» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2012

Wystąpienie pokontrolne - Zarząd Dróg Powiatowych



Symbol: KN.1711.33.2012

Tarnowskie Góry, dnia 11 marca 2013 roku


KN.1711.33.2012

Pan
Eugeniusz Wesołek
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych 
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość sporządzenia ogłoszenia o naborze oraz testu kwalifikacyjnego na stanowisko podinspektora ds. zamówień publicznych” stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. określeniu minimalnych wymagań kwalifikacyjnych w ogłoszeniu o naborze na stanowisko podinspektora ds. zamówień publicznych niezgodnie z kartą opisu tego stanowiska pracy poprzez brak uściślenia rodzaju wymaganego wykształcenia, co jest niezgodne z tabelą IV H załącznika nr 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2009 r., nr 50, poz. 398 ze zm.) oraz art. 13 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r., nr 223, poz. 1458 ze zm.);
2. braku zawarcia w ogłoszeniu o naborze na stanowisko podinspektora ds. zamówień publicznych informacji dotyczącej wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zarządzie Dróg Powiatowych, co narusza art. 13 ust. 2 pkt. 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych;
3. zawarciu w treści testu kwalifikacyjnego na stanowisko podinspektora ds. zamówień publicznych pytań z innych dziedzin prawa niż ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2010 r., nr 113, poz. 759 ze zm.) niezgodnie z treścią ogłoszenia o naborze, tj. ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i Kodeksu postępowania administracyjnego.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.33.2012, zobowiązuję do:
1. zawierania w ogłoszeniach o naborze wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem danego stanowiska oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych mając na uwadze przepis art. 13 ust. 2 pkt. 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych;
2. zawierania w treści ogłoszeń na wolne stanowiska urzędnicze informacji dotyczącej wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zarządzie Dróg Powiatowych zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych;
3. zawierania w ogłoszeniach o naborze zakresu wszystkich niezbędnych zagadnień będących przedmiotem oceny kandydatów a także do zachowania pełnej zgodności treści testu kwalifikacyjnego z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu o naborze mając na celu wybór najlepszego kandydata, zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych.
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli Małgorzata Adamczyk                                 Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert

 


Osoba wprowadzająca dokument: Małgorzata Adamczyk

Data dokumentu: 2013-03-11

Data wprowadzenia: 2013-03-20

Wyświetleń: 1481

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Małgorzata Adamczyk, dnia: 2013-03-20
Edycja dokumentu: Małgorzata Adamczyk, dnia: 2013-03-20
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK