Uchwała nr 55/267/2007 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 13 sierpnia 2007 roku w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.
Symbol: 55/267/2007
Uchwała nr 55/267/2007
Zarządu Powiatu
w Tarnowskich Górach
z dnia 13 sierpnia 2007 roku
w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.
Na podstawie art. 32, ust. 2, pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz.1592 z 2001 r. z późn. zm.).
Zarząd Powiatu
uchwala:
§ 1
Przedstawić Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach o treści określonej w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu Tarnogórskiego.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do uchwały nr 55/267/2007 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 13 sierpnia 2006 roku
Uchwała nr .........../2007
Rady Powiatu
w Tarnowskich Górach
z dnia .........................2007 roku
w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach
Na podstawie art. 35, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.).
Rada Powiatu
uchwala:
§ 1
Wprowadzić zmiany w uchwale nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w ten sposób, że:
- w § 59, pkt 1 ppkt 2)otrzymuje następujące brzmienie:
"w zakresie służb, straży i reagowania kryzysowego:
a. kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu
b. realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
- opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu reagowania kryzysowego,
- realizacja zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowego,
- wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego,
- zatwierdzanie gminnych planów reagowania kryzysowego,
c. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
d. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatów i miast na prawach powiatu,
e. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
f. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
g. obsługa Centrum Zarządzania Kryzysowego, do którego zadań należy:
- pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
- współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
- dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;
- realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
h. współpraca i koordynacja zadań z powiatowymi służbami, strażą, urzędami miast i gmin na terenie powiatu oraz organizacjami pozarządowymi,
i. ocena możliwych zagrożeń na obszarze powiatu, zapobieganie i przeciwdziałanie
tym zagrożeniom,
j. opracowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zapobiegania i likwidacji skutków zagrożeń (zdarzeń) oraz zapewnianie warunków wykonywania przez Starostę zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,
k. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa, ochrony życia i mienia mieszkańców,
l. monitorowanie napięć społecznych w regionie."
- w § 63 wprowadza się pkt 2 o następującej treści "Powiatowy Konserwator Zabytków realizuje zadania w zakresie sprawowania ochrony zabytków, określonych w:
1) ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 roku Nr 162, poz. 1568, z późniejszymi zmianami) zwanej dalej ustawą, dotyczących wykonywania następujących kompetencji:
a. udzielania na podstawie art. 36, ust. 1, pkt 1 ustawy pozwoleń na prowadzenie robót budowlanych (z wyłączeniem robót polegających na rozbiórce obiektu) przy zabytku wpisanym do rejestru wyłącznie w odniesieniu do układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry, wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków;
b. udzielania na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 10 ustawy pozwoleń na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów wyłącznie w odniesieniu do układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry, wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków;
c. wydawania na podstawie art. 43 ustawy decyzji o wstrzymaniu prac budowlanych wykonywanych bez pozwolenia w odniesieniu do robót budowlanych na obszarze układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków oraz robót prowadzonych w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniach wydawanych na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 1 i 10 w zakresie określonym w pkt a i b niniejszej uchwały;
d. wydawania na podstawie art. 44 ustawy decyzji w związku z decyzjami wydawanymi na podstawie art. 43 w zakresie określonym w pkt c niniejszej uchwały;
e. wydawania na podstawie art. 45 ustawy decyzji w związku z pozwoleniami wydawanymi na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 1 i 10 w zakresie określonym w pkt a i b niniejszej uchwały oraz w wypadku prac budowlanych wykonywanych bez pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na obszarze układu urbanistycznego miasta Tarnowskie Góry wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku, z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków.
2.) ustawie z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r., Nr 80, poz. 717, z późniejszymi zmianami):
a. uzgadnianie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy dla zabytków znajdujących się na terenie układu urbanistycznego w Tarnowskich Górach wpisanego do rejestru zabytków decyzją Nr A/610/66 z dnia 27 kwietnia 1966 roku z wyłączeniem obiektów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków (art. 53 ust. 4 pkt 2 i art. 64 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym)."
- w § 63 wprowadza się pkt 3 o następującej treści: "Powiatowy Konserwator Zabytków realizuje zadania wynikające z ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a w szczególności opiniuje wnioski o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji dróg powiatowych i gminnych w zakresie ochrony dóbr kultury",
- w § 67, pkt 1, ppkt 2) wprowadza się lit. n, o następującej treści: "sprawuje nadzór właścicielski nad spółkami prawa handlowego, w których Powiat posiada swoje udziały",
- w § 69, pkt 2 wprowadza się ppkt 5 o następującej treści: "Do zadań wydziału w zakresie obsługi kadrowej dyrektorów szkół i placówek oświatowych należy prowadzenie spraw osobowych w tym:
1) prowadzenie akt osobowych i ich bieżąca aktualizacja,
2) prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,
3) prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, bezpłatnych, szkolnych, innych zwolnień od pracy oraz delegacji służbowych,
4) prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności w pracy,
5) ustalanie okresów zatrudnienia uprawniających do wysługi lat oraz nagród jubileuszowych,
6) przygotowywanie decyzji w sprawach płacowych,
7) przygotowywanie dokumentacji rentowej, emerytalnej oraz kapitału początkowego pracowników,
8) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji ubezpieczeniowych, dokonywanie wpisów w tych legitymacjach,
9) wydawanie legitymacji służbowych i prowadzenie ich rejestru,
10) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
11) sporządzanie świadectw pracy,
12) prowadzenie spraw wojskowych pracowników."
- w § 76, pkt 2 wprowadza się na końcu zdania następujący zapis: "za wyjątkiem dyrektorów szkół i placówek oświatowych",
§ 2
W pozostałym zakresie Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach nie ulega zmianom.
§ 3
Wykonanie uchwały powierzyć Zarządowi Powiatu w Tarnowskich Górach.
§ 4
Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Uzasadnienie:
Wprowadzenie zaproponowanych w projekcie uchwały zmian do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa jest spowodowane koniecznością uzupełnienia zakresu kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa.
Zmiana dotyczy powierzenia Biuru Bezpieczeństwa Publicznego dodatkowych kompetencji wynikających z wejścia w życie z dniem 22 sierpnia br. ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym. Na mocy ww. ustawy Biuro Bezpieczeństwa Publicznego między innymi będzie sprawowało obsługę nad utworzonym Centrum Zarządzania Kryzysowego, do którego zadań min. należeć będzie pełnienie całodobowych dyżurów w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
Kolejna zmiana dotyczy rozszerzenia kompetencji Powiatowego Konserwatora Zabytków, które są konsekwencją podjętej przez Radę Powiatu w dniu 24 kwietnia br. uchwały w sprawie rozszerzenia zakresu realizowanych przez Powiat Tarnogórski zadań Wojewody Śląskiego z zakresu sprawowanej ochrony zabytków, przekazanych porozumieniem z dnia 3 marca 2006 roku oraz ustawy dotyczącej zmiany do ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Rozszerza się również kompetencje Wydziału Gospodarki Mieniem o zadania związane z nadzorem w spółkach prawa handlowego, których udziałowcem jest Powiat.
Ponadto proponuje się wykreślenie z zakresu kompetencji Biura Kadr Starostwa zadań wynikających z prowadzenia obsługi kadrowej dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Powyższe kompetencje wprowadza się natomiast w poczet zadań realizowanych przez Wydział Edukacji i Kultury Fizycznej Starostwa.
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak
Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska
Data wprowadzenia: 2007-09-06
Wyświetleń: 1582
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2007-09-06
« POWRÓT
WYDRUK