» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2008

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-4/08

Tarnowskie Góry, dnia 8 kwietnia 2008 roku

SKO.0913-4/08

SZANOWNA  PANI
mgr Elżbieta Kanas - Kiczka
Dyrektor Powiatowej Poradni
Psychologiczno - Pedagogicznej


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.

   W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w grudniu 2007 roku oraz styczniu 2008 roku w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) braku zawarcia w 2007 roku w zapisie księgowym daty dokonania operacji gospodarczej, co jest niezgodne z art. 23 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 roku, nr 76, poz.694 ze zm.), w 2008 roku zapis księgowy zawiera ww. datę,
2) braku na rachunkach kosztów podróży służbowej podpisu osoby dokonującej kontroli merytorycznej dokumentu, co jest niezgodne z art. 21 ust. 1 pkt. 6 ustawy o rachunkowości oraz przepisami obowiązującej w Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo - księgowych (załącznik nr 3 do zarządzenia Dyrektora Poradni nr 3/2004 z 20.03.2004 roku),
3) ujmowaniu na stronie Wn konta 980 - "Plan finansowy wydatków budżetowych" równowartości zrealizowanych wydatków budżetowych, zaś na stronie Ma kwot planu finansowego wydatków budżetowych oraz jego korekt, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020), w 2008 roku ewidencja na koncie 980 jest prowadzona w sposób prawidłowy,
4) ujmowaniu umorzenia pozostałych środków trwałych na koncie 072 - "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 013 - "Pozostałe środki trwałe", co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych,
5) nie wykazaniu w sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31.12.2007 roku kwoty zobowiązania istniejącego na dzień sporządzania sprawozdania w wysokości 130,00 zł, co jest niezgodne z § 9 ust.2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2006 roku, nr 115 poz. 781 ze zm.),
6) niezgodnym z rozporządzeniem Ministra Finansów z  14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 107, poz. 726 ze zm.) sklasyfikowaniu wydatków z tytułu:
- czynszu za najem pomieszczeń Poradni w paragrafie 4300 "Zakup usług pozostałych",
- zakupu usług pocztowych w paragrafie 4210 "Zakup materiałów i wyposażenia".

   W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-4/08, zobowiązuję do:
1) przeprowadzania kontroli merytorycznej rachunków kosztów podróży służbowych,
2) ujmowania umorzenia pozostałych środków trwałych na koncie 072 - "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 400 - "Koszty według rodzajów",
3) prawidłowego klasyfikowania wydatków, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. nr 107 poz. 726 z 2006r. ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania zakupu usług pocztowych w paragrafie 430 "Zakup usług pozostałych oraz czynszu z tytułu najmu pomieszczeń w paragrafie 440 - "Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe", z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu,
4) wykazywania w sprawozdaniach budżetowych kwot zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej, mając na uwadze § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. z 2006 r. nr 115, poz. 781 ze zm.).

   Jednocześnie oczekuję od Pani Dyrektor, w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2008-04-08)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2008-04-10

Wyświetleń: 1532

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2008-04-10

« POWRÓT

WYDRUK