» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowa Państwowa Straż Pożarna



Symbol: KN.1711.14.2013

Tarnowskie Góry, dnia 29.07.2013 roku

KN.1711.14.2013


Pan
Ryszard Świderski
Komendant Powiatowy
Państwowej Straży Pożarnej

 

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

     Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na
1)braku ujmowania w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych, które wystąpiły w okresie kontrolowanym w porządku chronologicznym, co niezgodne jest z art. 14 ust 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz. U. z 2013 roku, poz. 330), w związku z niedostosowaniem aktualizacji programu komputerowego używanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych do przepisów ustawy o rachunkowości – w trakcie kontroli program zmodyfikowano do wymogów art. 14 ust 1 ustawy o rachunkowości.
2)braku stosowania przepisów zawartych w pkt 5, 13 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonym uchwałą nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 7 lutego 2011 roku w sprawie: Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne, poprzez:
-nie sporządzanie wniosku o udzielenie zamówienia przy realizacji każdego zamówienia;
-nie prowadzenie rejestru zamówień.                                                                                Uchwałą nr 287/1400/2013 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z 10 lipca 2013 roku w sprawie zmiany uchwały nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 7 lutego 2011 roku w sprawie Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne w załączniku nr 2 dokonano wykreślenia Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.14.2013, zobowiązuję do:
1)zwracania szczególnej uwagi po każdorazowej aktualizacji programu komputerowego używanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych na zgodność jego funkcjonowania z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz. U. z 2013 roku, poz. 330), a w szczególności zapisem art. 14 ust 1 dotyczącym chronologicznego ujmowania zdarzeń, jakie nastąpiły w danym okresie sprawozdawczym.
     Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Bogdan Droś                                                  Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2013-07-29

Data wprowadzenia: 2013-08-05

Wyświetleń: 1650

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2013-08-05
Edycja dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2013-08-05
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK