» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2006

Wystąpienie pokontrolne-Zespół Szkół Leśnych i Ekologicznych w Brynku



Symbol: SKO.0913-14/06

Tarnowskie Góry, dnia 09.08.2006

SKO.0913-14/06

                                                                   SZANOWNY PAN
                                                                  mgr Stanisław Majsterkiewicz
                                                                  Dyrektor Zespołu Szkół Leśnych
                                                                   i Ekologicznych w Brynku


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

       Na podstawie §14 ust.1-3 załącznika nr 1 do Zarządzenia nr 16/2004 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 10 lutego 2004 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Leśnych i Ekologicznych w Brynku, przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.
      W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej” stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w miesiącach wrzesień-listopad 2005 roku w kierowanej przez Pana Dyrektora jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
– ustalaniu w polityce rachunkowości, dyskietki jako trwałego nośnika informacji służącego do zabezpieczania danych,
– braku instrukcji kasowej,
– prowadzeniu konta analitycznego do konta rozrachunkowego 201 „Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami” dla kilku kontrahentów jednocześnie,
– braku opisu faktur pod względem potwierdzenia legalności przeprowadzonej operacji tj. braku wskazania zastosowanego trybu udzielenia zamówienia publicznego,
– braku opisu niektórych faktur pod względem merytorycznym, potwierdzającym celowość i zasadność dokonanych wydatków,
– prowadzeniu rejestru zamówień publicznych tylko dla zamówień publicznych udzielanych powyżej 1000 euro. Ponadto w niektórych pozycjach rejestru nie wykazano wartości zamówienia i nr faktur,
– nieprawidłowym poprawieniu błędu w zapisie księgowym, tj. niezgodnie art. 25 ust 1 pkt. 2 ustawy o rachunkowości,
– nie prowadzeniu ewidencji księgowej na kontach pozabilansowych 998 i 999 dotyczących ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych,
– ujmowaniu w § 4300, wydatków związanych z badaniami okresowymi pracowników, co jest niezgodne z obowiązującą klasyfikacją budżetową,
– braku sporządzania dokumentu kasowego KP „Kasa Przyjmie” w przypadku wpłaty do kasy pobranej z banku gotówki,
– naruszeniu art. 29 § 4 kodeksu pracy (Dz.U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z poźn. zm.), który stanowi, że wszystkie zmiany warunków umowy o pracę wymagają formy pisemnej,
– nierzetelnym prowadzeniu dokumentacji kadrowo - płacowej poprzez:
   brak potwierdzenia przez pracowników odbioru pism ustalających wysokość wynagrodzenia
   brak podpisania umowy o prace przez pracownika,
– przeznaczeniu środków funduszu na wydatki nie stanowiące działalności socjalnej w myśl przepisów ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (zorganizowanie narady dyrektorów, opłaty za prowadzenie rachunku bankowego Funduszu),
– nie naliczeniu i nie odprowadzeniu podatku od wypłaconych świadczeń pieniężnych pracownikom ZSLiE z ZFŚS na pomoc rzeczową dla dzieci pracowników,
– dofinansowaniu z ZFŚS wycieczki zagranicznej,
– przyznaniu pracownikom bonów bez zastosowania kryterium socjalnego,
– naruszeniu terminów odprowadzenia poszczególnych rat odpisu ZFŚS na konto bankowe funduszu tj. do dnia 30 września 2005 roku nie odprowadzono całości odpisu.

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt SKO.0913-14/06, zobowiązuję do:
1) Dokonania stosownych zmian w polityce rachunkowości w zakresie opisu systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów.
2) Sporządzenia i wprowadzenia do stosowania instrukcji kasowej.
3) Prowadzenia ewidencji analitycznej do konta 201 "Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami" w sposób umożliwiający ustalenie stanu należności i zobowiązań wymagalnych i nie wymagalnych na koniec okresu sprawozdawczego dla każdego kontrahenta.
4) Opisywania wszystkich dowodów źródłowych pod względem zasadności i celowości poniesionego wydatku.
5) Prowadzenia rejestru zamówień publicznych dla wszystkich zamówień publicznych udzielanych w jednostce.
6) Prawidłowego poprawiania błędów w zapisach księgowych, tj. zgodnie art. 25 ust 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz.694 z późn. zm.).
7) Prowadzenia ewidencji księgowej na kontach pozabilansowych 998 i 999 dotyczących ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych.
8) Prawidłowego klasyfikowania wydatków w podziale na poszczególne paragrafy klasyfikacji budżetowej.
9) Sporządzania dowodów kasowych KP potwierdzających wpłatę do kasy pobranej z banku gotówki.
10) Przestrzegania art. 29 § 4 kodeksu pracy (Dz.U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z poźn. zm.) w przypadku dokonywania wszelkich zmian w umowach o pracę.
11) Uporządkowania i rzetelnego prowadzenia dokumentacji kadrowo-płacowej.
12) Przeznaczania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wyłącznie na działalność socjalną.
13) Finansowania z Funduszu Świadczeń Socjalnych usług i świadczeń w zakresie różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej świadczonych wyłącznie na terenie kraju tj. zgodnie z art. 8 ust. 2a ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
14) Naliczenia i odprowadzenia podatku od wypłaconych w 2005 roku pracownikom szkoły z ZFŚS świadczeń pieniężnych na pomoc rzeczową dla dzieci pracowników.
15) Przyznawania ulgowych usług i świadczeń oraz dopłat z Funduszu w zależności od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osób uprawnionych do korzystania z Funduszu.
16) Odprowadzania na rachunek bankowy ZFŚS środków z tytułu naliczonego odpisu w terminach i kwotach określonych w art.6 ust.2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora, w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2006-08-09)
Autoryzacja : Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2006-08-11

Wyświetleń: 1665

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: , dnia: 2006-08-11

« POWRÓT

WYDRUK