» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Rady Powiatu Tarnogórskiego » III kadencja (2006-2010) » Sesja XVI z dnia 27.11.2007r.

Uchwała Nr XVI/172/2007 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 27 listopada 2007 roku w sprawie uznania skargi wniesionej przez Burmistrza Miasta Radzionków na dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach za bezzasadną.



Symbol: EB.0716-16/06

Uchwała Nr XVI/172/2007 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 27 listopada 2007 roku w sprawie uznania skargi wniesionej przez Burmistrza Miasta Radzionków na dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach za bezzasadną.

Na podstawie art. 12, pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 229, pkt 4 w związku z art. 239 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 roku Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).


Rada Powiatu
uchwala:


§ 1

1. Rozpoznać skargę wniesioną przez Burmistrza Miasta Radzionków na dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
2. Uznać skargę za bezzasadną.


 § 2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu w Tarnowskich Górach.


§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

UZASADNIENIE

 Dnia 31 października 2007 roku do Przewodniczącego Rady Powiatu w Tarnowskich Górach wpłynęła skarga Burmistrza Miasta Radzionków na dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach w sprawie nie udzielenia odpowiedzi na pismo KKa.7040/P-6/07 z dnia 26 czerwca 2006 roku. Pismo dotyczyło interpelacji Pana Krzysztofa Tobora, Radnego Rady Miasta Radzionków (skarga w załączeniu).
 Ze złożonych przez dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach wyjaśnień, przedstawionych w piśmie ZDP.5540-107/07 z dnia 7 listopada 2007 roku wynika, że potwierdza się niedopełnienie przez pracownika jednostki obowiązków wynikających z art. 35 i art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 roku, Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.). Pracownik ten otrzymał pisemne upomnienie. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych stoi na stanowisku, że on jako pracodawca jest odpowiedzialny za realizację ustawowych obowiązków zarządu drogami oraz zadań zleconych przez zarząd lub radę powiatu. Wskazał inną drogę załatwiania tego typu spraw. A mianowicie skierowanie do organu wyższej instancji zażalenia. Organ ten wyznaczyłby ostateczny termin załatwienia sprawy oraz uzyskałby informacje na temat przyczyny opóźnienia oraz osób, które przyczyniły się do tego opóźnienia. W przypadku niedopełnienia i tej czynności pracownik samorządowy podlegałby odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.
 Nadmienić należy, że dnia 6 listopada 2007 roku zostało przesłane do Urzędu Miasta
w Radzionkowie pismo ZDP.5541-08/07 będące odpowiedzią na interpelację radnego Krzysztofa Tobora. Pismo to było informacją o charakterze statystycznym, gdyż odnosiło się do prac zrealizowanych w okresie 2006 roku i na początku 2007, nie będących przedmiotem postępowań wymagających ścisłej współpracy pomiędzy Zarządem Dróg Powiatowych i Urzędem Miasta w Radzionkowie. Dotychczasowa współpraca pomiędzy w/w instytucjami nie budziła zastrzeżeń. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wyraził opinię, iż złożenie zażalenia jak i skargi musi precyzować w swej treści konkretne zarzuty wadliwej działalności organu lub jego pracowników. Kierowanie skargi na dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w kwestii braku dopowiedzi na pismo wydaje się nieuzasadnione. Zatem pismo Burmistrza Miasta Radzionków powinno zostać potraktowane jako zażalenie (monit). Dyrektor jednostki informuje, że w treści pisma Burmistrza Miasta Radzionków została przytoczona błędna podstawa prawna tj. art. 229 pkt. 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, która jest właściwa dla skarg rozpatrywanych przez radę gminy na działalność zarządu gminy oraz wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. Interpelacja radnego Krzysztofa Tobora została wysłana z uchybieniem przepisów art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego. Interpelacja radnego została złożona w dniu 28 maja 2007 roku, natomiast została wysłana do Zarządu Dróg Powiatowych w dniu 26 czerwca 2007 roku. Zgodnie z art. 35 w/w ustawy sprawa powinna zostać rozpatrzona niezwłocznie. Urząd Miasta powinien poinformować radnego o przedłużonym terminie załatwienia sprawy zgodnie z art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
 Przewodniczący Rady Powiatu realizując przysługujące mu prawo wystąpił 13 listopada 2007 roku o sporządzenie opinii prawnej w przedmiotowej sprawie. Dnia 19 listopada br. do Przewodniczącego Rady Powiatu wpłynęła opinia prawna (opinia w załączeniu). Po zapoznaniu się z opinią oraz wcześniej złożonymi przez dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych wyjaśnieniami Przewodniczący przygotował powyższy projekt uchwały.

Dokument przygotowano w Biurze Rady Powiatu (05.12.2007)
Autoryzacja: Kierownik Biura Rady Powiatu mgr Marzanna Kosiewicz.


Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Rzyman

Data dokumentu: 2007-12-04

Data wprowadzenia: 2007-12-05

Wyświetleń: 1533

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Rzyman, dnia: 2007-12-05

« POWRÓT

WYDRUK