» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2007 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 13 sierpnia 2007 r.

Uchwała nr 55/267/2007 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 13 sierpnia 2007 roku w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.



Symbol: 55/267/2007

Uchwała nr 55/267/2007

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 13 sierpnia 2007 roku

 

w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

 

 

Na podstawie art. 32, ust. 2, pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz.1592 z 2001 r. z późn. zm.).

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

§ 1

 

Przedstawić Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach o treści określonej w załączniku do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


Załącznik do uchwały nr 55/267/2007 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 13 sierpnia 2006 roku

 

Uchwała nr  .........../2007

Rady Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia .........................2007 roku

 

w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

 

Na podstawie art. 35, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.).

 

Rada Powiatu

uchwala:

 

§ 1

 

Wprowadzić zmiany w uchwale nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w ten sposób, że:

 

  1. w § 59, pkt 1 ppkt 2)otrzymuje następujące brzmienie:

"w zakresie służb, straży i reagowania kryzysowego:

a.       kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu

b.      realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:

- opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu reagowania kryzysowego,

- realizacja zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowego,

- wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego,

- zatwierdzanie gminnych planów reagowania kryzysowego,

c.       zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,

d.      wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatów i miast na prawach powiatu,

e.       przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

f.        realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,

g.      obsługa Centrum Zarządzania Kryzysowego, do którego zadań należy:

- pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;

- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;

- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;

- współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;

- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;

- dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;

- realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;

h.      współpraca i koordynacja zadań z powiatowymi służbami, strażą, urzędami miast                 i gmin na terenie powiatu oraz organizacjami pozarządowymi,

i.        ocena możliwych zagrożeń na obszarze powiatu, zapobieganie i przeciwdziałanie
tym zagrożeniom,

j.        opracowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zapobiegania                         i likwidacji skutków zagrożeń (zdarzeń) oraz zapewnianie warunków wykonywania przez Starostę zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,

k.      współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa, ochrony życia i mienia mieszkańców,

l.        monitorowanie napięć społecznych w regionie."

 

  1. w § 63 wprowadza się pkt 2 o następującej treści "Powiatowy Konserwator Zabytków realizuje zadania w zakresie sprawowania ochrony zabytków, określonych w:

1)    ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 roku Nr 162, poz. 1568, z późniejszymi zmianami) zwanej dalej ustawą, dotyczących wykonywania następujących kompetencji:

a.    udzielania na podstawie art. 36, ust. 1, pkt 1 ustawy pozwoleń na prowadzenie robót budowlanych (z wyłączeniem robót polegających na rozbiórce obiektu) przy zabytku wpisanym do rejestru wyłącznie w odniesieniu do układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry, wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków;

b.   udzielania na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 10 ustawy pozwoleń na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów wyłącznie w odniesieniu do układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry, wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków;

c.    wydawania na podstawie art. 43 ustawy decyzji o wstrzymaniu prac budowlanych wykonywanych bez pozwolenia w odniesieniu do robót budowlanych na obszarze układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry wpisanego do rejestru zabytków decyzją  Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków oraz robót prowadzonych w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniach wydawanych na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 1 i 10 w zakresie określonym w pkt a i b niniejszej uchwały;

d.   wydawania na podstawie art. 44 ustawy decyzji w związku z decyzjami wydawanymi na podstawie art. 43 w zakresie określonym w pkt c niniejszej uchwały;

e.    wydawania na podstawie art. 45 ustawy decyzji w związku z pozwoleniami wydawanymi na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 1 i 10 w zakresie określonym w pkt a i b niniejszej uchwały  oraz w wypadku prac budowlanych wykonywanych bez pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na obszarze układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków.

2.)   ustawie z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r., Nr 80, poz. 717, z późniejszymi zmianami):

a.   uzgadnianie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy dla zabytków znajdujących się na terenie układu urbanistycznego w Tarnowskich Górach wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków (art. 53 ust. 4 pkt 2 i art. 64 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym)."

 

 

  1. w § 63 wprowadza się pkt 3 o następującej treści: "Powiatowy Konserwator Zabytków realizuje zadania wynikające z ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a w szczególności opiniuje wnioski o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji dróg powiatowych i gminnych w zakresie ochrony dóbr kultury",

 

  1. w § 67, pkt 1, ppkt 2) wprowadza się lit. n, o następującej treści: "sprawuje nadzór właścicielski nad spółkami prawa handlowego, w których Powiat posiada swoje udziały",

 

  1. w § 69, pkt 2 wprowadza się ppkt 5 o następującej treści: "Do zadań wydziału w zakresie obsługi kadrowej dyrektorów szkół i placówek oświatowych należy prowadzenie spraw osobowych w tym:

1)             prowadzenie akt osobowych i ich bieżąca aktualizacja,

2)             prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,

3)             prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, bezpłatnych, szkolnych, innych zwolnień od pracy oraz delegacji służbowych,

4)             prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności w pracy,

5)             ustalanie okresów zatrudnienia uprawniających do wysługi lat oraz nagród jubileuszowych,

6)             przygotowywanie decyzji w sprawach płacowych,

7)             przygotowywanie dokumentacji rentowej, emerytalnej oraz kapitału początkowego pracowników,

8)             prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji ubezpieczeniowych, dokonywanie wpisów w tych legitymacjach,

9)             wydawanie legitymacji służbowych i prowadzenie ich rejestru,

10)         wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,

11)         sporządzanie świadectw pracy,

12)         prowadzenie spraw wojskowych pracowników."

 

  1. w § 76, pkt 2 wprowadza się na końcu zdania następujący zapis: "za wyjątkiem dyrektorów szkół i placówek oświatowych",

 

§ 2

 

W pozostałym zakresie Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach nie ulega zmianom.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierzyć Zarządowi Powiatu w Tarnowskich Górach.

 

§ 4

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

 


 

Uzasadnienie:

 

Wprowadzenie zaproponowanych w projekcie uchwały zmian do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa jest spowodowane koniecznością uzupełnienia zakresu kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa.

Zmiana dotyczy powierzenia Biuru Bezpieczeństwa Publicznego dodatkowych kompetencji wynikających z wejścia w życie z dniem 22 sierpnia br. ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym. Na mocy ww. ustawy Biuro Bezpieczeństwa Publicznego między innymi będzie sprawowało obsługę nad utworzonym Centrum Zarządzania Kryzysowego, do którego zadań min. należeć będzie pełnienie całodobowych dyżurów w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.

Kolejna zmiana dotyczy rozszerzenia kompetencji Powiatowego Konserwatora Zabytków, które są konsekwencją podjętej przez Radę Powiatu w dniu 24 kwietnia br. uchwały w sprawie rozszerzenia zakresu realizowanych przez Powiat Tarnogórski zadań Wojewody Śląskiego z zakresu sprawowanej ochrony zabytków, przekazanych porozumieniem z dnia 3 marca 2006 roku oraz ustawy  dotyczącej zmiany do ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.

Rozszerza się również kompetencje Wydziału Gospodarki Mieniem o zadania związane z nadzorem w spółkach prawa handlowego, których udziałowcem jest Powiat.

Ponadto proponuje się wykreślenie z zakresu kompetencji Biura Kadr Starostwa zadań wynikających z prowadzenia obsługi kadrowej dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Powyższe kompetencje wprowadza się natomiast w poczet zadań realizowanych przez Wydział Edukacji i Kultury Fizycznej Starostwa.

 

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska

Data wprowadzenia: 2007-09-06

Wyświetleń: 1490

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2007-09-06

« POWRÓT

WYDRUK