» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie



Symbol: KN.1711.19.2013

Tarnowskie Góry, dnia 16.09.2013 roku

KN.1711.19.2013


Pani
Klaudia Zyśk
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


      Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej” stwierdzono, iż w okresach objętych kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. braku sprawdzenia dowodów księgowych Polecenie Księgowania, co jest niezgodne z § 5 pkt 3 zarządzenia nr 6/2013 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 7 lutego 2013 roku w sprawie Polityki Rachunkowości oraz art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. z Dz.U. 2013 r., poz. 330 ze zm.),
2. udzieleniu zamówienia publicznego na zakup usług dostępu do sieci Internet i zakup usług telefonii stacjonarnej na podstawie art. 4 pkt 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2010 r., nr 113, poz. 759 ze zm.) niezgodnie z art. 15 a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 254 pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r., nr 157, poz. 1240 ze zm.),
3. braku podpisu pracownika na umowie cywilnoprawnej na używanie samochodu osobowego niebędącego własnością pracodawcy do celów służbowych, co jest niezgodne z art. 34a ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (j.t. Dz.U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.) oraz art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych,
4. nie naliczeniu i nie potrąceniu w miesiącu czerwcu 2013 roku wynagrodzenia przysługującego płatnikowi składek z tytułu wykonywania zadań związanych z ustalaniem prawa i wysokości świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz ich wypłaty na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 grudnia 1998 roku w sprawie wysokości i trybu wypłaty wynagrodzenia płatnikom składek z tytułu wykonywania zadań z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. z 1998 r., nr 153, poz. 1005) oraz wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania podatków na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie wynagrodzenia płatników i inkasentów pobierających podatki na rzecz budżetu państwa (Dz.U. z 2002 r., nr 240, poz. 2065) co jest niezgodne z art. 254 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych,
5. wydaniu decyzji CR8272/1/17/2013 z 05.04.2013 roku dotyczącej umorzenia części opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej z błędnie wyliczoną kwotą umorzenia co jest niezgodne z § 4 ust. 1 uchwały nr XXXV/368/2013 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 26 lutego 2013 roku w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt w pieczy zastępczej,
6. niedopełnieniu obowiązku informacyjnego wynikającego z § 5 ust. 2 uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego, poprzez nie wysłanie do Starostwa Powiatowego właściwej informacji w zakresie przeprowadzonej fizycznej likwidacji zepsutego mienia ruchomego.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.19.2013, zobowiązuję do:
1. sprawdzania wszystkich dowodów księgowych zgodnie z § 5 pkt 3 zarządzenia nr 6/2013 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 7 lutego 2013 roku w sprawie Polityki Rachunkowości oraz art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości,
2. przestrzegania przepisu art. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2013 r., poz. 907ze zm.) mając na uwadze art. 254 pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.),
3. zawierania umów cywilnoprawnych w formie pisemnej na używanie samochodów osobowych niebędących własnością pracodawcy do celów służbowych zgodnie z art. 34a ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (j.t. Dz.U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.) mając na uwadze art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych,
4. naliczania i potrącania wynagrodzenia przysługującego płatnikowi składek z tytułu wykonywania zadań związanych z ustalaniem prawa   wysokości świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz ich wypłaty na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 grudnia 1998 roku w sprawie wysokości i trybu wypłaty wynagrodzenia płatnikom składek z tytułu wykonywania zadań z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania podatków na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie wynagrodzenia płatników i inkasentów pobierających podatki na rzecz budżetu państwa, mając na uwadze art. 254 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych,
5. dołożenia należytej staranności w trakcie przygotowywania projektów decyzji administracyjnych dotyczących umorzenia części opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej w celu wykluczenia ewentualnych pomyłek matematycznych, w celu z prawidłowej realizacji § 4 ust. 1 uchwały nr XXXV/368/2013 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 26 lutego 2013 roku w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt w pieczy zastępczej,
6. przestrzegania uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego, a zwłaszcza do przesyłania do Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach właściwej informacji po każdej przeprowadzonej fizycznej likwidacji lub dokonaniu sprzedaży składnika majątku ruchomego.
     Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji

wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Małgorzata Adamczyk
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Małgorzata Adamczyk

Data dokumentu: 2013-09-16

Data wprowadzenia: 2013-09-19

Wyświetleń: 1638

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Małgorzata Adamczyk, dnia: 2013-09-19

« POWRÓT

WYDRUK