Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach
Symbol: AKN.1711.6.2016
Tarnowskie Góry, dnia 21 kwietnia 2016 roku
AKN.1711.6.2016
Pani
Joanna Kwiecień
Dyrektor
Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty
w Tarnowskich Górach
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Na podstawie § 31 zarządzenia nr 48/2015 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 października 2015 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegająca na:
1) poprawieniu błędu bez opatrzenia poprawki datą i podpisem osoby jej dokonującej w treści klauzuli potwierdzającej sprawdzenie pod względem merytorycznym faktury VAT nr 11/A/2016 z dnia 18 stycznia 2016 roku, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.1 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty nr 28/2010 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia jednolitych zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.), a także z § 13 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku ze zm.) i art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 330 z późn. zm.);
2) nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT nr FVS2016/01/001 z dnia 01 stycznia 2016 roku w sprawie świadczenia usług informatycznych w zakresie zgodności wskazanej w niej ceny usługi z ceną ustaloną w umowie, według treści obowiązującej na dzień przeprowadzenia kontroli merytorycznej, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty nr 28/2010 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia jednolitych zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.) oraz § 20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku ze zm.).
W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.6.2016, zobowiązuję do:
1) opatrywania poprawek błędów w treści klauzuli potwierdzającej sprawdzenie dowodu księgowego pod względem merytorycznym datą i podpisem osoby jej dokonującej zgodnie z przepisami rozdziału 2.1 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty nr 28/2010 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia jednolitych zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.), a także z § 13 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku ze zm.) i art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 330 z późn. zm.);
2) dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT z tytułu świadczenia usług informatycznych w zakresie zgodności wskazanej w nich ceny usługi z ceną ustaloną w umowie, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty nr 28/2010 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia jednolitych zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.) oraz § 20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku ze zm.)
Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.
Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Tomasz Kansy
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak
Osoba wprowadzająca dokument: Tomasz Kansy
Data dokumentu: 2016-04-21
Data wprowadzenia: 2016-04-26
Wyświetleń: 1548
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Tomasz Kansy, dnia: 2016-04-26
« POWRÓT
WYDRUK