» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2020

Wystąpienie pokontrolne - Zarząd Dróg Powiatowych



Symbol: KNT.1711.4.2020

Tarnowskie Góry, dnia 09.11.2020 roku

KNT.1711.4.2020

Pani
Barbara Myland
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

       Na podstawie § 26 ust. 1 Zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznych (zarządzenie nr 97/2018 Starosty Tarnogórskiego z dnia 02 października 2018 roku), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pyskowickiej 54, w temacie „Prawidłowość udzielania i realizacji zamówień publicznych”, przesyłam niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku czynności kontrolnych przeprowadzonych w okresie od 07 lipca  2020 roku do 12 sierpnia 2020 roku stwierdzono następujące nieprawidłowości:
1)dokonanie wydatków po terminie płatności określonych na fakturach: nr SCPCH/01/20/001355 z dnia 03.02.2020 r., nr F0080897446/003/20 z dnia 01.03.2020 r., nr FF2020/0001 z dnia 03.01.2020 r., nr FS0106/03/2020 z dnia 03.04.2020 r., nr A/0090 z dnia 21.04.2020 r., nr 01/2004/00007703 z dnia 28.04.2020 r., nr SCPCH/05/20/006946 z dnia 01.06.2020 r. i nr 4141982968 z dnia 31.05.2020 r., co niezgodne jest z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.),
2)dokonanie wydatków niezatwierdzonych przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, na podstawie  Faktur VAT: nr M/20/0382 z dnia 24.06.2020 r. i nr 201/2020 z dnia 30.06.2020 r., co niezgodne jest z art. 53 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz § 2 ust. 4.2. Zarządzenia Wewnętrznego nr 37/2012 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 18 września 2012 r. zmieniającego Zarządzenie nr 49/2009 w sprawie procedur obowiązujących w Zarządzie Dróg Powiatowych zapewniających nadzór w zakresie gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności, celowości i wstępnej kontroli,
3)poniesienie w dniu 24.02.2020 roku wydatku z tytułu usługi serwisowej w kwocie niższej, niż wynikająca z umowy nr ZDP/3-U/2020 z dnia 02.01.2020 r., co jest niezgodne z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy o finansach publicznych,
4)dokonanie w okresie od 24.02.2020 do 20.05.2020 wydatków tytułem zapłaty za 21 faktur VAT za zimowe utrzymanie dróg powiatowych na podstawie protokołu odbioru usług bez podpisu jednego z członków Komisji z ramienia  Zamawiającego, co jest niezgodne z § 4 ust. 5 umów ZDP/55-U/2019 z dnia 18.11.2019 r., ZDP/56-U/2019 z dnia 18.11.2019 r., ZDP/57-U/2019 z dnia 18.11.2019 r., ZDP/58-U/2019 z dnia 19.11.2019 r., ZDP/59-U/2019 z dnia 19.11.2019 r. i  ZDP/60-U/2019 z dnia 19.11.2019 r., 
5)dokonanie w dniach 24.02.2020 r.,  30.03.2020 r., 27.04.2020 r., i 16.06.2020 r.  wydatków tytułem zapłaty 8 faktur VAT za zimowe utrzymanie dróg powiatowych bez wymaganych umowami dokumentów potwierdzających wykonanie tych usług, co jest niezgodne z § 4 ust. 2, ust. 3, ust. 4 i ust.5 umów ZDP/53-U/2019 z dnia 18.11.2019 r., ZDP/54-U/2019 z dnia 18.11.2019 r., 
6)zatwierdzenie do wypłaty kwoty wynikającej z faktury VAT nr FA/363/2019 z dnia 27.12.2019 tytułem remontu nawierzchni chodników będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2019 przed podpisaniem protokołów odbioru, co jest niezgodne z § 5 ust. 1 umowy nr ZDP/61-U/2019 z dnia 25.11.2019 r. i art. 53  ust.1 ustawy o finansach publicznych,
7)dokonanie w dniu 15.05.2020 r. wydatku z tytułu wykonania zlecenia z dnia 21.04.2020 r. na podstawie Faktury VAT nr FS-134/2020/SP/04 z dnia 30.04.2019 r. za zakup znaków drogowych i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, którego wartość nie została uwzględniona w szacunku całkowitej kwoty zamówienia na dostarczenie znaków drogowych i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego dla Zarządu Dróg Powiatowych w 2020 r. udzielonego na podstawie umowy ZDP/22-U/2020/A z dnia 27.04.2020 r., co jest niezgodne z Regulaminem udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Zarządzie Dróg Powiatowych i art. 32 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.),
8)zaciągnięcie zobowiązań na zakup telefonów komórkowych bez ujęcia zadania w planie finansowo - rzeczowym Zarządu Dróg Powiatowych, co jest niezgodne art. 46 ust. 1 ustawy o finansach publicznych,
9)bezumowne rozdysponowanie pracownikom Zarządu Dróg Powiatowych  zakupionych telefonów komórkowych bez nadania im numerów inwentarzowych a tym samym niezapewnienie ochrony zasobów, co niezgodne jest z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, 
10)nierzetelną kontrolę merytoryczną faktur VAT: nr 010/S/12/2019 z dnia 31.12.2019 r., nr 015/S/02/2020 z dnia 29.02.2020 r. i  nr 010/S/05/2020 z dnia 31.05.2020 r. wystawionych z tytułu obsługi prawnej Zarządu Dróg Powiatowychw zakresie braku zgodności wskazanego w nich terminu płatności z § 6 ust. 2 umowy ZDP/7-U/2020 z dnia 22.01.2020 r., co jest niezgodne z pkt 2 Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo księgowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach Załącznik nr 8 do zarządzenia 47/2010 roku z dnia 23 grudnia 2010 roku w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości,
