» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2016

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej w Łubiu



Symbol: AKN.1711.14.2016

Tarnowskie Góry, dnia 31.08.2016 roku
 
AKN.1711.14.2016
 
Pan
Stanisław Parkitny
Dyrektor 
Domu Pomocy Społecznej
w Łubiu
 
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
 
       Na podstawie § 31 zarządzenia nr 48/2015  Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 października 2015 roku
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne. 
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż
w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. oznaczeniu wydruków komputerowych ksiąg rachunkowych nieprawidłowym kodem pocztowym oraz nazwą miejscowości siedziby Domu Pomocy Społecznej, co niezgodne jest z art. 13 ust. 4 pkt 1 ustawy 
o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2016 poz.1047 ze zmianami) – w trakcie prowadzonej kontroli ww. nieprawidłowość została skorygowana,
2. nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT nr FV/353/05/2016 z dnia 25.05.2016 roku wystawionej przez Zakład Dezynfekcji, Dezynsekcji i Deratyzacji Krzysztof Kuszka, w zakresie zgodności wskazanego w nich terminu płatności z terminem zawartym w umowie nr  31/mds/mdr/dr/06/2014 zawartej w dniu 27.07.2014 roku, co jest niezgodne z § 8 pkt 2c Zarządzenia Nr 2/01/13 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu z dnia 29.01.2013 roku w sprawie zasad kontroli i obiegu dokumentów księgowo-finansowych, kontroli wewnętrznej w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu ze zmianami,
3. niesklasyfikowaniu w miesiącu maju 2016 roku wydatków za udział w warsztatach artystycznych „Malowanie na drewnie” oraz „Ozdobne świece”, jako wydatków strukturalnych, co niezgodne jest z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255), 3. a tym samym niezaewidencjonowaniu ich na koncie „975 - Wydatki strukturalne” co niezgodne jest z przepisami rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku poz.289) oraz Zarządzeniem Nr 10/2014 z dnia 17.12.2014 roku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu w sprawie ewidencji i sporządzania spawozdań budżetowych Rb – WS w zakresie wydatków strukturalnych ponoszonych przez jednostkę samorządu terytorialnego Dom Pomocy Społecznej w Łubiu – w trakcie prowadzonej kontroli ww. wydatki zostały sklasyfikowane i zaewidencjonowane Poleceniem księgowania nr II/637/07/16 z dnia 26.07.2016 roku.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.14.2016, zobowiązuję do:
1. prawidłowego oznaczania wydruków ksiąg rachunkowych w zakresie danych dotyczących Domu Pomocy Społecznej, zgodnie z art. 13 ust. 4 pkt 1 ustawy o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2016 poz.1047 ze zmianami),
2. dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT wystawionych przez Zakład Dezynfekcji, Dezynsekcji i Deratyzacji Krzysztof Kuszka w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z § 8 pkt 2c Zarządzenia Nr 2/01/13 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu z dnia 29.01.2013 roku w sprawie zasad kontroli i obiegu dokumentów księgowo-finansowych, kontroli wewnętrznej w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu ze zmianami,
3. klasyfikowania wydatków strukturalnych za udział w warsztatach artystycznych w obszarze XV kodzie 81, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255) oraz ewidencjonowania ich na koncie „975 – Wydatki strukturalne”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku poz.289) oraz Zarządzeniem Nr 10/2014 z dnia 17.12.2014 roku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu w sprawie ewidencji i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb – WS w zakresie wydatków strukturalnych ponoszonych przez jednostkę samorządu terytorialneo Dom Pomocy Społecznej w Łubiu.
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.
 
 
Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Bogdan Droś
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak

Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2016-08-31

Data wprowadzenia: 2016-09-12

Wyświetleń: 1526

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2016-09-12
Edycja dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2016-09-12
Edycja dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2016-09-12
Edycja dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2016-09-12
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK