» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2008 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 28 stycznia 2008 roku

Uchwała nr 94/432/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 stycznia 2008 roku w sprawie: przyjęcia rocznego sprawozdania z działalności Powiatowego Zakładu Budżetowego w 2007r.



Symbol: 94/432/2008

Uchwała nr 94/432/2008

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 28 stycznia 2008 roku

 

 

w sprawie: przyjęcia rocznego sprawozdania z działalności Powiatowego Zakładu Budżetowego w 2007r.

 

 

Na podstawie art. 32, ust 2, pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) i § 4 ust. 1 Uchwały nr 254/1739/2006 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 22 września 2006 roku w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania powierzonym mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala: 

§ 1

Przyjąć roczne sprawozdanie z działalności Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach w 2007r., stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Tarnogórskiemu.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Załącznik nr 1 do uchwały nr 94/432/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 stycznia 2008 r.

Roczne sprawozdanie z działalności

Powiatowego Zakładu Budżetowego

za rok 2007.

 

 

            W trzecim roku działalności Powiatowy Zakład Budżetowy przeprowadził szereg prac remontowo - budowlanych, prace w zakresie administrowania zasobami mieszkaniowymi, prace portierskie.

            Na początku 2007r. zatrudnionych w Powiatowym Zakładzie Budżetowym było 45 osób, natomiast w ostatnim dniu roku stan zatrudnienia wynosił 43 osoby.

 

W zakresie działań administracji i windykacji należności czynszowych wykonano następujące działania:

 

1)       złożono 16 pozwów sądowych o zapłatę należności czynszowych za 2006 r.,

2)       uzyskano pozytywne wyroki sądowe w zakresie dochodzenia roszczeń od najemców
w 14 sprawach,

3)      na bieżąco wystosowywano wezwania do zapłaty dla najemców, którzy nie regulują zobowiązań czynszowych,

4)      doprowadzono do zawarcia 3 ugód pomiędzy Zarządem Powiatu a najemcami o spłatę należności czynszowych,

5)       zawarto 4 umowy najmu z najemcami obecnie zajmującymi lokale mieszkalne,

6)       wyegzekwowano od Gminy Świerklaniec kwotę 50.494,59 zł z tytułu odszkodowania
za bezumowne korzystanie przez najemców z lokali mieszkalnych, wobec których została orzeczona eksmisja,

7)       doprowadzono do przyznania lokalu socjalnego z Gminy Radzionków dla Pana Wojciecha Wosz dotychczas zamieszkałego przy ul. Sikorskiego 7b/I/14,

8)       wszczęto 2 postępowania wymeldowania z urzędu - Państwa Gromada, które zostało potwierdzone decyzjami z urzędu oraz Państwa Cisowskich,

9)       w ramach działań windykacyjnych (komorniczych i ugodowych) w okresie od 01.01.2007 r. do 31.12.2007 r. wyegzekwowano od najemców i byłych najemców kwotę 84.278,93 zł na rzecz Powiatu Tarnogórskiego,

10)         pracownicy PZB pouczyli najemców o możliwości uzyskania dodatku mieszkaniowego,

11)      na bieżąco prowadzone są książki obiektów budowlanych dla budynków mieszkalnych,

12)         dokonywano przeglądów budowlanych wszystkich budynków administrowanych przez PZB,

13)         przeprowadzono przeglądy kominowe we wszystkich budynkach administrowanych przez PZB,

14)         dokonano przeglądów instalacji gazowej w budynkach administrowanych przez PZB,

15)         na bieżąco prowadzona jest korespondencja z najemcami,

16)        opracowano "Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Powiatu Tarnogórskiego na lata 2008 - 2012",

17)         doprowadzono do zamiany lokalu mieszkalnego pomiędzy najemcą zamieszkałym
przy ul. Park 6 w Brynku z najemcą spoza zasobu mieszkaniowego Powiatu Tarnogórskiego,

18)         uzyskano warunki przyłącza elektrycznego na budynek Pałacu w Nakle Śl.,

19)         uzyskano warunki przyłącza elektrycznego na budynek byłego Internatu w Nakle Śl.,

20)        w ramach administrowania Parkiem w Nakle Śl. w maju 2007 r. za zgodą Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dokonano wycinki 12 drzew znajdujących się w Parku. W 2008 r. zostaną wykonane cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na w/w terenie,

21)         zawarto umowę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Katowicach na dofinansowanie Rewitalizacji Zespołu Pałacowo - Parkowego w Nakle Śl.,