11)nieinformowanie Zarządu Powiatu Tarnogórskiego za pośrednictwem wydziału Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach nadzorującego Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach o zamiarze przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne o wartości szacunkowej równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30.000 euro we wszystkich prowadzonych postępowaniach, co jest niezgodne z pkt 3 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonego uchwałą nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.,
12)ustalenie wartości zamówienia niezgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na określenie tej wartości w kwocie niezgodnej z kwotą wskazaną w kosztorysie inwestorskim w przedmiocie zamówienia na „Wykonanie elementów oznakowania poziomego nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” i „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, a także z uwagi na brak właściwego dokumentu na podstawie którego należało tą wartość ustalić w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych 3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy”, „Remont nawierzchni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, „Budowa chodnika w ciągu ulicy 3 Maja oraz ulicy Lasowickiej w Nowym Chechle”, „Wykonanie przedsięwzięcia inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj polegającego na przebudowie mostu drogowego w ciągu DP 3222S, ulica Mickiewicza w Zbrosławicach”,
13)ustalenie wartości zamówienia niezgodnie z art. 34 ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na określenie tej wartości w kwocie niezgodnej z kwotą wskazaną w dokonanej wycenie w przedmiocie zamówienia na „Nasadzenia drzew w ciągu ulicy Knosały w Radzionkowie oraz w ciągu ulicy Wyzwolenia w Ossach wraz z karczowaniem istniejących pni oraz 3 letnią pielęgnacją i profilowaniem skarp” oraz z uwagi na brak dokumentu zawierającego pełną kalkulację wartości szacunkowej zamówienia w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe”, a także z uwagi na brak możliwości identyfikacji sporządzonej wyceny z przedmiotem zamówienia na „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”,
14)ustalenie wartości zamówienia w przedmiocie zamówienia na „Przebudowa DP 3200 S na odcinku od DK 78 do ulicy Mickiewicza w m. Ossy –Etap II”i „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, w terminie niezgodnym z art. 35 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
15)nierzetelne sporządzenie wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego powyżej 30.000 euro w zakresie:
a)braku daty uzgodnień z Działem Zamówień Publicznych i Głównym Księgowym Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach wniosku w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” oraz „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”,
b)dokonywania zmian bez wskazania daty tej modyfikacji i osoby ją dokonującej w zakresie źródła finansowania we wniosku w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” i „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych  3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy”, a także w zakresie stawki podatku VAT we wniosku w przedmiocie zamówienia na „Nasadzenia drzew w ciągu ulicy Knosały w Radzionkowie oraz w ciągu ulicy Wyzwolenia w Ossach wraz z karczowaniem istniejących pni oraz 3 letnią pielęgnacją i profilowaniem skarp”,
c)błędnego wskazania wartości zamówienia w euro we wniosku w przedmiocie zamówienia na „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”, 
d)nieprawidłowego ustalenia i wpisania stawki podatku VAT w wysokości 23%, zamiast  8%  we wniosku w przedmiocie zamówienia na „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”,
e)braku wskazania daty ustalenia wartości zamówienia we wniosku w przedmiocie zamówienia na „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego” oraz wskazania nieprawidłowej daty ustalenia wartości zamówienia we wniosku w przedmiocie zamówienia na „Wykonanie elementów oznakowania poziomego nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”,
16)błędne określenie kwoty zamówienia w złotych i euro we wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych  3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy”, a w konsekwencji wskazanie nieprawidłowej kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych po otwarciu ofert oraz w protokole postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, co niezgodne jest z pkt 5  Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonego uchwałą nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. oraz art. 32 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
17)brak informacji o łącznej wartości zamówień tego samego rodzaju w danym roku budżetowym, ustalonej na podstawie planu zamówień publicznych w złotych i euro we wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”, co niezgodne jest z § 3 ust. 2 pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, 
18)nie zatwierdzenie wniosku do realizacji przez kierownika zamawiającego lub upoważnioną przez niego osobę w przedmiocie zamówienia na „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”, co niezgodne jest z § 3 ust. 3 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych oraz pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (Załącznik nr 1 do Uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 roku),
19)zatwierdzenie wniosku w przedmiocie zamówienia na „Razem bezpiecznej - wykonanie dokumentacji budowy ścieżki pieszo - rowerowej przy drodze powiatowej 3253S wraz z wykonaniem odcinka 300 mb – budżet partycypacyjny” (tj. „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” zadanie 4 „Przebudowa DP 3253S  ul. Św. Marka w Miasteczku Śląskim”), w kwocie wyższej niż kwota ustalona dla tego zadania w planie finansowym Zarządu Dróg Powiatowych, co jest niezgodne pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały Zarządu Powiatu Tarnogórskiego nr 185/764/2016 22 grudnia 2016 roku), 
20)niezamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zmianie ogłoszenia o zamówieniu w związku ze zmianą treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia prowadzącą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu na „Wykonanie przedsięwzięcia inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj polegającego na przebudowie mostu drogowego w ciągu DP 3222S ulica Mickiewicza w Zbrosławicach”, „Przebudowa DP 3200 S na odcinku od DK 78 do ulicy Mickiewicza w m. Ossy – Etap II”, „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
21)wskazanie niezgodnie ze stanem faktycznym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia osoby nie zatrudnionej w Zarządzie Dróg Powiatowych jako osoby dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych uprawnionego do porozumiewania się z wykonawcami w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe”,
22)brak w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólnych warunków umowy albo wzoru umowy w przedmiocie zamówienia na „Nasadzenia drzew w ciągu ulicy Knosały w Radzionkowie oraz w ciągu ulicy Wyzwolenia w Ossach wraz z karczowaniem istniejących pni oraz 3 letnią pielęgnacją i profilowaniem skarp”, co jest niezgodne z art. 36 ust.1 pkt 16 ustawy Prawo zamówień publicznych,
23)brak imiennego wskazania członków komisji przetargowej w Zarządzeniu Wewnętrznym Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych nr 25/2019 z dnia 30.12.2019 r. o powołaniu Komisji Przetargowej, a tym samym nieskuteczne powołanie komisji przetargowej we wszystkich prowadzonych postępowaniach w trybie przetargu nieograniczonego, co niezgodne jest z art. 21 ustawy Prawo zamówień publicznych,
24)dokonywanie oceny ofert niezgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny zawartym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie: błędnego wyliczenia liczby punktów przyznanych ofercie w kryterium „ceny” wobec:
‒trzech ofert w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z punktem 21 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
‒trzech ofert w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych  3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy”, co niezgodne jest z punktem 21 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
‒pięciu ofert w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z punktem 21 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
‒dziewięciu ofert w przedmiocie zamówienia na „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z punktem 21 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
‒jednej oferty w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu nr 4 „Przebudowa DP 3253S ul. Św. Marka w Miasteczku Śląskim”, co niezgodne jest z rozdziałem XXVI Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
25)dokonywanie oceny ofert niezgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny zawartym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie: błędnego wyliczenia liczby punktów przyznanych jednej z ofert w kryterium „doświadczenie kierownika budowy” w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych 3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy” i „Budowa chodnika w ciągu ulicy 3 Maja oraz ulicy Lasowickiej w Nowym Chechle”, co niezgodne jest z punktem 21 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
26)podanie bezpośrednio przed otwarciem ofert kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości niezgodnej z kwotą wynikającą z wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie zamówienia na „Nasadzenia drzew w ciągu ulicy Knosały w Radzionkowie oraz w ciągu ulicy Wyzwolenia w Ossach wraz z karczowaniem istniejących pni oraz 3 letnią pielęgnacją i profilowaniem skarp”, „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zakresie zadania nr 4 „Przebudowa DP 3253S ul. Św. Marka w Miasteczku Śląskim” i „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego”, co jest niezgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
