» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2006

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Techniczno-Usługowych



Symbol: SKO.0913-15/06

Tarnowskie Góry, dnia 17.11.2006       

SKO.0913-15/06

                                                                  SZANOWNY  PAN
                                                                  mgr Mirosław Kamiński
                                                                   Dyrektor Zespołu Szkół
                                                                    Techniczno - Usługowych


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

Na podstawie §14 ust.1-3 załącznika nr 1 do Zarządzenia Starosty Powiatu Tarnogrskiego w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych (zarządzenie nr 16/2004 z dnia 10 lutego 2004 roku ze zmianami), przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.

W okresie od 22 czerwca 2006 roku do 14 lipca 2006 roku w Zespole Szkół Techniczno - Usługowych przeprowadzono kontrolę w temacie:
- "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" - kontrola przeprowadzona przez pracownicę Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego,
- "Prawidłowość rozwiązania umowy o pracę oraz przyznania odprawy emerytalnej panu ....." - kontrola przeprowadzona przez pracownice Biura Kadr oraz Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.

W wyniku podjętych czynności kontrolnych w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej w miesiącu lipcu i sierpniu 2005 roku, stwierdzono, iż w kierowanej przez Pana Dyrektora placówce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:

- utworzeniu i prowadzeniu ewidencji księgowej na kontach syntetycznych niezgodnych z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18.12.2001 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2001r., nr 153, poz. 1752),
- dokonywaniu zapisów księgowych w księgach rachunkowych w sposób nie pozwalający na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu,
- nieprawidłowym otwarciu ksiąg rachunkowych, polegającym na niesporządzeniu i niewprowadzeniu do ksiąg rachunkowych bilansu otwarcia,
- braku opisywania części dowodów źródłowych pod względem merytorycznym potwierdzającym celowość i zasadność dokonywania wydatków,
- nie zawarciu na dowodach księgowych pełnej informacji o sposobie ich ujęcia w księgach rachunkowych,
- nie prowadzeniu w 2005 roku rejestru zamówień publicznych,
- nie wystąpieniu w 2005 roku do Starosty Powiatu z wnioskami o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówień publicznych o wartości szacunkowej powyżej 1000,00 Euro, a nie przekraczających 6000,00 Euro na dostawę energii elektrycznej oraz dostawę gazu,
- nieprawidłowym sklasyfikowaniu wydatków poniesionych na zakupu usług dostępu do sieci Internet oraz kosztów przesyłek w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej,
- ewidencjonowaniu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 240 "pozostałe rozrachunki",
- braku zgodności zapisów księgowych na koncie 130 "rachunek bieżący jednostek budżetowych" pomiędzy jednostką a bankiem,
- nieterminowym regulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług,
- nie odprowadzaniu w ustawowym terminie pełnej wysokości naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy,
- nie odprowadzaniu w ustawowym terminie zaliczek na podatek dochodowy,
- nie zachowaniu terminów i wysokości odprowadzenia na rachunek bankowy ZFŚS środków z tytułu naliczonego odpisu,
- przeznaczenie środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na prowizje bankowe związane z wydaniem blankietów czekowych,
- odprowadzaniu na rachunek budżetu powiatu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym ZFŚS.

W związku z powyższym, zobowiązuję do:

- dostosowania zakładowego planu kont do przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.07.2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006r., nr 142, poz. 1020) oraz prowadzenia ewidencji księgowej zgodnie z tym rozporządzeniem,
- dokonywania zapisów księgowych w księgach rachunkowych w sposób pozwalający na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu,
- otwierania ksiąg rachunkowych zgodnie z art.12 ust.1 pkt 2 ustawy o rachunkowości,
- opisywania dowodów źródłowych pod względem merytorycznym potwierdzającym celowość i zasadność dokonywanych wydatków,
- zawierania na dowodach księgowych pełnej informacji o sposobie ich ujęcia w księgach rachunkowych, jak tego wymaga art.21 ust.1 pkt.6 ustawy o rachunkowości,
- przestrzegania przepisów regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała Zarządu Powiatu nr 93/655/2004 z 14.06.2004 roku ze zm.) zwłaszcza w zakresie składania wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz prowadzenia rejestru zamówień publicznych,
- prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej,
- ewidencjonowania odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 750 "przychody i koszty finansowe",
- zachowywania zgodności zapisów księgowych na koncie 130 "rachunek bieżący jednostek budżetowych" pomiędzy jednostką a bankiem,
- terminowego regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług,
- odprowadzania w ustawowym terminie pełnej wysokości naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy,
- odprowadzania w ustawowym terminie zaliczek na podatek dochodowy,
- przestrzegania art.6 ust.2 oraz art.7 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 4 marca 1994r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 ze zm.),
- przeznaczenie środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wyłącznie na działalność socjalną.

Natomiast w wyniku kontroli przeprowadzonej w temacie "Prawidłowość rozwiązania umowy o pracę oraz przyznania odprawy emerytalnej panu .....", stwierdzono nieprawidłowości polegające na:

- nieprawidłowym rozwiązaniu umowy o pracę,
- udzieleniu urlopu na poszukiwanie pracy,
- nienależnym wypłaceniu świadczeń finansowych związanych z zakończeniem stosunku pracy,
- udzieleniu uzupełniającego urlopu wypoczynkowego w czasie niezdolności do pracy,
- błędach w treści świadectwa pracy z dnia 31.12.2005 r. oraz jego sprostowaniu z dnia 24.05.2006 roku,
- braku nauczyciela w organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2005/06.

W związku z czym zobowiązuję do:

- podejmowania decyzji o nawiązaniu i rozwiązaniu stosunku pracy z nauczycielami zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006r. nr 97 poz. 674) i Kodeksem Pracy (Dz.U. z 1998r., nr 21, poz.94 ze zm.),
- w przypadku rozwiązywania umowy o pracę z pracownikiem, po długotrwałej jego nieobecności w pracy spowodowanej chorobą, rozwiązywania umowy o pracę z tym pracownikiem jedynie w okresie jego zdolności do pracy,
- bezwzględnego przestrzegania przepisów BHP i Kodeksu Pracy w zakresie przeprowadzania badań kontrolnych i okresowych pracowników,
- udzielaniu uzupełniającego urlopu wypoczynkowego po długotrwałym leczeniu w czasie zdolności do pracy potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim,
- sporządzania świadectw pracy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania ( Dz. U. z 1999 r. Nr 60 poz. 282 ze zm.),
- ujmowaniu nauczycieli będących w zatrudnieniu przebywających na długotrwałym L-4 w organizacji pracy szkoły na dany rok szkolny oraz zgłaszania do organu prowadzącego wszystkich zmian dokonywanych w organizacji pracy Szkoły do zatwierdzonego projektu organizacyjnego.

Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora, w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2006-11-17)
Autoryzacja : Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Łukasz Mazik

Data wprowadzenia: 2006-12-08

Wyświetleń: 1725

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Łukasz Mazik, dnia: 2006-12-08

« POWRÓT

WYDRUK