22)         wystąpiono z wnioskiem do Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego o dofinansowanie Rewitalizacji Zespołu Pałacowo - Parkowego w Nakle Śl.,

23)         zamontowano 8 ławek i 5 koszy na śmieci na terenie wokół Pałacu w Nakle Śl.,

24)         doprowadzono do przeniesienia wszystkich dłużników wobec których Sąd orzekł eksmisje,
a którym Gmina Świerklaniec nie zapewniła lokali socjalnych do lokali tymczasowych, znajdujących się w zaadaptowanym na cele mieszkalne parterze budynku przy ul. Głównej 5 w Nakle Śl.,

25)         dokonano kontrolnego pomiaru ujęć wodnych w budynku mieszkalnym w Radzionkowie przy ul. Sikorskiego 7b,

26)        doprowadzono do wyłączenia z użytku zagrażającego bezpieczeństwu osób trzecich budynku gospodarczego w Brynku przy ul. Park 11,

27)         uzyskano dwa pozwolenia Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
na przeprowadzenie prac remontowych w budynkach w Brynku przy ul. Park 1 i Park 6.

 

W zakresie robót remontowo - budowlanych w ciągu 2007 r. wykonano następujące prace:

 

1)             naprawiono odpadające tynki na elewacji budynku przy ul. Powstańców 2 w Nakle Śl.  - 4.077,91 zł,

2)             rozdzielono instalację centralnego ogrzewania w budynku przy ul. Park 11 w Brynku - 853,90 zł,

3)             wykonano remont sanitariatu w Szkole Specjalnej w Tarnowskich Górach - 21.053,32 zł,

4)             dokonano awaryjnej naprawy dachu budynku przy ul. Grzegorzewskiej 3 w Krupskim Młynie -318,59 zł,

5)             dokonano wyburzenia budynku gospodarczego w Nakle Śl. przy ul. Głównej 13 - 873,84 zł,

6)             dokonano awaryjnej naprawy dachu w budynku byłego Internatu w Nakle Śl. - 145,25 zł,

7)             dokonano pomiaru izolacji kabli ziemnych w parku w Nakle Śl. - 1.142,04 zł,

8)             przygotowano instalację centralnego ogrzewania do sezonu grzewczego w Sali gimnastycznej w Radzionkowie - 4.760,80 zł,

9)             wykonano remont pomieszczeń sanitarnych w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Tarnowskich Górach - 103.798,12 zł,

10)         przystosowano parter budynku przy ul. Głównej 5 w Nakle Śl. na lokale mieszkalne - 40.000,00 zł,

11)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym w Nakle Śl. przy ul. Powstańców 2b/11 - 1.515,31 zł,

12)         wymieniono stolarkę okienną w lokalach mieszkalnych w Nakle Śl. przy ul. Powstańców 2/5 i 2/10 - 5.472,62 zł,

13)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym w Nakle Śl. przy ul. Powstańców 2a/14 -1.471,00 zł,

14)         dokonano zaszklenia okien w budynku Pałacu w Nakle Śl. - 217,10 zł,

15)         dokonano awaryjnej naprawy instalacji gazowej w lokalu mieszkalnym przy ul. Legionów 35 w Tarnowskich Górach - 204,79 zł,

16)         dokonano awaryjnej naprawy instalacji gazowej w lokalu mieszkalnym
przy ul. Karola Miarki 17 w Tarnowskich Górach - 218,22 zł,

17)         usunięto rozdzielnicę z budynku mieszkalnego w Nakle Śl. przy ul. Głównej 11 - 2.000,00 zł,

18)         wymieniono lampy oświetleniowe w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach -6.037,00 zł,

19)         pomalowano klatki schodowe w budynku mieszkalnym przy ul. Opolskiej 26 w Tarnowskich Górach - 6.201,70 zł,

20)         pomalowano klatki schodowe w budynku mieszkalnym przy ul. Opolskiej 28 w Tarnowskich Górach - 2.798,30 zł,

21)         dokonano wymiany odcinka rurociągu zimnej wody w piwnicy I L.O. im. S. Sempołowskiej - 1.837,94 zł,

22)         pomalowano posadzkę w pomieszczeniu archiwum PCPR - 575,20 zł

23)         dokonano wymiany drzwi wejściowych do budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 10.491,61 zł,

24)         uprzątnięto działkę - Park Redena - 2.375,22 zł,

25)         zamontowano bojlery ciepłej wody w budynku byłego Internatu w Nakle Śl.  - 1.531,11 zł,

26)         dokonano awaryjnej naprawy dachu w budynku przy ul. Głównej 5 w Nakle Śl.  - 248,05 zł,