27)nieprzesłanie informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty do wszystkich wykonawców w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, „Budowa chodnika w ciągu ulicy 3 Maja oraz ulicy Lasowickiej w Nowym Chechle”, „Wykonanie przedsięwzięcia inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj polegającego na przebudowie mostu drogowego w ciągu DP 3222S, ulica Mickiewicza w Zbrosławicach”, „Przebudowa DP 3200 S na odcinku od DK 78 do ulicy Mickiewicza w m. Ossy – Etap II”, „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
28)przesłanie informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty do wykonawców bez zabezpieczonych środków finansowych na realizację zadania w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu nr 1 „Rozbudowa DP 3290S ul. Grzybowa w Tarnowskich Górach”, w zadaniu nr 2 „Przebudowa DP 3224S ul. Mikulczycka w Świętoszowicach” i w zadaniu nr 4 „Przebudowa DP 3253S  ul. Św. Marka w Miasteczku Śląskim”, co jest niezgodne z pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały Zarządu Powiatu Tarnogórskiego nr 185/764/2016 z 22 grudnia 2016 roku), 
29)niepodanie w informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu 5 „Remont DP 2901S i DP 2902S na terenie Gminy Tworóg i Zbrosławice” punktacji przyznanej ofertom w kryterium „zadeklarowana wysokość kary umownej za opóźnienie w realizacji zamówienia” oraz na „Wykonanie elementów oznakowania poziomego nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” łącznej punktacji przyznanej oferentom w kryterium oceny ofert, co jest niezgodne z art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
30)brak unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na etapie wyboru ofert w związku z ceną najkorzystniejszej oferty przewyższającą kwotę środków finansowych Zarządu Dróg Powiatowych na realizację zadania oraz wezwanie wykonawcy do podpisania umowy w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu nr 4 „Przebudowa DP 3253S  ul. Św. Marka w Miasteczku Śląskim”, co jest niezgodne z art. 93 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 44 ustawy o finansach publicznych,
31)zamieszczenie po otwarciu ofert na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych informacji wskazującej okres doświadczenia kierownika budowy w wysokości niezgodnej z treścią złożonej oferty w przedmiocie zamówienia na „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych,
32)zawarcie umowy w terminie niezgodnym z przepisem art. 94 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych 3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy”, 
33)brak zmiany wniosku z dnia 26.02.2020 r. o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej równej lub przekraczającej kwotę 30 000,00 euro w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” przed zawarciem aneksu nr 1 do umowy nr  ZDP/12-U/2020 z dnia 30.03.2020 r. zwiększającego wartość zadania, co jest niezgodne z pkt 7 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne, 
34)zawarcie aneksu nr 1 do umowy nr  ZDP/12-U/2020 z dnia 30.03.2020 r. zwiększającego wartość umowy w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” nie poprzedzone zwiększeniem wartości zadania w planie rzeczowo-finansowym Zarządu Dróg Powiatowych, co jest niezgodne z §2 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych,
35)zawarcie w dniu 1.06.2020 r. aneksu nr 1 do umowy nr  ZDP/12-U/2020 z dnia 30.03.2020 roku w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” w związku z robotami dodatkowymi ustalonymi w dniu 24.03.2020 tj. przed podpisaniem umowy, co jest niezgodne z art. 144 Ustawy prawo zamówień publicznych,
36)nierzetelne prowadzenie postępowania poprzez określenie różnych terminów zakończenia robót w przedmiocie zamówienia na „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, tj. wyznaczeniu go na dzień 31.05.2021 r. w opublikowanym ogłoszeniu o zamówieniu, na dzień 31.12.2020 r. w opublikowanym wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz na dzień 31.05.2021 r. w umowie zawartej z wykonawcą robót, 
37)niezakończenie postępowania w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu 1 „Rozbudowa DP 3290S ul. Grzybowa w Tarnowskich Górach” udzieleniem zamówienia lub unieważnieniem postępowania oraz wszczęciem postępowania w tym samym przedmiocie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych ogłoszenia na „Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej rozbudowy DP 3290S ulicy Grzybowej w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z art. 7 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
38)wezwanie wykonawcy do złożenia dokumentów potwierdzających okoliczności,o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych wskazanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia po podpisaniu umowy z wykonawcą w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” zadanie 3 „Przebudowa DP 2335S, ulica Ofiar Katynia w Kaletach”, co jest niezgodne z art. 26 ustawy Prawo zamówień publicznych.
