» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2017

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogicznaw Tarnowskich Górach



Symbol: AKN.1711.1.2017

  Tarnowskie Góry, 23 marca 2017 roku

AKN.1711.1.2017


Pani
Elżbieta Kanas-Kiczka
p.o. Dyrektor
Powiatowej Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej
w Tarnowskich Górach

 

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 31 zarządzenia nr 48/2015  Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 października 2015 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowskich Górach przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. Braku włączenia umowy o pracę do aktach osobowych Pani (...) oraz braku włączenia zmiany warunków  pracy do akt osobowych Pani (...), po przedstawieniu przez Panią (...) aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego, co jest niezgodne z § 2 ust 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku,  w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z późn. zm.).
Ww. umowa oraz zmiana warunków pracy zostały włączone do akt osobowych Pani (...) oraz Pani (...) w trakcie trwania czynności kontrolnych.
2. Ustaleniu w aneksie do umowy o pracę z Panem (...), III kategorii zaszeregowania, co jest niezgodne z załącznikiem nr 3 Wykaz stanowisk, w tym stanowisk kierowniczych, urzędniczych, pomocniczych i obsługi oraz doradców i asystentów, minimalne wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach, warunki i sposób wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru i maksymalny poziom dodatku funkcyjnego, maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie powołania i maksymalny poziom dodatku funkcyjnego, minimalny poziom wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę do rozporządzenia rady ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1786),
3. Nieprawidłowej kontroli merytorycznej listy płac w zakresie wynagrodzenia Pani (...), poprzez jej dokonywanie bez dokumentu zmieniającego warunki płacy w aktach ww. pracownika, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz § 20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.).
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.1.2017, zobowiązuję do:
1. Włączania umów o pracę oraz zmian warunków pracy do akt osobowych pracowników, zgodnie z § 2 ust 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku,  w sprawie zakresu prowad pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z późn. zm.).
2. Ustalenia w umowie o pracę Panu (...) zatrudnionemu na stanowisku (...) V kategorii zaszeregowania, zgodnie z załącznikiem nr 3 Wykaz stanowisk, w tym stanowisk kierowniczych, urzędniczych, pomocniczych i obsługi oraz doradców i asystentów, minimalne wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach, warunki i sposób wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru i maksymalny poziom dodatku funkcyjnego, maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie powołania i maksymalny poziom dodatku funkcyjnego, minimalny poziom wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1786),
3. Dokonywania kontroli merytorycznej list płac, na podstawie umów o pracę znajdujących się w aktach osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz § 20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.).
     Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

Dokument sporządził: Andrzej Dembończyk - Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak

Osoba wprowadzająca dokument: Andrzej Dembończyk

Data dokumentu: 2017-03-23

Data wprowadzenia: 2017-03-28

Wyświetleń: 1380

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Andrzej Dembończyk, dnia: 2017-03-28

« POWRÓT

WYDRUK