» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Chemiczno- Medycznych i Ogólnokształcących im. M. Skłodowskiej Curie w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.22.2013

Tarnowskie Góry, dnia 24 października 2013 roku

KN.1711.22.2013

Pan
Ryszard Mitręga
Dyrektor 
Zespołu Szkół Chemiczno – Medycznych
i Ogólnokształcących im . M. Skłodowskiej – Curie w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

     Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Chemiczno – Medycznych i Ogólnokształcących im. M. Skłodowskiej – Curie w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT wystawionej z tytułu świadczonych usług wodociągowych i kanalizacyjnych, w zakresie zgodności wskazanego w niej terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących nr 18/2010 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
2) przeksięgowaniu w dniu 31.07.2013 roku z konta 223 – „Rozliczenie wydatków budżetowych” na konto 800 – „Fundusz jednostki” kwoty wyższej niż kwota zrealizowanych wydatków budżetowych w miesiącu lipcu 2013 roku, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku poz.289) – w trakcie kontroli skorygowano błędną ewidencję;
3) wskazaniu w decyzji z dnia 20.09.2013 roku w sprawie umorzenia należności, innego numeru noty odsetkowej niż nota, z której wynikała umarzana należność, co narusza art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku poz. 885);
4) złożeniu sprawozdania z wydanych decyzji w sprawie umorzenia należności, sporządzonego według stanu na dzień 31 grudnia 2012 roku, w terminie niezgodnym z §9 pkt 2 uchwały nr LVII/526/2010 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 września 2010 roku w sprawie określenia zasad umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacaniu wierzytelności Powiatu Tarnogórskiego i jednostek podległych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny;
5) zawarciu w sprawozdaniu z wydanych decyzji w sprawie umorzenia należności, sporządzonym według stanu na dzień 31 grudnia 2012 roku, danych niezgodnych ze stanem rzeczywistym w zakresie wartości umorzonych należności, co jest niezgodne z §9 pkt 1, 3, 4 uchwały nr LVII/526/2010 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 września 2010 roku w sprawie określenia zasad umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacaniu wierzytelności Powiatu Tarnogórskiego i jednostek podległych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.22.2013, zobowiązuję do:
1) dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
2) przeksięgowywania pod datą sprawozdania budżetowego z konta 223 – „Rozliczenie wydatków budżetowych” na konto 800 – „Fundusz jednostki” kwoty równej wartości zrealizowanych wydatków budżetowych, celem prawidłowej realizacji przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek  budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy  celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza  granicami Rzeczypospolitej Polskiej;
3) poprawienia błędu w decyzji z dnia 20.09.2013 roku w sprawie umorzenia należności oraz zwrócenia uwagi na konieczność precyzyjnego wskazywania umarzanych należności w wydawanych decyzjach, zgodnie z art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, mając na uwadze art.22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku poz.330 z późn. zm.);
4) składania sprawozdań z wydanych decyzji w sprawie umorzenia należności w terminach określonych w §9 pkt 2 uchwały nr LVII/526/2010 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 września 2010 roku w sprawie określenia zasad umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacaniu wierzytelności Powiatu Tarnogórskiego i jednostek podległych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny;
5) rzetelnego sporządzania sprawozdań z wydanych decyzji w sprawie umorzenia należności w zakresie zgodności prezentowanych w nich danych ze stanem rzeczywistym, zgodnie z §9 pkt 1, 3, 4 uchwały nr LVII/526/2010 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 28 września 2010 roku w sprawie określenia zasad umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacaniu wierzytelności Powiatu Tarnogórskiego i jednostek podległych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
     Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.


Dokument sporządził: Naczelnik Wydziału Kontroli Ewa Lukosz
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert

 


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2013-10-24

Data wprowadzenia: 2013-10-31

Wyświetleń: 1616

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2013-10-31

« POWRÓT

WYDRUK