39)nieprawidłowe dokumentowanie przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach postępowań o udzielenie zamówienia w zakresie:
a)braku w dokumentacji postępowania w przedmiocie zamówienia na „Nasadzenia drzew w ciągu ulicy Knosały w Radzionkowie oraz w ciągu ulicy Wyzwolenia w Ossach z karczowaniem istniejących pni oraz 3 letnią pielęgnacją i profilowaniem skarp” dokumentu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w treści udostępnionej na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych, co jest niezgodne z art. 96 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b)braku w dokumentacji postępowania dokumentu zmian Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w treści udostępnionej na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych w przedmiocie zamówienia na „Wykonanie przedsięwzięcia inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj polegającego na przebudowie mostu drogowego w ciągu DP 3222S, ulica Mickiewicza w Zbrosławicach” i „Przebudowa DP 3200 S na odcinku od DK 78 do ulicy Mickiewicza w m. Ossy – Etap II”, co jest niezgodne z art. 96 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
c)braku we wszystkich protokołach z postępowań o udzielenie zamówień w trybie przetargu nieograniczonego zestawienia ofert oraz oceny ofert, co jest niezgodne z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1128 ze zmianami),
d)naruszenia § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego poprzez zawarcie w pkt 2 protokołu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego danych niezgodnych z dokumentacją źródłową w zakresie:
- wskazania wartości zamówienia innej niż we wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie zamówienia na „Nasadzenia drzew w ciągu ulicy Knosały w Radzionkowie oraz w ciągu ulicy Wyzwolenia w Ossach wraz z karczowaniem istniejących pni oraz 3 letnią pielęgnacją i profilowaniem skarp”, „Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego” i „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu nr „Przebudowa DP 3253S  ul. Św. Marka w Miasteczku Śląskim”,
- wskazania dokumentu będącego podstawą ustalenia wartości zamówienia, którego nie zawierała dokumentacja Zarządu Dróg Powiatowych w przedmiocie zamówienia na „Remont nawierzchni chodników w ciągu dróg powiatowych 3275S, ulica Wolności i 3220S ulica Oświęcimska w Zbrosławicach w ramach programu bezpieczny pieszy”, „Wykonanie elementów oznakowania poziomego nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” „Wykonanie przedsięwzięcia inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj polegającego na przebudowie mostu drogowego w ciągu DP 3222S, ulica Mickiewicza w Zbrosławicach” i „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe”, 
- braku wskazania kompletu dokumentów będących podstawą ustalenia wartości zamówienia w przedmiocie zamówienia na „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”,
e)wskazania w pkt 4 wszystkich protokołów z postępowań o udzielenie zamówień w trybie przetargu nieograniczonego imiennie członków komisji przetargowej powołanych zarządzeniem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych nr 25/2019, co jest niezgodne z treścią ww. Zarządzenia oraz § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
f)braku w pkt 10 protokołu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego informacji o przedłużeniu terminu składania ofert w przedmiocie zamówienia na „Wykonanie przedsięwzięcia inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj polegającego na przebudowie mostu drogowego w ciągu DP 3222S, ulica Mickiewicza w Zbrosławicach” i „Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
g)braku w pkt 24 protokołu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego opisu czynności nowych lub czynności powtórzonych w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” na zadanie 1 „Rozbudowa DP 3290S ul. Grzybowa w Tarnowskich Górach” i zadanie 2 „Przebudowa DP 3224S ul. Mikulczycka w Świętoszowicach”, co jest niezgodne z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
h)braku w pkt 30 protokołu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego daty jego zatwierdzenia, a także w pkt 25 zatwierdzenia protokołu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego przez osoby biorące w nim udział po dokonaniu „czynności nowych lub czynności powtórzonych” w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe”, co jest niezgodne z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
40)brak wniosków o udzielenie zamówienia we wszystkich prowadzonych postępowaniach, o wartości zamówienia nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro, udzielonych w trybie innym niż przetarg nieograniczony, co jest niezgodne z §3 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych oraz pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 roku),
41)udzielenie zamówienia wykonawcy, do którego nie zostało przesłane zaproszenie do składania ofert w przedmiocie zamówienia na „Wycięcie samosiewów w pasie drogowym w obrębie przepustów”, co jest niezgodnie z § 4 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych,
