» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2008

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Techniczno - Ekonomicznych w Radzionkowie



Symbol: SKO.0913-26/08

Tarnowskie Góry, dnia 05.11.2008 roku

SKO.0913-26/08

SZANOWNA  PANI
mgr inż. Mariusz Sroka
Dyrektor
Zespołu Szkół
Techniczno - Ekonomicznych
w Radzionkowie

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Techniczno - Ekonomicznych, przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.
   W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą, tj. od sierpnia 2008 roku do września 2008 roku, w kierowanej przez Pana Dyrektora placówce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. ujęciu w księgach rachunkowych zdarzenia w innym okresie sprawozdawczym niż zdarzenie nastąpiło;
2. nieprawidłowym klasyfikowaniu poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej;
3. nie zastosowaniu dodatkowego technicznego zapisu ujemnego (zasada czystości obrotów) dla ewidencji księgowej na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" zwrotu nadpłaconego wynagrodzenia;
4. nieprawidłowej ewidencji księgowej umorzenia pozostałych środków trwałych;
5. nieterminowym regulowaniu zobowiązań wobec kontrahentów;
6. nieterminowym przekazaniu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych za miesiąc sierpień 2008 roku;
7. ewidencjonowaniu wynagrodzeń pracowników po stronie Ma konta 231 "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń" w kwocie netto, tj. w kwocie do wypłaty (z pominięciem ewidencji potrąceń z wynagrodzeń obciążających pracownika), co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych;
8. nieprzestrzeganiu zapisów regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne, poprzez wydatkowanie na zakup węgla kwoty wyższej niż kwota zatwierdzona we wniosku o udzielenie zamówienia publicznego.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-26/08, zobowiązuję do:
1. wprowadzania do ksiąg rachunkowych okresu sprawozdawczego w postaci zapisu każde zdarzenie, które nastąpiło w tym okresie sprawozdawczym, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r., nr 76, poz. 694 ze zm.);
2. prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 107, poz. 726 ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania wydatków związanych:
- z zakupem papieru kserograficznego w paragrafie 474 "Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych";
- z zakupem dyskietek komputerowych w paragrafie 475 "Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji" z odpowiednią czwartą cyfrą;
3. przestrzegania zasady czystości obrotów na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020 ze zm.);
4. ewidencjonowania umorzenia pozostałych środków trwałych na koncie 072 "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 400 "Koszty według rodzajów" zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020 ze zm.);
5. terminowego regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług, zgodnie z art. 35 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r., nr 249, poz. 2104 ze zm.);
6. terminowego przekazywania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie art. 42 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r., nr 14, poz. 176 ze zm.);
7. ewidencjonowania zobowiązań jednostki z tytułu wynagrodzeń po stronie Ma konta 231 "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020 ze zm.);
8. realizowania zamówień publicznych o wartości szacunkowej powyżej 3.000 EURO wyłącznie do kwoty wpisanej w zatwierdzonym wniosku o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z załącznikiem nr 1 do Uchwały Zarządu Powiatu nr 42/217/2007 z dnia 21 czerwca 2007 roku ze zm. w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne.
Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora, w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2008-11-05)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2008-11-05

Data wprowadzenia: 2008-11-14

Wyświetleń: 1519

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2008-11-14

« POWRÓT

WYDRUK