27)         dokonano wymiany rury spustowej w budynku przy ul. Głównej 5 w Nakle Śl.  - 472,29 zł,

28)         wydzielono dodatkowe pomieszczenie z Sali konferencyjnej w budynku  przy ul. Sienkiewicza 16 - 3.700,46 zł,

29)         wykonano szereg prac konserwacyjno - remontowych w budynku  przy ul. Sienkiewicza 16 - 24.489,10 zł,

30)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym przy ul. Parkowej 3/3 w Nakle Śl.
- 3.296,66 zł,

31)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym przy ul. Opolskiej 26b/5 w Tarnowskich Górach - 1.723,92 zł,

32)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym przy ul. Powstańców 2a/11 w Nakle Śl. - 1.643,35 zł,

33)         wymieniono drzwi w trzech pomieszczeniach w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 2.378,92 zł,

34)         dokonano naprawy murku na nieruchomości przy ul. Szwedzkiej 2 w Tarnowskich Górach -262,10 zł,

35)         wymieniono drzwi wejściowe do lokalu mieszkalnego przy ul. Powstańców 2b/18 w Nakle Śl. - 692,98 zł,

36)         wykonano malowanie pomieszczenia nr 3 w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 718,20 zł,

37)         wykonano roboty zabezpieczające budynek dawnego domu pogrzebowego przy ul. Gliwickiej 66 w Tarnowskich Górach - 987,49 zł,

38)         wykonano remont instalacji odgromowej w budynku przy ul. Parkowej 2 w Nakle Śl. - 1.284,00 zł,

39)         udrożniono kanalizację w budynku przy ul. Głównej 5 w Nakle Śl. - 329,40 zł,

40)         wykonano remont pomieszczeń sanitarnych w I L.O. im. S. Sempołowskiej - 70.500,00 zł,

41)         dokonano przebudowy instalacji elektrycznej we wnęce na I piętrze budynku przy ul. Karłuszowiec 5 - 2.194,32 zł,

42)         zlikwidowane dwa "dzikie" wysypiska śmieci w Parku Piny w Tarnowskich Górach - 550,00 zł,

43)         dokonano oszklenia brakujących okienek w budynkach w Nakle Śl. -  297,38 zł,

44)         dokonano oszklenia brakujących okienek w budynku Pałacu w Nakle Śl. - 1.859,67 zł,

45)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym przy ul. Głównej 7/6 w Nakle Śl. - 1.427,38 zł,

46)         zamontowano kratki zabezpieczające przewody kominowe w budynku przy ul. Opolskiej 26 w Tarnowskich Górach - 451,15 zł,

47)         wykonano remont schodów do piwnicy w budynku przy ul. Głównej 2 w Nakle Śl.
- 2.300,00 zł,

48)         dokonano wymiany bojlera ciepłej wody w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 610,99 zł,

49)         dokonano montażu zasilania elektrycznego i sieci internetowej w Wielospecjalistycznym Szpitalu Powiatowym w Tarnowskich Górach - 1.017,58 zł,

50)         dokonano wymiany rur i konserwację pokrycia papowego na dachu budynku byłego Internatu w Nakle Śl. - 11.500,00 zł,

51)         wykonano roboty płytkarskie i malarskie w pomieszczeniu kuchennym Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Tarnowskich Górach - 2.493,57 zł,

52)         wykonano roboty zabezpieczające w Sali gimnastycznej w Radzionkowie - 282,22 zł,

53)         wymieniono stolarkę okienną w lokalu mieszkalnym przy ul. Opolskiej 26a/3 w Tarnowskich Górach - 2.024,71 zł,

54)         wykonano remont sal lekcyjnych w Zespole Szkół Chemiczno - Medycznych w Tarnowskich Górach - 22.663,30 zł,

55)         dokonano adaptacji pomieszczeń na cele dydaktyczne w Zespole Szkół Chemiczno- Medycznych w Tarnowskich Górach - 20.000,00 zł,

56)         wykonano roboty malarskie (korytarz + wejście główne) w Zespole Szkół Chemiczno- Medycznych w Tarnowskich Górach - 763,46 zł,

57)         wykonano remont pomieszczenia pielęgniarek oraz dokonano naprawy pokrycia dachowego w Zespole Szkół Elektroniczno - Ekonomicznych w Kaletach - 16.112,83 zł,

58)         wykonano prace konserwacyjno - remontowe w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 11.636,42 zł,

59)         wykonano remont pokrycia dachowego wraz z przemurowaniem kominów w budynku mieszkalnym w Nakle Śl. przy ul. Powstańców 2 - 35.999,97 zł,