42)zawarcie umowy ZDP/15-U/2020 w przedmiocie zamówienia na „Dostawę papieru i materiałów biurowych oraz papierniczych dla potrzeb Zarządu Dróg”, zgodnie z którą dostawa realizowana jest na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Częstochowie, co stanowi o niewłaściwej realizacji obowiązku określonego w § 7 pkt 15 Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach (załącznik do uchwały nr 110/415/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 01.02. 2016 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach ze zmianami),
43)nieprawidłowości przy udzieleniu zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowej kompleksowej termomodernizacji budynku, montażu instalacji fotowoltaicznej wraz z przebudową i zmianą charakteru użytkowania pomieszczeń garażowych Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach” tj.:
a)brak określenia szacunkowej wartości zamówienia, co jest niezgodne §2 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych oraz art. 32 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b)prowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia bez zabezpieczonych środków finansowych w planie finansowym oraz rzeczowo - finansowym Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach na realizację zamówienia, co jest niezgodne § 2 ust.1 i § 3 ust.3 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych oraz pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 roku), a także art. 46 ustawy o finansach publicznych,
c)brak w zaproszeniu do składania ofert z dnia 18.03.2020 r.  informacji o kryteriach wyboru wykonawcy, co niezgodne jest z § 4 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych,
d)brak informacji o wyborze lub unieważnieniu postępowania i sposobie informowania wykonawcy, który złożył ofertę, co jest niezgodne z zasadą zawartą w §1 ust. 2 pkt 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych odwołującym się do przepisu art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
e)ponowne wszczęcie postępowania poprzez wysłanie zapytania ofertowego o udzielnie tego samego zamówienia bez udokumentowania zakończenia poprzedniego postępowania, co jest niezgodne z zasadą zawartą w §1 ust. 2 pkt 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych odwołującym się do przepisu art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
f)wysłanie ponownego zapytania ofertowego tylko do jednego wykonawcy,co jest niezgodne § 4 ust.1 pkt 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych,
g)wybór oferty sporządzonej po terminie składania ofert określonym w zaproszeniu do składania ofert, co jest niezgodne §1 ust. 2 pkt 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych odwołującym się do przepisu art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
h)określenie w zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia innego terminu realizacji zamówienia niż termin określony w zaproszeniu do składania ofert, co jest niezgodne z zasadą zawartą w §1 ust. 2 pkt 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych odwołującym się do przepisu art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
44)zmianę § 2 ust. 3 umowy ZDP/23-U/2020 poprzez zmazanie wartości umowy korektorem i wpisanie jej w sposób odręczny, co jest niezgodne z art. 77 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.),
45)ustalenie wartości umowy ZDP/23-U/2020 w kwocie wyższej niż określona w wybranej ofercie w przedmiocie zamówienia na „Utrzymanie zieleni niskiejw ciągu dróg powiatowych w roku 2020 administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z zasadami określonymi w §1 ust. 2 pkt 2 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach odwołującym się do przepisu art. 44 ustawy o finansach publicznych,
46)brak udokumentowania 10 postępowań przeprowadzonych w trybie innym niż przetarg nieograniczony o udzielenie zamówień publicznych o wartości szacunkowej zamówienia nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro, co jest niezgodne z Regulaminem udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Zarządzie Dróg Powiatowych, pkt 4 i 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 roku) oraz art. 7 i 9 ustawy Prawo zamówień publicznych,
47)ustalenie w zawyżonej wysokości stawki VAT, a tym samym zawyżeniu kwoty brutto w umowie nr ZDP/1-U/2020 na „Wykonanie odbioru i unieszkodliwienia odpadów komunalnych powstałych w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pyskowickiej 54” niezgodnie z art. 146 aa ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.),
48)udzielenie zamówienia na „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach” w kwocie dwukrotnie wyższej niż ustalona wartość szacunkowa tego zadania ujęta w planie finansowo-rzeczowym Zarządu Dróg Powiatowych co jest niezgodne z Regulaminem udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Zarządzie Dróg Powiatowych,
