» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2012

Wystąpienie pokontrolne - Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.21.2012

Tarnowskie Góry, dnia 16 sierpnia 2012 roku

KN.1711.21.2012

Pan
Eugeniusz Wesołek
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
    W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie elementów oznakowania poziomego na nawierzchniach jezdni dróg powiatowych na terenie Powiatu Tarnogórskiego w roku 2012”, stwierdzono nieprawidłowości polegające na:
1) zastosowaniu do opisu przedmiotu zamówienia we wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nieprawidłowego kodu systemu klasyfikacji produktów, usług i robót budowlanych Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych, tj. niezgodnie z art. 30 ust. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2010 r, nr 113 poz.759 z późn. zm.) oraz pkt 1.1.2. rozdziału II Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez działy organizacyjne Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach (zarządzenie dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych nr 25/2011 z 02.11.2011 roku);
2) zawarciu w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia sprzecznych ze sobą postanowień w zakresie:
- terminu realizacji pojedynczego zlecenia, co jest niezgodne z art. 36 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- warunków potwierdzających posiadanie przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia, co jest niezgodne z art.36 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2009 roku nr 226 poz.1817),
- warunków dotyczących dysponowania przez wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, co jest niezgodne z art. 36 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych;
3) nieprzedstawieniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia do akceptacji głównemu księgowemu Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, w zakresie kwestii płatności i rozliczeń finansowych z wykonawcą, co jest niezgodne z pkt 1.6.1. rozdziału II Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez działy organizacyjne Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach (zarządzenie dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych nr 25/2011z 02.11.2011 roku);
4) zawarciu w ogłoszeniu o zamówieniu, zamieszczonym w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach informacji innych niż opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, co jest niezgodne z art. 40 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
5) zawarciu w ogłoszeniu o zamówieniu informacji niezgodnych z postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia,  tj.:
- w ogłoszeniu o zamówieniu zamieszczonym w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach informacji w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy niezgodnie z pkt XX specyfikacji istotnych warunków zamówienia, co narusza art. 41 pkt 7 oraz art. 36 ust.1 pkt 15 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- w ogłoszeniu o zamówieniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych informacji wskazującej termin wykonania zamówienia niezgodnie z pkt IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia, co narusza art. 41 pkt 6 oraz art. 36 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych;
6) niezawarciu w ogłoszeniu o zamówieniu, zamieszczonym w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, listy oświadczeń i dokumentów, których zamawiający żąda na potwierdzenie spełnienia przez wykonawcę  warunków udziału w postępowaniu oraz przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, co jest niezgodne z art. art.25 ust.1 oraz art.41 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych;
7) przekazaniu wykonawcy, który nie był obecny przy otwarciu ofert, informacji dotyczących oferowanych cen przekazanych podczas tego otwarcia, w kwotach nie zawierających podatku od towarów i usług, co jest niezgodne z art.86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na art. 2 pkt 1 tej ustawy;
8) zawarciu w protokole postępowania o udzielenie zamówienia cen ofert, w kwotach nie zawierających podatku od towarów i usług, co jest niezgodne z art.96 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na art. 2 pkt 1 tej ustawy;
9) nierzetelnej ocenie ofert pod względem spełniania przez wykonawców  warunków udziału w postępowaniu oraz przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, tj. niezgodnie z pkt 3 Regulaminu pracy komisji przetargowej (zarządzenie dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych nr 25/2011 z 02.11.2011 roku), a w konsekwencji nie wezwaniu wykonawców do złożenia brakujących dokumentów i oświadczeń, co jest niezgodne z art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych;
10) braku przekazania do Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, w którego kompetencjach leżą sprawy z zakresu zamówień publicznych, informacji zawierającej nazwę zamówienia, tryb jego udzielenia, nazwę i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienie, wartość i datę podpisania umowy, co jest niezgodne z pkt 21 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku).
    W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.21.2012, zobowiązuję do:
1) stosowania do opisu przedmiotu zamówienia we wnioskach przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nazwy i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień, zgodnie z art. 30 ust. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2010 r, nr 113 poz.759 z późn. zm.) oraz pkt 1.1.2. rozdziału II Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez działy organizacyjne Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach (zarządzenie dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych nr 25/2011z 02.11.2011 roku);
2) zachowywania spójności postanowień zawieranych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia celem prawidłowej realizacji art. 36 ustawy Prawo zamówień publicznych;
3) przestrzegania przepisów pkt 1.6 rozdziału II Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez działy organizacyjne Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w zakresie procedury akceptacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
4) zawierania w ogłoszeniu o zamówieniu, zamieszczanym w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, informacji o treści zgodnej z treścią ogłoszenia o tym zamówieniu opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych, zgodnie z art. art.7 ust.1 oraz 40 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
5) zawierania w ogłoszeniu o zamówieniu informacji zgodnych z postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia celem prawidłowej realizacji art.41 oraz art. 36 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
6) zawierania w treści ogłoszeń o zamówieniu opisu sposobu dokonywania oceny spełniania przez wykonawców warunków udział w postępowaniu w postaci listy oświadczeń i dokumentów, których zamawiający żąda na potwierdzenie spełnienia przez wykonawcę  warunków udziału w postępowaniu oraz przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, zgodnie z art. art.25 ust.1 oraz art.41 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych;
7) przekazywania wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, informacji dotyczących oferowanych cen przekazanych podczas tego otwarcia w wartości wyrażonej w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym., tj. zgodnie z art. 2 pkt 1 oraz art.86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych;
8) zawierania w protokole postępowania o udzielenie zamówienia cen ofert, w wartości wyrażonej w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym.,tj. zgodnie z art. 2 pkt 1 oraz art.96 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na art. 2 pkt 1 tej ustawy;
9) dokonania analizy prac komisji przetargowej podejmowanych w trybie roboczym celem usprawnienia działań komisji oraz zapewnia funkcjonowania mechanizmów kontrolnych w ramach podejmowanych przez nią działań, zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) mając na uwadze ich rzetelność, a także przeanalizowania ewentualnych potrzeb szkoleniowych mających na celu podniesienie wiedzy członków komisji w zakresie niezbędnym do prawidłowego realizowania powierzonych im czynności, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz z pkt 3 Regulaminu pracy komisji przetargowej (zarządzenie dyrektora Zarządu dróg Powiatowych nr 25/2011 z 02.11.2011 roku);
10) niezwłocznego przekazywania po udzieleniu zamówienia o wartości szacunkowej równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14 000 euro, do Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, w którego kompetencjach leżą sprawy z zakresu zamówień publicznych, informacji zawierającej nazwę zamówienia, tryb jego udzielenia, nazwę i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienie, wartość i datę podpisania umowy, zgodnie z pkt 21 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku), w tym do przekazania przedmiotowej informacji w zakresie udzielonego zamówienia publicznego na wykonanie elementów oznakowania poziomego na nawierzchniach jezdni dróg powiatowych na terenie Powiatu Tarnogórskiego w roku 2012.
    Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządził: Naczelnik Wydziału Kontroli Ewa Lukosz
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2012-08-16

Data wprowadzenia: 2012-08-28

Wyświetleń: 1796

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2012-08-28

« POWRÓT

WYDRUK