» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.29.2013

                                                                  Tarnowskie Góry, dnia 07 luty 2014 roku


KN.1711.29.2013

                                                              Pani
                                                                                  Irena Hrynkiewicz
                                                                                  Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego   
                                                                                  w Tarnowskich Górach


                                            WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie: zasad i trybuprzeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraznadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
    W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) niechronologicznym ujęciu w dzienniku zdarzenia, jakie nastąpiło w danym okresie sprawozdawczym, co jest niezgodne z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
2) umieszczeniu na fakturze VAT nr 00013827/PR/13/FA z dnia 25.10.2013r. niezgodnych ze stanem faktycznym dat przeprowadzenia jej sprawdzenia pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym, co jest niezgodne z art. 22 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
3) niedokonaniu sprawdzenia dowodu księgowego pod kątem zaklasyfikowania bądź nie zaklasyfikowania określonych w nim wydatków do wydatków strukturalnych, co jest niezgodne z  art. 39 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013 roku poz. 885 ze zm.) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz.U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255;
4) braku zaklasyfikowania wydatku poniesionego z tytułu udziału pracownika w szkoleniu z zakresu nadzoru budowlanego jako wydatku strukturalnego, co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255);
5) nie wprowadzeniu do stosowania w Zakładowym Planie Kont konta pozabilansowego 975 – „Wydatki strukturalne” służącego do ewidencji wydatków strukturalnych, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz.U. z 2013 roku poz. 289);
6) nierozliczeniu kosztów podróży służbowej odbytej na polecenie wyjazdu służbowego nr 64/2013 z dnia 07.10.2013r., co jest niezgodne z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167).
    W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.29.2013, zobowiązuję do:
1) chronologicznego ujmowania w dzienniku zdarzeń, jakie nastąpiły w danym okresie sprawozdawczym, zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
2) umieszczania na fakturach VAT zgodnych ze stanem faktycznym dat przeprowadzania ich sprawdzania pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym, zgodnie z art. 22 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 330 ze zm.);
3) sprawdzania dowodów księgowych w zakresie klasyfikacji określonych w nich wydatków pod kątem wydatków strukturalnych, zgodnie z art. 39 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013 roku poz. 885 ze zm.) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255);
4) klasyfikowania wydatków poniesionych z tytułu udziału pracownika w szkoleniu z zakresu nadzoru budowlanego w obszarze tematycznym XV –  „Wzmacnianie zdolności instytucjonalnych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym” w kodzie 81 – „Rozwiązania na rzecz podniesienia jakości opracowania, monitorowania, ewaluacji polityk i programów na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, wzmocnienie zdolności w zakresie realizacji polityk i programów”, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz.255);
5) wprowadzenia do stosowania w Zakładowym Planie Kont konta pozabilansowego 975 – „Wydatki strukturalne” służącego do ewidencji wydatków strukturalnych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz.U. z 2013 roku poz. 289);
6) rozliczania kosztów wszystkich podróży służbowych zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013r., poz.167).
    Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor Wydziału Kontroli Jacek Odziomek
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Jacek Odziomek

Data dokumentu: 2014-02-07

Data wprowadzenia: 2014-02-14

Wyświetleń: 1847

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Jacek Odziomek, dnia: 2014-02-14

« POWRÓT

WYDRUK