» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2015

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.17.2015

Tarnowskie Góry, dnia 09.09.2015 roku

KN.1711.17.2015


Pani
Ewa Brachaczek
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy
w Tarnowskich Górach

 

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 31 zarządzenia nr 34/2014 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1)nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT wystawionej z tytułu obsługi prawnej w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami Instrukcji w sprawie kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowskich Górach,
2)sklasyfikowaniu wydatku  z tytułu zakupu biletów autobusowych jednorazowego przejazdu komunikacją miejską dla pracowników w celu odbycia podróży służbowych w paragrafie 4210 „Zakup materiałów i wyposażenia” co niezgodne jest z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz.1053 z późn.zm.),
3)sklasyfikowaniu wydatku z tytułu usługi wymiany części w kserokopiarkach w paragrafie 4300 „Zakup usług pozostałych”, co niezgodne jest z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz.1053 z późn.zm.),
4)nie sklasyfikowaniu poniesionych kosztów przekazanych biletów autobusowych jednorazowego przejazdu komunikacją miejską dla pracowników w celu odbycia podróży służbowych w miesiącu maju 2015 roku, ujętych w rozliczeniu rachunku kosztów podróży służbowej do Polecenia wyjazdu służbowego nr 237 z dnia 04.05.2015 roku oraz Polecenia wyjazdu służbowego nr 238 z dnia 13.05.2015 roku z tytułu uczestnictwa pracowników w szkoleniu w temacie „Wiedza i praktyka kluczem do skutecznej pomocy osobom niepełnosprawnym”, jako wydatków strukturalnych, co niezgodne jest z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255).
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.17.2015, zobowiązuję do:
1.dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy oraz zapewnienia prawidłowego określenia warunków zapłaty w fakturach, zgodnie z zawartą umową, mając na uwadze przepisy Instrukcji w sprawie kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowskich Górach,
2.klasyfikowania wydatków z tytułu zakupu biletów autobusowych jednorazowego przejazdu komunikacją miejską dla pracowników w celu odbycia podróży służbowych w paragrafie 441 „Podróże służbowe krajowe” z odpowiednią czwartą cyfrą, zgodnie z przepisami załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz.1053 z późn.zm.), w tym do prawidłowego zaewidencjonowania niewłaściwe sklasyfikowanych wydatków z tytułu zakupu dla pracowników w celu odbycia podróży służbowych biletów autobusowych jednorazowego przejazdu komunikacją miejską w maju 2015 roku,
3.klasyfikowania wydatków z tytułu usługi wymiany części w kserokopiarkach w paragrafie 427„Zakup usług remontowych” z odpowiednią czwartą cyfrą, zgodnie z przepisami załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz.1053 z późn.zm.), w tym do prawidłowego zaewidencjonowania niewłaściwe sklasyfikowanych wydatków za usługę wymiany części w kserokopiarkach poniesionych w miesiącu maju 2015 roku,
4.klasyfikowania faktycznie poniesionych wydatków z tytułu kosztów podróży służbowych w związku z uczestnictwem pracowników w szkoleniach, jako wydatków strukturalnych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255), w tym do prawidłowego sklasyfikowania i zaewidencjonowania poniesionych wydatków z tytułu kosztów podróży służbowych wynikających z rachunków kosztów podróży służbowych wystawionych do Polecenia wyjazdu służbowego nr 237z dnia 04.05.2015 roku oraz Polecenia wyjazdu służbowego nr 238 z dnia 13.05.2015 roku”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczyposolitej Polskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku poz.289).
       Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Bogdan Droś
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2015-09-09

Data wprowadzenia: 2015-09-15

Wyświetleń: 1817

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2015-09-15

« POWRÓT

WYDRUK