49)udzielenie zamówienia w dniu 21.04.2020 r. na „zakup i montaż znaków drogowych i elementów bezpieczeństwa” w trakcie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia w przedmiocie „Dostarczenie znaków drogowych i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego dla potrzeb Zarządu Dróg” i przed zawarciem umowy ZDP/22-U/2020/A z dnia 27.04.2020 r. obejmującej realizację zamówienia przez tego samego wykonawcę, co nie jest zgodne z Regulaminem udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Zarządzie Dróg Powiatowych.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KNT.1711.4.2020, wnoszę o:
1)dokonywanie wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1175), 
2)dokonywanie wyłącznie wydatków zatwierdzonych przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz § 2 ust. 4.2. Zarządzenia Wewnętrznego nr 37/2012 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 18 września 2012 r. zmieniającego Zarządzenie nr 49/2009 w sprawie procedur obowiązujących w Zarządzie Dróg Powiatowych zapewniających nadzór w zakresie gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności, celowości i wstępnej kontroli,
3)zaciąganie zobowiązań zgodnie z Planem finansowo-rzeczowym Zarządu Dróg Powiatowych oraz art. 46 ust. 1 ustawy o finansach publicznych,
4)powierzenie pracownikom zasobów materialnych (telefonów) z zapewnieniem ich ochrony na zasadach określonych w art. 124 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tekst jednolity: Dz. U. z  2019 r. poz. 1040) zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
5)rzetelne przeprowadzanie kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie wskazanego w nich terminu płatności zgodnego z postanowieniami zawartych umów oraz zgodnie z pkt 2 Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo księgowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach (Załącznik nr 8 do zarządzenia 47/2010 roku z dnia 23 grudnia 2010 roku w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości),
6)dokonywanie wydatków na podstawie protokołu odbioru usług z podpisami wszystkich członków Komisji zgodnie z zawartymi umowami oraz na podstawie wymaganych umowami dokumentów potwierdzających wykonanie tych usług,
7)zatwierdzanie wydatków za wykonane usługi po podpisaniu protokołu ich  odbioru, zgodnie z zawartymi umowami i art. 53 ust. 1 ustawy o finansach publicznych,
8)dokonywanie wydatków, których wartość została uwzględniona w szacunku całkowitej kwoty zamówienia tego rodzaju w danym roku budżetowym, zgodnie z §3 ust. 2 pkt 5 Regulaminem udzielania zamówień publicznych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach,
9)informowanie Zarządu Powiatu Tarnogórskiego za pośrednictwem wydziału Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach nadzorującego Zarząd Dróg Powiatowych o zamiarze przeprowadzenia postępowania we wszystkich prowadzonych postępowaniach o wartości szacunkowej zamówienia równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30.000 euro, zgodnie z pkt 3 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonego uchwałą nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.,
10)ustalanie wartości zamówień publicznych zgodnie z zasadami zawartymi w art. 33 i art. 34 i w terminach zgodnych z art. 35 ustawy Prawo zamówień publicznych,
11)poprawne i rzetelne sporządzanie oraz zatwierdzanie wniosków o przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (Uchwała nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.) oraz Regulaminem udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Zarządzie Dróg Powiatowych w celu wyeliminowania występujących w nich uchybień a zwłaszcza prawidłowe określanie kwoty zamówienia w wysokości środków określonych dla tego zadania w planie finansowym Zarządu Dróg Powiatowych będących jednocześnie kwotą ustaloną zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
12)zamieszczanie ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych w przypadku zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia prowadzącej do zmiany treści tego ogłoszenia zgodnie z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
13)wskazywanie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia osób  uprawnionych do kontaktowania się z oferentami, zgodnie ze stanem faktycznym,
14)wskazywanie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólnych warunków umowy albo wzoru umowy, zgodnie z art. 36 ust.1 pkt 16 ustawy Prawo zamówień publicznych,
15)skuteczne powoływanie Komisji przetargowej poprzez imienne wskazywanie jej członków zgodnie z art. 21 ustawy Prawo zamówień publicznych,
16)dokonywanie oceny ofert zgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny zawartym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a tym samym wyborze najkorzystniejszej oferty zgodnie z art. 91 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
17)podawanie bezpośrednio przed otwarciem ofert kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zgodnej z kwotą wynikającą z zatwierdzonych wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie tego zamówienia,  zgodnie z art. 86 ustawy Prawo zamówień publicznych,
18)przesyłanie informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty do wszystkich wykonawców zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
