» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2007

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej w Łubiu



Symbol: SKO.0913-36/07

Tarnowskie Góry, dnia 25.02.2008 roku

SKO.0913-36/07

SZANOWNY  PAN
mgr Stanisław Parkitny
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej
w Łubiu

 

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu, przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.
    W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownicę Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w listopadzie 2006 roku oraz w listopadzie 2007 roku w kierowanej przez Pana Dyrektora placówce wystąpiły nieprawidłowości polegające na nie wykonaniu większości zaleceń pokontrolnych zawartych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 26.09.2006 roku znak SKO.0913-21/06. W dalszym ciągu w jednostce występują następujące nieprawidłowości:
1. ewidencjonowanie odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 240 "Pozostałe rozrachunki";
2. stosowanie technicznego zapisu ujemnego na koncie 101 "Kasa" w celu zachowania czystości obrotów;
3. dokonywanie zapisów w księgach rachunkowych, prowadzonych przy użyciu programu komputerowego, bez wskazania danych pozwalających na ustalenie osób odpowiedzialnych za treść zapisu;
4. brak opisywania niektórych dowodów źródłowych pod względem celowości i zasadności dokonywanych wydatków (brak opisów merytorycznych);
5. nieterminowe regulowanie zobowiązań z tytułu dostaw i usług;
6. nie odprowadzenie w ustawowym terminie i wysokościach naliczonych odpisów na rachunek zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
7. stosowanie technicznego zapisu ujemnego na koncie 400 "Koszty według rodzajów" w celu zachowania czystości obrotów.

Stwierdzono również:
1. nieprawidłowe sklasyfikowanie wydatku poniesionego na szkolenie w paragrafie 4300 "Zakup usług pozostałych";
2. nie prowadzenie ewidencji szczegółowej według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych środków pobranych do kasy na realizację wydatków budżetowych.

    W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-36/07, zobowiązuję do:
1. ewidencjonowania uzyskanych odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 750 "Przychody i koszty finansowe", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020);
2. stosowania technicznego zapisu ujemnego tylko na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych", jak tego wymaga wyżej cytowane rozporządzenie;
3. dokonywania zapisów w księgach rachunkowych, prowadzonych przy użyciu programu komputerowego, zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r., nr 76, poz. 694 ze zm.), tj. poprzez wskazanie danych pozwalających na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu;
4. opisywania wszystkich dowodów źródłowych pod względem celowości i zasadności dokonywanych wydatków;
5. regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług zgodnie z ustalonymi terminami, mając na uwadze art. 35 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r., nr 249, poz. 2104, ze zm.);
6. przekazywania na rachunek bankowy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych naliczonego odpisu w terminach i kwotach określonych w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r., nr 70, poz. 335 ze zm.);
7. prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 107, poz. 726 ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania wydatków związanych ze szkoleniami w paragrafie 470 "Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej" z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu;
8. prowadzenia ewidencji szczegółowej według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych środków pobranych do kasy na realizację wydatków budżetowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych.

   Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora, w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2008-02-25)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2008-02-25

Data wprowadzenia: 2008-03-04

Wyświetleń: 1548

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2008-03-04

« POWRÓT

WYDRUK