» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2007

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-26/07

Tarnowskie Góry, dnia 17.08.2007

SKO.0913-26/07

                                                                SZANOWNA  PANI
                                                                inż. Irena Hrynkiewicz
                                                                Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
                                                               w Tarnowskich Górach

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


      Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, przesyłam Pani Inspektor niniejsze wystąpienie pokontrolne.
      W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownicę Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w listopadzie 2006 roku oraz w maju 2007 roku w kierowanej przez Panią Inspektor placówce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:

1.nieprawidłowym sklasyfikowaniu wydatków poniesionych na:
- wynagrodzenia bezosobowe w paragrafie 4020, 
- szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej w paragrafie 4300,
- konserwację kopiarki w paragrafie 4300;
2.prowadzeniu ewidencji księgowej na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" niezgodnie z wyciągiem bankowym,
3.zaewidencjonowaniu na koncie 231 "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń" wypłaconego pracownikowi dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
4. nieprawidłowej ewidencji księgowej umorzenia pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

      W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-26/07, zobowiązuję do:
1.prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 107, poz. 726 ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania wydatków związanych z: wynagrodzeniem bezosobowym w paragrafie 417 "Wynagrodzenia bezosobowe", szkoleniami pracowników niebędącymi członkami korpusu służby cywilnej w paragrafie 470 "Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej" oraz konserwacją kopiarki w paragrafie 427 "Zakup usług remontowych" z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu;
2.prowadzenia ewidencji księgowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020), a zwłaszcza do ewidencjonowania zobowiązań wobec pracowników z tytułu przyznanego dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na koncie 234 "Pozostałe rozrachunki z pracownikami" oraz do dokonywania zapisów na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" wyłącznie na podstawie wyciągów bankowych, w celu zachowania pełnej zgodności zapisów między jednostką a bankiem;
3.ewidencjonowania umorzenia pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych na koncie 072 "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 400 "Koszty według rodzajów" zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych.

      Jednocześnie oczekuję od Pani Inspektor, w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2007-08-17)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Łukasz Mazik

Data wprowadzenia: 2007-08-22

Wyświetleń: 1681

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Łukasz Mazik, dnia: 2007-08-22

« POWRÓT

WYDRUK