» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2016

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej "Przyjaźń" w Tarnowskich Górach



Symbol: AKN.1711.13.2016

Tarnowskie Góry, dnia 31 sierpnia 2016 roku


AKN.1711.13.2016


Pani
Izabela Szeliga
Dyrektor
Domu Pomocy Społecznej „Przyjaźń”
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


     Na podstawie § 31 zarządzenia nr 48/2015 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 października 2015 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej „Przyjaźń” w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) ujęciu w dekretacji faktury VAT nr 3265607290/146 z dnia 16 maja 2016 roku kosztu zużycia gazu na potrzeby Domu Pomocy Społecznej „Przyjaźń” na koncie Wn 402 – „Usługi obce”, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 289);
2) sklasyfikowaniu wydatku z tytułu zakupu pieluchomajtek w zatwierdzeniu do wypłaty w fakturze VAT nr 1687/2016 z dnia 06 maja 2016 roku w paragrafie 4230 – „Zakup leków, wyrobów medycznych i produktów biobójczych”, co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku, poz. 1053 z późn. zm.);
3) nieprawidłowej realizacji zalecenia pokontrolnego zawartego w piśmie znak: KN.1711.10.2015 z dnia 22.06.2015 roku poprzez nierzetelną kontrolę merytoryczną faktury VAT z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z regulacjami zawartymi w „Przyjętych zasadach rachunkowości – polityka rachunkowości” (Zarządzenie nr 26/12/2011 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej „Przyjaźń” w Tarnowskich Górach z 30 grudnia 2011 roku).
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.13.2016, zobowiązuję do:
1) ujmowania w dekretacji dowodów księgowych kosztów zużycia gazu na potrzeby Domu Pomocy Społecznej „Przyjaźń” na koncie Wn 401 – „Zużycie materiałów i energii”, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 289);
2) klasyfikowania wydatków z tytułu zakupu pieluchomajtek w zatwierdzeniu do wypłaty w fakturach VAT w paragrafie 4210 – „Zakup materiałów i wyposażenia”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku, poz. 1053 z późn. zm.);
3) prawidłowej realizacji zalecenia pokontrolnego zawartego w piśmie znak: KN.1711.10.2015 z dnia 22.06.2015 roku poprzez rzetelną kontrolę merytoryczną faktury VAT z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, zgodnie z regulacjami zawartymi w „Przyjętych zasadach rachunkowości – polityka rachunkowości” (Zarządzenie nr 26/12/2011 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej „Przyjaźń” w Tarnowskich Górach z 30 grudnia 2011 roku).
     Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Tomasz Kansy
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak

Osoba wprowadzająca dokument: Tomasz Kansy

Data dokumentu: 2016-08-31

Data wprowadzenia: 2016-09-06

Wyświetleń: 1354

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Tomasz Kansy, dnia: 2016-09-06

« POWRÓT

WYDRUK