» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2007 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 22 maja 2007 r.

Uchwała nr 35/183/2007 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 22 maja 2007 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach



Symbol: 35/183/2007

Uchwała nr 35/183/2007

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 22 maja 2007 roku

 

 

w sprawie przyjęcia Regulaminu organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach

 

 

Na podstawie art. 36, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. nr 142, poz. 1592 z 2001r. z późn. zm.) oraz § 66, pkt 4 Statutu Powiatu Tarnogórskiego - uchwała Rady Powiatu w Tarnowskich Górach Nr V/68/2007 z dnia 26.02.2007r.

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

§ 1

 

Przyjąć Regulamin organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w treści stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 czerwca 2007r.

 

§ 4

 

Z dniem 31.05.2007r. traci moc obowiązującą uchwała nr 10/36/2003r. Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 stycznia 2003r. w sprawie przyjęcia Regulaminu organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.

 

§ 5

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

  

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH

W TARNOWSKICH GÓRACH

 

 

I. Postanowienia ogólne

§ 1

 

  1. Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, zwany dalej ZDP jest samodzielną jednostką organizacyjną, nie posiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa Powiatu Tarnogórskiego.
  2. ZDP podlega bezpośrednio Zarządowi Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 2

 

  1. Siedzibą ZDP jest miasto Tarnowskie Góry.
  2. Terenem działalności ZDP jest obszar Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 3

 

1. ZDP działa w szczególności na podstawie:

 

  1. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz.1592 z 2001r. z późn. zm.),  

b.      ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. Nr 19, poz. 115         z 2007r.),

  1. rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 grudnia 1998r.    w sprawie dostosowania organizacji dyrekcji okręgowych dróg publicznych oraz będących ich częściami zarządów drogowych i drogowej służby liniowej do organizacji administracji publicznej określonej przepisami o reformie administracji publicznej (Dz. U. nr 156, poz.1027),
  2. ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz.1071 z późn. zm.),
  3. uchwały Nr V/68/2007 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 26 lutego 2007r. w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu Statutu Powiatu Tarnogórskiego,
  4. ustawy z 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
  5. ustawy z 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz.1163).

 

II. Zadania i zakres działania.

 

  1.  ZDP realizuje zadania własne Powiatu Tarnogórskiego z zakresu budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz inne zadania przewidziane przepisami prawa do kompetencji lub obowiązków zarządcy dróg.
  2. ZDP może realizować zadania z tego samego zakresu zlecone przez inne podmioty po uzyskaniu zgody Zarządu Powiatu.
  3. Do zadań ZDP należy w szczególności:
    1. opracowanie projektów planów finansowych budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych jak również opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
    2. pełnienie funkcji inwestora,
    3. utrzymanie nawierzchni jezdni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
    4. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
    5. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
    6. koordynacja robót w pasie drogowym,
    7. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
    8. prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
    9. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
    10. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
    11. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
    12. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
    13. wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
    14. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
    15. sadzenie, utrzymywanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
    16. prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi               w zarządzie organu zarządzającego drogami,
    17. przygotowywanie danych do planowania, analizy i sprawozdawczości projektów z wykorzystaniem funduszy zewnętrznych,
    18. przyjmowanie interwencji użytkowników dróg i dokonywanie wizji w terenie z nimi związanych,
    19. wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów,
    20. przedstawianie Zarządowi Powiatu w terminie do 31 marca rocznego sprawozdania z realizacji zadań w roku poprzednim.

 

 

III. Zasady funkcjonowania Zarządu Dróg Powiatowych

 

  1. ZDP kieruje i reprezentuje na zewnątrz Dyrektor.

Dyrektor odpowiada za realizację zadań ZDP określonych w niniejszym regulaminie oraz wynikających z uchwał Rady i Zarządu Powiatu.

Dyrektor jest zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu. Czynności z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora wykonuje Starosta. Dyrektor działa przy pomocy zastępcy dyrektora ds. technicznych i głównego księgowego.

