» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Zarządu Dróg Powiatowych



Symbol: KN.1711.26.2013

Tarnowskie Góry, dnia 31.12.2013 roku

KN.1711.26.2013


Pan
Eugeniusz Wesołek
Dyrektor 
Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1)nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT wystawionej z tytułu świadczonych usług wodociągowych i kanalizacyjnych, w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami pkt 2 a Załącznika nr 8  Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo księgowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach do zarządzenia 47/2010 roku z dnia 23 grudnia 2010 roku w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości,
2)nie podjęcie działań mających na celu skorygowanie rozbieżności w określeniu warunków płatności w fakturach z datą płatności obowiązującą zgodnie z podpisaną umową, co niezgodne jest z zapisem pkt 2 Załącznika nr 8  Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo księgowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach,
3)niedopełnieniu obowiązku wynikającego z § 4 ust 2 uchwały nr 179/886/201 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego w zakresie  wskazania w umowach sprzedaży ruchomości zbędnych do realizacji zadań jako strony umowy Powiatu Tarnogórskiego,
4)nieprzestrzeganiu ustalonych procedur Rozdziału III § 9 ust.2 Regulaminu przetargowego sprzedaży ruchomości zbędnych stanowiących własność Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w formie przetargu ustnego nieograniczonego (Zarządzenie Wewnętrzne nr 49/2012 z dnia 14 listopada 2012 roku) dotyczących przesłania protokołu z przeprowadzonego przetargu wraz
z dokumentami przekazania ruchomości na stan ewidencyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.26.2013, zobowiązuję do:
1)dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy oraz zapewnienia prawidłowego określenia warunków zapłaty w fakturach, zgodnie z zawartymi umowami, mając na uwadze przepisy pkt 2 Załącznika nr 8  Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo księgowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach,
2)wskazywania w umowach sprzedaży ruchomości zbędnych do realizacji zadań Powiat Tarnogórski jako stronę umowy, zgodnie z § 4 ust 2 uchwały nr 179/886/201 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego,
3)przesyłania protokołu z przeprowadzonego przetargu wraz z dokumentami przekazania ruchomości zbędnych do realizacji zadań na stan ewidencyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, zgodnie z Rozdziałem III § 9 ust.2 Regulaminu przetargowego sprzedaży ruchomości zbędnych stanowiących własność Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w formie przetargu ustnego nieograniczonego (Zarządzenie Wewnętrzne nr 49/2012 z dnia 14 listopada 2012 roku).
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.


Dokument sporządził: Inspektor Wydziału Kontroli Bogdan Droś
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2013-12-31

Data wprowadzenia: 2014-01-03

Wyświetleń: 1575

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2014-01-03

« POWRÓT

WYDRUK