» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2015

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.4.2015

Tarnowskie Góry, dnia 27.03.2015

 


KN.1711.4.2015

 

                                               Pani
                                                              Elżbieta Kanas - Kiczka
                                                              Powiatowa Poradnia
                                                              Psychologiczno - Pedagogiczna
                                                              w Tarnowskich Górach

 


 WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

 

     Na podstawie § 31 zarządzenia nr 34/2014 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowskich Górach przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
     1) zawarciu w zapisie księgowym daty dowodu księgowego niezgodnej ze stanem rzeczywistym, co jest niezgodne z pkt 1.3 zasad (polityki)  rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (zarządzenie Dyrektora nr 4 A-2010/2011 z dnia 31 grudnia 2010 roku ze zm.) oraz art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
     2) braku sprawdzenia faktury VAT nr 27/14 z dnia 28.11.2014r pod względem merytorycznym, co jest niezgodne z § 10 pkt 2 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009  z 16 lutego 2009 roku ze zm.) oraz z art. 21 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
     3) wskazaniu nieprawidłowej daty kontroli faktury VAT nr 2116/14/FVS z dnia 06.11.2014r. pod względem zgodności z przepisami z zakresu zamówień publicznych tj. po zapłaceniu faktury, co jest niezgodne z § 26 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009  z 16 lutego 2009 roku ze zm.);
     4) zaewidencjonowaniu pod inną datą niż data dowodu wpłaty KP nr 9/2014 z dnia 28.11.2014r. w raporcie kasowym nr 8/2014 z miesiąca listopada 2014 roku, oraz dowodu KP nr 10/2014 z dnia 31.12.2014r w raporcie kasowym nr 9/2014 z miesiąca grudnia 2014 roku, co jest niezgodne z § 7 ust. 16 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej stanowiącej załącznik do Zasad (Polityki) Rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
     5) braku numeru raportu kasowego oraz numeru pozycji z raportu kasowego w dowodach wpłaty KP nr 9/2014 z dnia 28.11.2014r oraz KP nr 10/2014 z dnia 31.12.2014r., co jest niezgodne z art. 24 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
     6) braku określenia środka transportu właściwego do odbycia podróży służbowej w Poleceniu wyjazdu służbowego nr 47/2014/R z dnia 13.11.2014r.  oraz Poleceniu wyjazdu służbowego nr 48/2014/R z dnia 13.11.2014r., co jest niezgodne z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167);
     7) nieprawidłowej kontroli merytorycznej rachunku kosztów podróży do Polecenia wyjazdu służbowego nr 46/2014/R z dnia 06.11.2014r. w zakresie rozliczonych kosztów zakupu biletów autobusowych o zawyżonym nominale cenowym, co jest niezgodne z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167) oraz art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.), jak również z § 20 pkt 3 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku ze zm.). 
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.4.2015, zobowiązuję do:
     1) zawierania w zapisie księgowym daty dowodu księgowego będącego podstawą zapisu, zgodnej z datą w nim zawartą, tj. zgodnie z pkt 1.3 zasad (polityki) rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach oraz w szkołach
i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (zarządzenie Dyrektora nr 4 A-2010/2011 z dnia 31 grudnia 2010 roku ze zm.) oraz art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku
o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
     2) sprawdzania faktur VAT pod względem merytorycznym, zgodnie z § 10 pkt 2 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009  z 16 lutego 2009 roku ze zm.) oraz z art. 21 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
     3) wskazywania prawidłowej daty kontroli faktur VAT pod względem zgodności z przepisami z zakresu zamówień publicznych tj. przed zapłaceniem faktury, zgodnie z § 26 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty
i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009  z 16 lutego 2009 roku ze zm.);
     4) ewidencjonowania dowodów wpłaty KP w raportach kasowych, pod datą tych dowodów, zgodnie z § 7 ust. 16 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej stanowiącej załącznik do Zasad (Polityki) Rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
     5) zawierania numeru raportu kasowego oraz numeru pozycji z raportu kasowego w dowodach wpłaty KP, zgodnie z art. 24 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
     6) określania środka transportu właściwego do odbycia podróży służbowej w poleceniach wyjazdu służbowego, zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167);
     7) przeprowadzania prawidłowej kontroli merytorycznej rachunków kosztów podróży w zakresie rozliczanych kosztów zakupu biletów autobusowych, zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167) oraz art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.), jak również z § 20 pkt 3 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009 z 16 lutego 2009 roku ze zm.);
     8) zobowiązania pracowników do rozliczeń kosztów podróży służbowych odbywanych poszczególnymi środkami transportu zgodnie z zasadami określonymi w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167).
       Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 


Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Jacek Odziomek
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak

 

 

 


 

 

 

 

      


Osoba wprowadzająca dokument: Andrzej Dembończyk

Data dokumentu: 2015-03-27

Data wprowadzenia: 2015-04-07

Wyświetleń: 1738

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Andrzej Dembończyk, dnia: 2015-04-07

« POWRÓT

WYDRUK