  1. Dyrektor ZDP wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w ZDP, w tym do zastępcy dyrektora, głównego księgowego i kierownika Gospodarstwa Pomocniczego Auto Land Service.
  2. Dyrektor ZDP jest uprawniony do prowadzenia bieżących spraw z zakresu działania ZDP, tj. dokonuje czynności prawnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ZDP i realizacji jego zadań wobec wszystkich władz, organów, instytucji, przedsiębiorstw, banków oraz prowadzi w imieniu Powiatu Tarnogórskiego sprawy przed sądami w charakterze strony, wnioskodawcy, uczestnika postępowania z prawem do udzielania dalszych pełnomocnictw.
  3. W ramach udzielonego pełnomocnictwa Dyrektor ZDP zaciąga zobowiązania finansowe do wysokości środków finansowych określonych corocznie w planie finansowym ZDP.
  4. Dyrektor prowadzi nadzór nad działalnością gospodarstwa pomocniczego określony w obowiązujących przepisach.
  5. Dla realizacji zadań ZDP Dyrektor ZDP jest uprawniony do podejmowania decyzji w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji.

 

 

IV. Organizacja wewnętrzna Zarządu Dróg Powiatowych

 

1. Struktura organizacyjna ZDP dzieli się na następujące piony:

   

                                                                                   symbol

            1. Pion Dyrektora ZDP                                          D

            2. Pion z-cy dyrektora ds. technicznych                 T

            3. Pion głównego księgowego                                K

 

 

2. Piony dzielą się na działy i samodzielne stanowiska:

 

1.            Pion dyrektora ZDP dzieli się na:

 

                        a. Obsługa prawna ZDP                  DP

                        b. Dział administracyjno-gospodarczy   DA, DA/K, DA/S,

                        c. Dział zamówień publicznych                   DZ

            d. Gospodarstwo Pomocnicze Auto Land Service.

 

2.    Pion z-cy dyrektora ds. technicznych dzieli się na:

 

                        a. Dział planowania i nadzoru                      TN

                        b. Dział utrzymania dróg i mostów               TU

                        c. Dział ewidencji                                       TE

                        d. Dział interwencji                                     T I

 

3.    Pion głównego księgowego to:

 

            a. Dział finansowo-księgowy                        KF

 

3. Schemat organizacyjny ZDP stanowi załącznik do Regulaminu Organizacyjnego ZDP

 

4. Podział kompetencji pomiędzy pionami:

           

1.       Do zakresu działania i obowiązków Dyrektora ZDP należy:

-      organizacja pracy jednostki w oparciu o Regulamin ZDP,

-          nadzór nad funkcjonowaniem jednostki,

-          przygotowywanie zmian organizacyjnych dla podniesienia efektywności realizowanych zadań i kierowanie propozycji w tym zakresie do Zarządu Powiatu,

-          prowadzenie spraw pracowniczych, w tym zatrudnianie i zwalnianie pracowników ZDP,

-          zapewnienie pracownikom odpowiednio wyposażonych miejsc pracy i innych niezbędnych środków do realizacji zadań,

-          zorganizowanie warunków pracy w sposób zapewniający efektywną realizację zadań,

-          realizacja zadań zarządu dróg,

-          sporządzanie projektów planów finansowych ZDP,

-          realizacja uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu,

-          realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa,

-          wydawanie zarządzeń, ustalanie regulaminów i instrukcji dotyczących działania i organizacji ZDP w zakresie właściwości dyrektora jednostki,

-          wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie uprawnień ustawowych oraz upoważnień udzielonych przez Zarząd Powiatu lub Starostę,

-          występowanie do Zarządu Powiatu o wydanie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych dla innych pracowników,

-          kierowanie do Zarządu Powiatu propozycji i wniosków dotyczących działania oraz organizacji ZDP, które wykraczają poza kompetencje dyrektora jednostki,

-          składanie oświadczeń woli oraz dokonywanie innych czynności prawnych wobec innych podmiotów w zakresie kompetencji ustawowych lub uzyskanych pełnomocnictw. 

