» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2016

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego



Symbol: AKN.1711.5.2016

                                                Tarnowskie Góry, dnia 13.04.2015

AKN.1711.5.2016


Pani
Anna Schneider-Kurzelowska
Powiatowy Inspektor
Nadzoru Budowlanego
W Tarnowskich Górach

 

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

     Na podstawie § 31 zarządzenia nr 48/2015  Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 października 2015 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. nieprawidłowej realizacji zalecenia pokontrolnego zawartego w piśmie z dnia 31.12.2014 roku znak KN.1711.27.2014 poprzez przekroczenie kwot wydatków:
• w dziale 710 rozdziale 71015 § 3020 „wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń” oraz
• w dziale 710 rozdziale 71015 § 4210 „zakup materiałów i wyposażenia”,
ustalonych w planie finansowym jednostki, co jest niezgodnie z art. 44 ust 1 pkt 3 oraz art. 254 pkt. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 855),
2. nierzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT:
• nr F/000103/15 z 10.12.2015 roku i
• nr F/000110/15 z 28.12.2015 roku,
wystawionymi z tytułu nadzoru nad systemem informatycznym w zakresie zgodności wskazanych w nich terminów płatności z terminem zawartym w umowie z dnia 30.05.2012 roku oraz
• nr 1014/15/FA z 12.12.2015 roku
wystawionej z tytułu doradztwa i konsultacji prawnych w zakresie zgodności wskazanej w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie z dnia02.11.2015 roku,
co niezgodne jest  z przepisami rozdziału 3 zarządzenia nr 1/2014 z dnia 02.02.2014 roku Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach w sprawie ujednolicenia wprowadzonych zasad (polityki) rachunkowości.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.5.2016, zobowiązuję do:
1. prawidłowej realizacji zalecenia pokontrolnego zawartego w piśmie z dnia 31.12.2014 roku znak KN.1711.27.2014, a mianowicie wykonywania budżetu jednostki zgodnie z zasadą dokonywania wydatków publicznych na cele i w wysokości ustalonej w granicach kwot określonych w planie finansowym, 
z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień zgodnie z art. 44 ust 1 pkt 3 oraz art. 254 pkt. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 855);
2. dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie zgodności terminów płatności  z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 3 zarządzenia nr 1/2014 z dnia 02.02.2014 roku Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach w sprawie ujednolicenia wprowadzonych zasad (polityki) rachunkowości.
     Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Andrzej Dembończyk
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak

Osoba wprowadzająca dokument: Andrzej Dembończyk

Data dokumentu: 2016-04-13

Data wprowadzenia: 2016-04-18

Wyświetleń: 1437

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Andrzej Dembończyk, dnia: 2016-04-18

« POWRÓT

WYDRUK