» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2006

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej w Łubiu



Symbol: SKO.0913-21/06

Tarnowskie Góry, dnia 26 września 2006 r.

SKO.0913-21/06

SZANOWNY PAN
mgr Stanisław Parkitny
Dyrektor
Domu Pomocy Społecznej
w Łubiu

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

Na podstawie § 14 ust. 1-3 załącznika nr 1 do Zarządzenia Starosty Powiatu Tarnogórskiego w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych (zarządzenie nr 16/2004 z dnia 10 lutego 2004 roku ze zmianami), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu, przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.

W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, że w okresie objętym kontrolą tj. w miesiącu listopadzie 2005 roku w kierowanej przez Pana Dyrektora jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:

- nie wprowadzeniu do zakładowego planu kont konta 761 - "Pokrycie amortyzacji";
- ewidencjonowaniu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 240 "Pozostałe rozrachunki";
- ewidencjonowaniu wpłaty gotówki do kasy za posiłki technicznym zapisem ujemnym po stronie Ma konta 101 - "Kasa";
- braku opisywania niektórych dowodów źródłowych pod względem celowości
i zasadności dokonywanych wydatków (brak opisów merytorycznych);
- nie prowadzeniu ewidencji pozabilansowej dotyczącej zaangażowania wydatków budżetowych przy użyciu programu komputerowego, tj. niezgodnie z przyjętą w jednostce polityką rachunkowości;
- dokonywaniu zapisów w księgach rachunkowych, prowadzonych przy użyciu programu komputerowego, bez wskazania danych pozwalających na ustalenie osób odpowiedzialnych za treść zapisu;
- braku na poleceniu wyjazdu służbowego podpisu osoby przedkładającej rachunek kosztów podróży;
- nieterminowym regulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług;
- nie odprowadzaniu w ustawowym terminie pełnej wysokości naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy;
- zatrudnieniu na stanowisku zastępcy głównego księgowego osoby, która
nie posiada wykształcenia wyższego ekonomicznego lub podyplomowego ekonomicznego;
- nie odprowadzeniu w ustawowym terminie środków na rachunek zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- przeznaczeniu środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na wydatki nie związane z prowadzeniem działalności socjalnej tj. na opłaty związane z administrowaniem środkami funduszu zgromadzonymi na wyodrębnionym rachunku bankowym.

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak: SKO.0913-21/06, zobowiązuję do:

- wprowadzenia do zakładowego planu kont konta 761 - "Pokrycie amortyzacji", mając na uwadze rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- prowadzenia ewidencji księgowej uzyskanych odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 750 - "Przychody i koszty finansowe", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- ewidencjonowania wpływów gotówki do kasy po stronie Wn konta 101 - "Kasa" zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- opisywania wszystkich dowodów źródłowych pod względem celowości i zasadności dokonywanych wydatków;
- prowadzenia ewidencji pozabilansowej zaangażowania wydatków budżetowych zgodnie z przyjętą w jednostce polityką rachunkowości, tj. przy użyciu programu komputerowego;
- dokonywania zapisów w księgach rachunkowych, prowadzonych przy użyciu programu komputerowego, zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.), tj. poprzez wskazanie danych pozwalających na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu;
- podpisywania przez delegowanego pracownika przedkładanego przez niego rachunku kosztów podróży;
- regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług zgodnie z ustalonymi terminami, mając na uwadze art. 35 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z późn. zm.);
- terminowego opłacania składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy, zgodnie z art. 47 ust.1 pkt. 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 1998 r. nr 137, poz. 887, z późn. zm.);
- zatrudnieniu na stanowisku zastępcy głównego księgowego osoby, spełniającej wymagania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 02 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2005 r. nr 146, poz.1222, z późn. zm.);
- przekazywania na rachunek bankowy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych naliczonego odpisu w terminach i kwotach określonych w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r., nr 70, poz. 335 z późn. zm.);
- przeznaczania środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wyłącznie na działalność socjalną, mając na uwadze art. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r., nr 70, poz. 335 z późn. zm.).

Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2006-09-26)
Autoryzacja : Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2006-10-04

Wyświetleń: 1557

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2006-10-04

« POWRÓT

WYDRUK