 

            2.   Do zakresu działania i obowiązków z-cy dyrektora ds. technicznych  należy:

-     pełnienie roli zastępcy Dyrektora ZDP na czas jego nieobecności,

-          organizacja pracy i nadzór nad robotami z zakresu utrzymania i ochrony         dróg,

-          utrzymanie nawierzchni chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,

-          realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,

-          przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

-          wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,

-          nadzór nad służbami interwencyjnymi ZDP - zlecanie i odbiór wykonywanych robót,

-          przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

-          przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,

-          utrzymanie, sadzenie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,

-          nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg,

-          określanie potrzeb technicznych w  zakresie utrzymania i ochrony dróg,

-          bieżąca kontrola stanu dróg i oznakowania.

 

3.   Do zakresu działania i obowiązków głównego księgowego należy:

-          prowadzenie rozliczeń finansowych i księgowości,

-          wykonywanie zapisów księgowych na kartotekach kont syntetycznych i analitycznych,

-          sporządzanie zestawień obrotów i sald,

-          obsługa rachunku dochodów własnych,

-          dokonywanie inwentaryzacji majątku jednostki,

-          ewidencja i bieżąca kontrola wydatków oraz kierunków ich rozdysponowania według paragrafów klasyfikacji budżetowej,

-          sporządzanie projektów planów finansowych,

-          sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb GUS,

-          sporządzanie bilansu jednostki, rachunków wyników oraz innych analiz ekonomicznych,

-          opracowywanie raportów i analiz na użytek wewnętrzny,

-          ewidencja środków trwałych, wyposażenia, zbiorów bibliotecznych oraz wartości niematerialnych i prawnych.   

 

 

5. Szczególne zadania działów i samodzielnych stanowisk:

 

 

            PION DYREKTORA

 

a) Obsługa prawna ZDP

                Do zadań obsługi prawnej ZDP należy:

-          udzielanie porad i konsultacji prawnych,

-          sporządzanie opinii prawnych,

-          opracowywanie projektów aktów prawnych,

-          zastępstwo prawne i procesowe,

-          występowanie przed sądami i urzędami,

-          udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym,

-          nadzór prawny nad egzekucją należności.

 

 

b) Dział administracyjno - gospodarczy

      Zajmuje się następującymi sprawami:

b.1. prowadzenie spraw pracowniczych, w tym akt osobowych, ewidencji czasu pracy, list obecności, ewidencji wyjść w czasie pracy, spraw socjalnych, kierowanie na badania profilaktyczne i szkolenia,

b.2. prowadzenie ewidencji mienia powierzonego pracownikom z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się,

b.3. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy , w tym organizacja szkoleń, nadzór nad prawidłowością wyposażenia i ochrony osobistej pracowników, wykonywanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy,

b.4. obsługa sekretariatu,

b.5. przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz  innych przesyłek,

b.6. przygotowywanie dokumentacji i korespondencji,

b.7. prowadzenie ewidencji korespondencji,

b.8. prowadzenie całości spraw związanych z eksploatacją urządzeń, środków transportowych i maszyn,

b.9. prowadzenie prac z zakresu ochrony p-pożarowej,

    b.10. prowadzenie archiwum ZDP,

    b.11. zamawianie i dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu dla potrzeb działalności

  ZDP,  

    b.12. prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych z użytkowaniem

             przez  ZDP  budynków, placów  i pomieszczeń (dozór, zabezpieczenie mienia,

             utrzymywanie w odpowiednim stanie),

    b.13. prowadzenie i dokonywanie wpisów do książek obiektu budowlanego,

    b.14. prowadzenie całości spraw związanych z ubezpieczeniem majątku użytkowanego przez ZDP,

    b.15. prowadzenie magazynu materiałów jednostki,

    b.16. prowadzenie spraw o odszkodowanie z odpowiedzialności cywilnej za szkody wynikłe

             w związku z zarządzaniem drogami powiatowymi.   

 

c) Dział zamówień publicznych

Zajmuje się następującymi sprawami:

c.1.  organizowanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych,

c.2.  prowadzenie pozostałych form zakupu materiałów i usług objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych,

c.3.  sporządzanie umów z wykonawcami,

c.4.  realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy PZP i innych przepisów w zakresie zamówień publicznych,

c.5.  prowadzenie rejestru umów,

c.6.  prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl w zakresie wynikającym z ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 

 

d)  Gospodarstwo Pomocnicze Auto Land Service

Wykonuje usługi w zakresie badań technicznych, diagnostyki, napraw pojazdów. Gospodarstwem pomocniczym kieruje Kierownik powoływany przez Dyrektora ZDP. Do przedmiotu działalności gospodarstwa pomocniczego należy:

  d.1 wykonywanie przeglądów rejestracyjnych pojazdów zgodnie z posiadanym upoważnieniem,

  d.2 wykonywanie napraw i obsługa samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych,

d.3  sprzedaż części samochodowych,

d.4 wykonywanie usług, napraw i prac ślusarsko-mechanicznych na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach,

d.5  wykonywanie innych usług z zakresu branży motoryzacyjnej,

d.6  sprzedaż paliw płynnych.

 

 

            PION ZASTĘPCY DYREKTORA DS. TECHNICZNYCH

 

a) Dział planowania i nadzoru:

     Zajmuje się następującymi sprawami:

a.1.  przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych budowy, modernizacji i remontów dróg oraz drogowych obiektów mostowych,

a.2.  opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,

a.3.  przeprowadzanie wstępnych przedmiarów robót,

a.4.  odbiór i weryfikacja opracowywanych dokumentacji technicznych na zadania drogowe,  

a.5.  przekazywanie terenów budowy, kontrola nad przestrzeganiem zakresu zleconych robót, kontrola nad prawidłowością zabezpieczenia robót, udział w odbiorach robót,

a.6. dokonywanie odbiorów robót dot. budowy, przebudowy, remontów i bieżącego utrzymania dróg i obiektów inżynierskich,

a.7. dokonywanie kontroli obmiarów wykonanych robót, kosztorysów powykonawczych wraz z dokumentacją budowy (robót),

a.8.  kontrola prawidłowości wykonanych robót prowadzonych przez obcych inwestorów w pasach drogowych,

a.9.  przeprowadzanie kontroli gwarancyjnych wykonanych robót drogowych,

a.10.   opracowywanie, opiniowanie, wprowadzanie zmian w organizacji ruchu drogowego,

a.11.   wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,

a.12.   dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,

a.13.   przygotowywanie danych do planowania, analizy i sprawozdawczości projektów           finansowanych z wykorzystaniem funduszy zewnętrznych.

 

 

b) Dział utrzymania dróg i mostów:

     Zajmuje się następującymi sprawami:

b.1. planowanie, nadzorowanie robót z zakresu utrzymania zieleni w pasie drogowym,

b.2. nadzór nad utrzymaniem czystości jezdni,

b.3. dokonywanie odbiorów zleconych i własnych robót w zakresie bieżącego utrzymania dróg i pasa drogowego,

b.4. wykonanie zadań w zakresie zimowego utrzymania dróg,

b.5. przeciwdziałanie awariom powstającym w pasie drogowym,

b.6. przekazywanie informacji o awariach gestorom urządzeń obcych w pasie drogowym,

b.7. dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego dróg i ulic na terenie powiatu,

b.8. sporządzenie raportów o bieżącym stanie dróg oraz przekazywanie ich do działu ewidencji,

b.9. nadzór nad robotami związanymi z bieżącym utrzymaniem dróg, tj. nawierzchni dróg, ulic, chodników, rowów i kanalizacji,

b.10.    prowadzenie ewidencji zleconych robót drogowych,

b.11.  przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji

    zgłaszanych interwencji,

b.12. dokonywanie wizji w terenie związanych z interwencjami,

b.13. sporządzanie notatek służbowych, protokołów.

