» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne Zespołu Szkół Artystyczno-Projektowych



Symbol: KN.1711.24.2013

Tarnowskie Góry, dnia 19.11.2013 roku

KN.1711.24.2013


Pan
Paweł Zaręba
Dyrektor 
Zespołu Szkół Artystyczno-Projektowych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Artystyczno-Projektowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1)nierzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT wystawionych z tytułu świadczonych usług wodociągowych i kanalizacyjnych, internetowych oraz BHP w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Artystyczno-Projektowych nr 21/2010 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
2)niedopełnieniu obowiązku wynikającego z § 5 ust. 2 uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego, poprzez przesłanie do Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach po przeprowadzonej fizycznej likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań informacji nie zawierającej wskazanie zlikwidowanych składników mienia,
3)nie wskazaniu rodzaju i klasy środka transportu właściwego do odbycia podróży służbowej w poleceniach wyjazdu służbowego nr 74/13, 79/13, 80/13, 82/13, 87/13, 88/13, niezgodnie z §3 ust 1 mając na uwadze §3 ust 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U.
z 2013 roku, poz.167)
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.24.2013, zobowiązuję do:
1)dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
2)przesyłania do Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach właściwej informacji o przeprowadzonej fizycznej likwidacji lub dokonaniu sprzedaży składnika majątku ruchomego zgodnie z § 5 ust. 2 uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego, w tym do niezwłocznego przekazania informacji o przeprowadzonej likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w dniu 31.12.2012 roku,
3)precyzyjnego określenia w poleceniach wyjazdów służbowych środka transportu właściwego do odbycia podróży służbowej, ze wskazaniem jego rodzaju i klasy, zgodnie z §3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 roku, poz.167) .
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Bogdan Droś                                   Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2013-11-19

Data wprowadzenia: 2013-12-12

Wyświetleń: 1576

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2013-12-12

« POWRÓT

WYDRUK