» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2015

Wystąpienie pokontrolne - Centrum Kształcenia Ustawicznego w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.21.2015

Tarnowskie Góry, dnia 14 stycznia 2016 roku

KN.1711.21.2015

Pan
Wojciech Łempicki
Dyrektor Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

       Na podstawie §31 zarządzenia nr 34/2014 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
      W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1.    wskazaniu niewłaściwej umowy w klauzuli potwierdzającej wystawienie faktury VAT z tytułu usuwania odpadów komunalnych zgodnie z umową, co jest niezgodne z §21 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
2.    nieprawidłowej likwidacji projektora cyfrowego poprzez nie wskazanie go w protokole zużycia, tj. niezgodnie z §2 Uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z 10.07.2012 roku w sprawie przyjęcia „zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”;
3.    sprawdzeniu faktury VAT nr I1/1507/00007576 z 28.07.2015 roku pod względem formalno – rachunkowym przed jej sprawdzeniem pod względem merytorycznym, co jest niezgodne z §24 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego oraz przepisem rozdziału 2.2. zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Centrum Kształcenia Ustawicznego nr 14a/2010/2011 z 31.12.2010 roku z późń. zm.);
4.    nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT wystawionej z tytułu usługi dostępu do sieci Internet w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
1.    nieterminowym przekazaniu na podstawie ustnego polecenia części wpłaty za miesiąc czerwiec 2015 roku na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, co jest niezgodnie z art.49 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r., nr 127, poz. 721 z późń. zm.) oraz art. 53 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. nr 885 z późn. zm.) i art.39 ust.1 pkt.5 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (jednolity tekst Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 ze zm.).
      W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.21.2015, zobowiązuję do:
1.    wskazywania w klauzulach potwierdzających wykonanie usługi, zamieszczanych na fakturach VAT wystawianych z tytułu usuwania odpadów komunalnych, prawidłowej umowy stanowiącej podstawę dokonania wydatku, zgodnie z §21 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
2.    rzetelnego sporządzania dokumentacji z przeprowadzonej likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań poprzez wskazywanie w niej wszystkich likwidowanych ruchomości, mając na celu prawidłową realizację §2 Uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z 10.07.2012 roku w sprawie przyjęcia „zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”;
3.    sprawdzania dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym po ich sprawdzeniu pod względem merytorycznym, zgodnie z §24 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego oraz przepisem rozdziału 2.2. zasad (polityki) rachunkowości;
4.    dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT wystawianych z tytułu usługi dostępu do sieci Internet w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
5.    dokonywania wpłat w pełnej wysokości na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w terminie do dnia 20 następnego miesiąca po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące powstanie obowiązku wpłat, zgodnie z art.49 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r., nr 127, poz. 721 z późń. zm.);
6.    wprowadzenia mechanizmów służących utrzymaniu ciągłości działalności Centrum Kształcenia Ustawicznego w zakresie sporządzania i przesyłania deklaracji wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zgodnie z art.68 i 69 ustawy o finansach publicznych;
7.    dokonywania wypłaty środków wyłącznie na podstawie pisemnych dyspozycji wydanych zgodnie z art. 53 ust.1 ustawy o finansach publicznych oraz art.39 ust.1 pkt.5 ustawy o systemie oświaty.
Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.


Dokument sporządził: Naczelnik Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Ewa Lukosz
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2016-01-14

Data wprowadzenia: 2016-01-20

Wyświetleń: 1471

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2016-01-20

« POWRÓT

WYDRUK