» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej w Łubiu



Symbol: KN.1711.16.2013

Tarnowskie Góry, dnia 06.08.2013 rok

KN.1711.16.2013

Pan
Stanisław Parkitny
Dyrektor
Domu Pomocy Społecznej
w Łubiu


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

     Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1)braku czytelności podpisów osoby dokonującej kontroli merytorycznej dowodów księgowych, co jest niezgodne jest z §8 ust.3 oraz §9 ust.3 zarządzenia nr 2/01/13 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu z dnia 29.01.2013 roku w sprawie zasad kontroli i obiegu dokumentów księgowo – finansowych, kontroli wewnętrznej w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu
2)dokonaniu kontroli dowodów księgowych pod względem merytorycznym,  przez osobę nieupoważnioną zarządzeniem nr 06/2012 z dnia 21.12.2012 roku do przeprowadzania kontroli merytorycznej, co niezgodne jest z § 15 ust 3 zarządzenia nr 2/01/13 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu z dnia 29.01.2013 roku w sprawie zasad kontroli i obiegu dokumentów księgowo – finansowych, kontroli wewnętrznej w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu;
3)dokonywaniu zapisów w księgach rachunkowych na podstawie nierzetelnie sporządzonych 9 dowodów  wewnętrznych „Magazyn wyda”, zawierających błędy rachunkowe, dotyczące wyliczenia ilości i ceny jednostkowej pobranych z magazynu materiałów, co narusza  art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz. U. z 2013 roku, poz. 330).
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.16.2013, zobowiązuję do:
1)opatrywania zawieranej w dowodach księgowych adnotacji dokumentującej przeprowadzenie ich kontroli merytorycznej, czytelnym podpisem pracownika dokonującego tej kontroli, zgodnie z §8 ust.3 oraz §9 ust.3 zarządzenia nr 2/01/13 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie zasad kontroli i obiegu dokumentów księgowo – finansowych w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu;
2)powierzenia pracownikom dokonującym kontroli dowodów księgowych pod względem merytorycznym obowiązków i odpowiedzialności w tym zakresie, zgodnie z § 15 ust 3 zarządzenia nr 2/01/13 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łubiu z dnia 29.01.2013 roku w sprawie zasad kontroli i obiegu dokumentów księgowo – finansowych, kontroli wewnętrznej w Domu Pomocy Społecznej w Łubiu mając na uwadze § art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
3)dokonywania zapisów w księgach rachunkowych na podstawie kompletnych dowodów wewnętrznych „Magazyn wyda”, zawierających wszystkie obligatoryjne elementy określone w art.21 ust.1 oraz wolnych od błędów rachunkowych zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz. U. z 2013 roku, poz. 330), w tym do skorygowania błędów rachunkowych w nierzetelnie sporządzonych dowodach miesiąca maja 2013 roku.
     Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Bogdan Droś                                                  Autoryzacja: Wicestarosta Tarnogórski Andrzej Elwart


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2013-08-06

Data wprowadzenia: 2013-08-09

Wyświetleń: 1543

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2013-08-09

« POWRÓT

WYDRUK