19)realizowanie procedury udzielania zamówień publicznych wyłącznie wobec zamówień, których wartość nie przekracza wysokości środków finansowych zaplanowanych w danym zadaniu w planie finansowym Zarządu Dróg Powiatowych, zgodnie z pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.),
20)podawanie w informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert oraz łącznej punktacji, zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
21)zamieszczanie po otwarciu ofert na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych informacji zgodnych z treścią złożonych ofert, zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych,
22)zawieranie umów w sprawie zamówienia publicznego w terminie zgodnym z art. 94 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
23)sporządzanie wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia po zwiększeniu wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania w planie finansowo rzeczowym Zarządu Dróg Powiatowych przed dokonaniem zmian wartości przedmiotu umowy zgodnie z pkt 7 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (Uchwała nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.) oraz § 2 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach,
24)wprowadzanie zmian do zawartych umów w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych,
25)rzetelne dokumentowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zachowania jednolitości danych wskazywanych we wszystkich  dokumentach z prowadzonego postępowania, mając na uwadze art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
26)zakończenie postępowania w przedmiocie zamówienia na „Opracowanie dokumentacji projektowych dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2020 w podziale na zadania częściowe” w zadaniu 1 „Rozbudowa DP 3290S ul. Grzybowa w Tarnowskich Górach” zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych,
27)wszczynanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w tym samym przedmiocie zamówienia wyłącznie po zakończeniu uprzednio prowadzonego postępowania mając na uwadze art. 7 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych
28)wzywanie wykonawcy do złożenia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przed udzieleniem zamówienia zgodnie z art. 26 ustawy Prawo zamówień publicznych,
29)dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 96 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwzględnieniem art. 97 ustawy Prawo zamówień publicznych
30)wprowadzenie zmiany umowy ZDP/15-U/2020 w przedmiocie  zamówienia na „Dostawę papieru i materiałów biurowych oraz papierniczych dla potrzeb Zarządu Dróg” w zakresie wskazania podmiotu na rzecz którego dostawa ta jest realizowana zgodnie z § 7 pkt 15 Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, 
31)prowadzenie i dokumentowanie postępowań i udzielanie zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach oraz Regulaminem udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.) a także art. 44 i art. 46 ustawy o finansach publicznych,  art. 7 i art. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych a zwłaszcza o:
‒określanie szacunkowej wartości zamówienia,
‒prowadzenie postępowań i udzielanie zamówień publicznych w ramach środków finansowych określonych w planie finansowym i rzeczowo-finansowym Zarządu Dróg Powiatowych,
‒udzielanie zamówienia publicznego wyłącznie wykonawcy do którego uprzednio wysłano zapytanie ofertowe i który złożył ofertę w terminie składania ofert,
‒udzielanie zamówienia wyłącznie po zakończeniu postępowania w sprawie udzielenia tego zamówienia,
‒zawierania w zapytaniach ofertowych wszystkich wymaganych informacji,
‒przekazywanie informacji o wyborze lub unieważnieniu postępowania,
‒wszczynanie postępowania o udzielenie zamówienia po zakończeniu uprzedniego postępowania prowadzonego w tym samym przedmiocie zamówienia,
‒wysyłanie zapytania ofertowego co najmniej do trzech wykonawców, 
‒zachowania zgodności treści zlecenia wykonania zamówienia z treścią zapytania ofertowego,
‒ustalanie wartości umów w kwocie zgodnej z ceną wybranej oferty,
‒prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień z zachowaniem formy pisemnej,
32)wprowadzanie zmian umów w formie jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia zgodnie z art. 77 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.),
33)ustalanie prawidłowej stawki VAT zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz wprowadzenie zmiany umowy ZDP/1-U/2020 w zakresie określonej w niej stawki VAT, zgodnie z art. 146aa ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.
       Na podstawie § 26 ust. 6 Zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznych (zarządzenie nr 97/2018 Starosty Tarnogórskiego z dnia 02 października 2018 roku), proszę o udzielenie w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: 
Główny specjalista w Wydziale Kontroli Bogdan Droś,
Główny specjalista w Wydziale Kontroli Jolanta Sorn-Tomczewska
Inspektor w Wydziale Kontroli Andrzej Dembończyk
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Krystyna Kosmala


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2020-11-09

Data wprowadzenia: 2020-11-16

Wyświetleń: 605

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2020-11-16

« POWRÓT

WYDRUK