60)         dokonano przebudowy lokalu mieszkalnego przy ul. Głównej 5/4 w Nakle Śl.- 6.700,00 zł,

61)         dokonano wymiany sieci c.o. w Nakle Śl. przy ul. Powstańców - 34.899,10 zł,

62)         dokonano uszczelnienia przewodów kominowych w lokalu mieszkalnym w Brynku przy ul. Park 7/3 - 1.207,50 zł,

63)         wykonano remont pomieszczenia Izby Pamięci Kolejarskiej w Zespole Szkół Techniczno - Usługowych w Tarnowskich Górach - 10.000,00 zł,

64)         wykonano remont daszków przed wejściem do budynków w Nakle Śl. przy ul. Powstańców 2, 2a, 2b, 2c - 21.333,24 zł,

65)         dokonano rozbiórki 2 wiat w gospodarstwie pomocniczym w Nakle Śl. - 1.389,99 zł,

66)         wykonano remont pomieszczenia biurowego nr 12 w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 1.801,85 zł,

67)         wykonano wzmocnienia uszkodzonego komina w kotłowni w Nakle Śl. - 2.244,80 zł,

68)         dokonano wymiany stolarki drzwiowej (5 szt.) w budynkach w Nakle Śl. przy ul. Powstańców 2, 2a - 14.365,29 zł,

69)         wykonano część robót malarskich na klatkach schodowych w budynku w Radzionkowie przy ul. Sikorskiego 7b - 16.437,89 zł,

70)         wykonano remont pomieszczeń biurowych nr 101, 102, 103 w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 3.977,41 zł,

71)         wykonano remont sali lekcyjnej w Zespole Szkół Chemiczno - Medycznych w Tarnowskich Górach - 4.962,75 zł,

72)         wykonano prace remontowe w budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach - 5.789,20 zł.

 

            Ogółem   w   okresie  od 01.01.2007 r. do 31.12.2007 r.  wykonano  prace remontowo - budowlane na łączną kwotę: 591.991,78 zł.

 

Ponadto w ciągu całego roku wykonano wiele mniejszych prac remontowych i konserwacyjnych, na bieżąco likwidując powstałe w posiadanej przez Powiat substancji mieszkaniowej awarie i zagrożenia.   

Zgodnie z zaakceptowaną przez Zarząd Powiatu strukturą organizacyjną, całością prac Powiatowego Zakładu Budżetowego kieruje Dyrektor przy pomocy Głównego Księgowego, który jest jego zastępcą oraz Kierownika Działu Usług.

Powiatowy Zakład Budżetowy prowadzi szereg prac remontowych w zasobach Powiatu Tarnogórskiego. Kontrolę nad przebiegiem tych prac sprawuje Kierownik Sekcji Technicznej oraz Inspektor ds. budowlanych, bezpośrednio podlegli Kierownikowi Działu Usług.

Działanie PZB w zakresie wykonywanych remontów ma szczególnie ważne znaczenie ze względu na szybkość działania.

Ze względu na fakt, że PZB jest jednostką organizacyjną Powiatu, wzajemne zlecenia wyłączone są ze stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych - PZB może więc na bieżąco przyjmować i realizować zlecenia wystawiane przez Starostwo Powiatowe.

Jedyną trudnością związaną z realizacją większych zleceń jest fakt, że PZB zobowiązany jest do stosowania ustawy przy nabywaniu materiałów niezbędnych  do realizacji wyznaczonych działań.

W ciągu trzech lat funkcjonowania Powiatowy Zakład Budżetowy doprowadził do uporządkowania spraw związanych z gospodarką mieszkaniową w Powiecie Tarnogórskim - zracjonalizowano sposób zarządzania tą substancją.

Ważne jest w aspekcie społecznym również to, że w okresie od stycznia 2005 do grudnia 2007, oprócz osób przyjętych ze Starostwa Powiatowego PZB zatrudnił dodatkowo 13 osób potrzebnych do realizowania zadań nałożonych na PZB.

Niestety zarówno w 2005, 2006 jak i 2007 r.  wynik finansowy PZB był ujemny.
Od początku 2008 r. pracownicy Powiatowego Zakładu Budżetowego dokładają wszelkich starań,
aby w 2008 r. uzyskać dodatni wynik finansowy pozwalający pokryć straty z lat ubiegłych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Machura

Data wprowadzenia: 2008-02-13

Wyświetleń: 1492

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Machura, dnia: 2008-02-13

« POWRÓT

WYDRUK