» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2007

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących im. Marii Skłodowskiej - Curie w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-16/07

Tarnowskie Góry, dnia  18 kwietnia 2007 roku

SKO.0913-16/07


SZANOWNY  PAN
mgr Ryszard Mitręga
Dyrektor Zespołu Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących
im. Marii Skłodowskiej - Curie

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących im. Marii Skłodowskiej - Curie w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.

W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w grudniu 2006 roku oraz styczniu 2007 roku, w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:

- wskazywaniu w opisie faktur za usługi telekomunikacyjne jako podstawy prawnej udzielenia zamówienia publicznego, uchylonego z dniem 25 maja 2006 roku art.4 pkt.3 lit.d ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2004 r., nr 19, poz. 177 ze zm.),
- nieterminowym uregulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług (faktura VAT nr FGL32610369/001/07 z 15.01.2007 roku, nr 0000040/2007 z 01.01.2007 roku, nr 0004399/2006 z 31.12.2006 roku oraz nr 526/1/06 z 20.12.2006 roku), czym naruszono art. 35 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku, nr 249 poz.2104 ze zm.),
- prowadzeniu ewidencji księgowej niezgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 142, poz. 1020), poprzez:
* niezasadne dokonanie pod datą 29.12.2006 roku zapisu ujemnego na koncie 223 - "Rozliczenie wydatków budżetowych",
* brak ewidencji księgowej podatku od nieruchomości na koncie 225 - "Rozrachunki z budżetami",
* ewidencjonowanie zobowiązań wynikających z not obciążeniowych wystawionych przez Zespół Szkół Elektroniczno - Ekonomicznych w Kaletach tytułem uzupełnienia etatu przez jednego z nauczycieli na koncie 231 - "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń" (zobowiązania z tytułu wynagrodzenia) oraz na koncie 229 - "Pozostałe rozrachunki publicznoprawne" (obciążające pracodawcę składki emerytalne, rentowe, wypadkowe oraz na Fundusz Pracy),
* brak ewidencji księgowej na koncie 760 - "Pozostałe przychody i koszty, otrzymywanych od Rady Rodziców darowizn sprzętu oraz wyposażenia, 
* ujęcie umorzenia pozostałych środków trwałych tj. zakupionej niszczarki, na koncie 072 - "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 013 - "Pozostałe środki trwałe",
* nieprawidłowym prowadzeniu konta 998 - "zaangażowanie wydatków budżetowych roku bieżącego" (na koniec 2006 roku konto wykazywało saldo),
- braku na niektórych rachunkach kosztów podróży służbowych podpisu osoby dokonującej kontroli merytorycznej dokumentu, czym naruszono przepis art. 21 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 roku, nr 76, poz.694 ze zm.),
- braku potwierdzania odbioru gotówki z kasy jednostki przez osobę upoważnioną do jej odbioru, czym naruszono przepis art.21 ust.1 pkt. 4 i 5 ustawy o rachunkowości,
- zaewidencjonowaniu w księgach rachunkowych 2007 roku faktury VAT nr 4140295179 z 31.12.2006 roku, czym naruszono art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości, 
- klasyfikowaniu wydatków niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z  14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006r., nr 107, poz. 726 ze zm.) poprzez ujęcie:
- zakupu znaczków pocztowych w § 4210 "Zakup materiałów i wyposażenia",
- zakupu znaków sądowych w § 4300  "Zakup usług pozostałych", 
- podatku od nieruchomości w § 4300  "Zakup usług pozostałych".

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak
akt: SKO.0913-16/07, zobowiązuję do:

- prawidłowego opisywania pod względem legalności poniesionego wydatku faktur za usługi telekomunikacyjne poprzez wskazywanie właściwej podstawy prawnej udzielenia zamówienia publicznego,
- terminowego regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług,
- prowadzenia ewidencji księgowej zgodnie z rozporządzeniem z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych, a zwłaszcza do:
* stosowania  zapisu ujemnego na koncie 223 - "Rozliczenie wydatków budżetowych" wyłącznie w celu poprawienia błędnego zapisu księgowego,
* ewidencjonowania podatku od nieruchomości na koncie 225 - "Rozrachunki z budżetami",
* ewidencjonowania zobowiązań wynikających z not obciążeniowych wystawionych przez Zespół Szkół Elektroniczno - Ekonomicznych
w Kaletach tytułem uzupełnienia etatu przez jednego z nauczycieli na koncie na koncie 240 - "Pozostałe rozrachunki",
* ewidencjonowania na koncie 760 - "Pozostałe przychody i koszty, otrzymywanych od Rady Rodziców darowizn sprzętu oraz wyposażenia, 
* ujmowania umorzenia pozostałych środków trwałych na koncie 072 - "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 400 - "Koszty według rodzajów",
* prawidłowego prowadzenia konta 998 - "zaangażowanie wydatków budżetowych roku bieżącego",
- przeprowadzania kontroli merytorycznej rachunków kosztów podróży służbowych, 
- potwierdzania odbioru gotówki z kasy jednostki przez osobę upoważnioną do jej odbioru,
- przestrzegania art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości poprzez ujmowanie w księgach rachunkowych jednostki wszystkich obciążających ją kosztów dotyczących danego roku obrotowego, 
- prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z  14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006r., nr 107, poz. 726 ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania zakupu znaczków pocztowych w § 4300  "Zakup usług pozostałych", zakupu znaków sądowych w §4610 "Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego" oraz podatku od nieruchomości w § 4480  "Podatek od nieruchomości".

Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora, w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2007-04-18)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2007-04-20

Wyświetleń: 1575

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2007-04-20

« POWRÓT

WYDRUK