 

 

c) Dział ewidencji:

     Zajmuje się następującymi sprawami:

c.1.  prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z uzupełnianiem komputerowej bazy danych,

c.2.  dokonywanie uzgodnień i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach powiatowych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w przepisach oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu,

c.3.  prowadzenie ewidencji awaryjnego zajmowania pasa drogowego,

c.4.  prowadzenie ewidencji wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego oraz kontrola przestrzegania wydanych zezwoleń,

c.5.  prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na przejazd pojazdami nienormatywnymi,

c.6.  prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w szczególności ustalanie powierzchni gruntu niezbędnej do lokalizacji pasa drogowego dróg powiatowych,

c.7.  czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy,

c.8.  ewidencjonowanie raportów o bieżącym stanie dróg otrzymywanych z działu utrzymania dróg i mostów,

c.9.  przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

c.10.   prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl

 

 

d) Dział interwencji

Działem interwencji kieruje Kierownik powoływany przez Dyrektora ZDP. Dział interwencji zajmuje się następującymi sprawami:

d.1. interwencyjne uzupełnianie oznakowania dróg i mostów, doraźne uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg lub ich naprawa, doraźne naprawy uszkodzeń  poboczy, rowów oraz skarp, nasypów i wykopów,

d.2. utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków,

d.3. wykonywanie wszelkich drobnych utrzymaniowych i konserwacyjnych robót w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu,

 

 

            PION GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

 

a) Dział finansowo-księgowy

     Prowadzi następujące sprawy:

a.1.  prowadzenie rachunkowości ZDP zgodnie z obowiązującymi przepisami,

a.2.  kontrola dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym,

a.3.  prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi,

a.4.  nadzór nad przeprowadzaniem inwentaryzacji majątku jednostki,

a.5.  ewidencja oraz obsługa finansowa zobowiązań bieżących,

a.6.  obsługa rachunku dochodów własnych,

a.7.  prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych,

a.8.  sporządzanie projektów planów finansowych,

a.9.  sporządzanie sprawozdań finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

a.10.   sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb GUS,

a.11.   ewidencja i bieżąca kontrola wydatków oraz kierunków ich rozdysponowania według  paragrafów klasyfikacji budżetowej,

a.12.   opracowywanie raportów i analiz na użytek wewnętrzny,

a.13.   sporządzanie list płac,

a.14.   prowadzenie kartotek wynagrodzeń oraz kartotek zasiłkowych pracowników jednostki,

a.15.   sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej ZUS,

a.16.   sporządzanie deklaracji PIT-4,

a.17.   prowadzenie spraw ubezpieczeń pracowników,

a.18.   prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,

a.19.   przyjmowanie sprawozdań finansowo-księgowych Gospodarstwa Pomocniczego Auto Land Service,

a.20.   przekazywanie sprawozdań finansowo-księgowych Gospodarstwa Pomocniczego Auto Land Service do Starostwa Powiatowego,

a.21.   prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów.

 

 

V. Gospodarka finansowa ZDP

 

Gospodarka finansowa ZDP prowadzona jest na podstawie przepisów zawartych w ustawie z dnia 30.06.2005r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104 z 2005r. z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. nr 76, poz.694 z 2002r. z późn.zm.) z uwzględnieniem szczególnych zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 lipca 2006r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz.1020), a także zawartych w rozporządzeniu z 29 czerwca 2006r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu      w inną formę organizacyjno-prawną ( Dz. U. Nr 116, poz.783). 

Ponadto gospodarka finansowa prowadzona jest zgodnie z:

-           rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia  14 czerwca 2006r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107, poz.726),

-           rozporządzeniem Ministra Finansów z 27 czerwca 2006r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz.781).

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny

Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska

Data wprowadzenia: 2007-06-05

Wyświetleń: 1730

Załączniki:
1) Schemat organizacyjny ZDP Wprowadził: Dominika Jankowska, Dnia: 2007-06-05, Pobrań: 1290, Typ: ZIP, Rozmiar: 4.14 KB

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2007-06-05

« POWRÓT

WYDRUK