeniem, opracowywaniem i przekazywaniem Staroście i Zarządowi Powiatu informacji o sposobie dysponowania środkami finansowymi Funduszu przez powiatowe jednostki organizacyjne,
b. ustalaniem założeń do rocznych planów rzeczowo-finansowych dotyczących realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów oraz sporządzaniem kwartalnych sprawozdań z ich wykorzystania.
3. Współpracuje ze stowarzyszeniami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej tych osób.
4. Zapewnia obsługę Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Tarnogórskim.


§ 2

W pozostałym zakresie Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach nie ulega zmianom.


§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Tarnowskich Górach.


§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

Dokument przygotowano w Biurze Rady Powiatu (07.04.2008)
Autoryzacja: Kierownik Biura Rady Powiatu mgr Marzanna Kosiewicz.


Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Rzyman

Data wprowadzenia: 2008-04-07

Wyświetleń: 1603

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Rzyman, dnia: 2008-04-07

« POWRÓT

WYDRUK