» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2006

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego



Symbol: SKO.0913-20/06

Tarnowskie Góry, dnia 4 września 2006 r.

SKO.0913-20/06

SZANOWNA PANI
inż. Irena Hrynkiewicz
Powiatowy Inspektor
Nadzoru Budowlanego


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

   Na podstawie §14 ust.1-3 załącznika nr 1 do Zarządzenia Starosty Powiatu Tarnogórskiego w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych (zarządzenie nr 16/2004 z dnia 10 lutego 2004 roku ze zmianami), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.

W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej” stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w październiku 2005 roku w kierowanej przez Panią placówce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
– wprowadzeniu do obowiązującego od 01.01.2006 roku zakładowego planu kont  konta 132 „Rachunki dochodów własnych jednostek budżetowych” w celu ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
– wprowadzeniu do polityki rachunkowości zapisów niezgodnych z art.6 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002r., nr 76, poz. 694 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2005 roku, nr 170 poz. 1426 ze zm.),
– nieprowadzeniu ewidencji księgowej kont pozabilansowych, a co za tym idzie nieprawidłowym sporządzaniu sprawozdań z wykonania planu wydatków budżetowych Rb 28S w zakresie ujmowanych w nich kwot zaangażowania wydatków,
– ewidencjonowaniu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 240 „pozostałe rozrachunki”,
– nieprawidłowym sklasyfikowaniu części wydatku związanego z badaniami lekarskimi pracowników PINB w §4300 w celu uniknięcia przekroczenia kwoty wydatków ustalonej w §4280 w rocznym planie finansowym jednostki,
– braku na niektórych dowodach księgowych podpisu osoby odpowiedzialnej za wskazanie sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych,
– ewidencjonowaniu na koncie 130 „Rachunek bieżący jednostek budżetowych” środków pobranych do kasy na realizację wydatków budżetowych na podstawie raportu kasowego,
– niekompletnym sporządzaniu dokumentów kasowych polegającym na braku wskazania na dowodzie kasowym KP - „Kasa Przyjmie” numeru czeku gotówkowego na podstawie którego pobrano z banku gotówkę oraz numeru raportu kasowego i pozycji pod którą w tym raporcie KP zostało ujęte,
– stosowaniu numeracji dowodów źródłowych niezgodnie z art.14 ust.2 i 4 ustawy o rachunkowości,
– dokonywaniu zapisów księgowych w księgach rachunkowych w sposób nie pozwalający na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu,
– nie wystąpieniu w 2005 roku do Starosty Powiatu z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługi pocztowe,
– nie zaewidencjonowaniu w 2005 roku w rejestrze zamówień publicznych wszystkich udzielonych przez jednostkę zamówień.

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-20/06, zobowiązuję do:
– opracowania polityki rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zwłaszcza do usunięcia z niej zapisów sprzecznych z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002r., nr 76, poz. 694 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. z 2006 r., nr 115, poz.781), a także do wprowadzenia zmian do zakładowego planu kont w zakresie ewidencji księgowej środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
– prowadzenia ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych i ich prawidłowego wykazywania w sprawozdaniach z wykonania planu wydatków budżetowych Rb 28S,
– ewidencjonowania odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 750 „Przychody i koszty finansowe”,
– prawidłowego klasyfikowania wydatków w podziale na poszczególne paragrafy klasyfikacji budżetowej oraz dokonywania wydatków do wysokości kwot planowanych wydatków w poszczególnych paragrafach rocznego planu finansowego jednostki,
– podpisywania zawartego na dowodzie księgowym wskazania sposobu jego ujęcia w księgach rachunkowych przez osobę odpowiedzialną za to wskazanie, zgodnie z art.21 ust.1 pkt.6 ustawy o rachunkowości
– dokonywania zapisów księgowych na koncie 130 „Rachunki bieżące jednostek budżetowych” na podstawie wyciągów bankowych,
– kompletnym sporządzaniu dokumentów kasowych w celu wyeliminowania występujących w tym zakresie nieprawidłowości,
– numerowania dowodów źródłowych zgodnie z art.14 ust.2 i 4 ustawy o rachunkowości,
– dokonywania zapisów księgowych w księgach rachunkowych w sposób pozwalający na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu,
– przestrzegania przepisów regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała Zarządu Powiatu nr 93/655/2004 z 14.06.2004 roku ze zm.) zwłaszcza w zakresie składania wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz ewidencjonowania w prowadzonym rejestrze zamówień publicznych wszystkich udzielanych zamówień.

Jednocześnie oczekuję od Pani, w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2006-09-04)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2006-09-06

Wyświetleń: 1747

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2006-09-06

« POWRÓT

WYDRUK