» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2012

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Artystyczno - Projektowych w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.16.2012

Tarnowskie Góry, dnia 05 lipca 2012 roku

KN.1711.16.2012

Pan
Paweł Zaręba
Dyrektor Zespołu Szkół
Artystyczno – Projektowych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

     Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Artystyczno – Projektowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) dokonaniu w listopadzie 2011 roku wydatków z przekroczeniem limitu ustalonego w rocznym planie finansowym Zespołu Szkół Artystyczno – Projektowych w dziale 801 rozdziale 80130 paragrafie 4210 „zakup materiałów i wyposażenia” oraz w dziale 801 rozdziale 80146 paragrafie 4010 „wynagrodzenia osobowe pracowników”, co jest niezgodne z art.44 ust.1 pkt 3, art.52 ust.1 pkt 2 oraz art.254 pkt 3ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
2) wskazaniu w sprawozdaniu z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 marca 2012 roku niewłaściwego okresu sprawozdawczego, co jest niezgodne z §9 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 roku, nr 20 poz. 103) – w takcie kontroli dokonano korekty sprawozdania;
3) nie wyegzekwowaniu od delegowanych pracowników rozliczenia kosztów ośmiu podróży służbowych odbytych w miesiącu listopadzie 2011 roku oraz dwóch podróży służbowych odbytych w marcu 2012 roku, co jest niezgodne z §8a ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz.1990 z późń. zm.);
4) nie określeniu w dwóch poleceniach wyjazdu służbowego, wystawionych w listopadzie 2011 roku, środka lokomocji właściwego do odbycia podróży służbowej, co jest niezgodne z §5 ust.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.16.2012, zobowiązuję do:
1) dokonywania wydatków w ramach planu finansowego w granicach ustalonych limitów, zgodnie z art.44 ust.1 pkt.3, art.52 ust.1 pkt 2 i art.254 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
2) rzetelnego i prawidłowego pod względem merytorycznym sporządzania sprawozdań, zgodnie z §9 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 roku, nr 20 poz. 103);
3) zobligowania pracowników do rozliczania kosztów podróży służbowych w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży, zgodnie z §8a ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz.1990 z późń. zm.), w tym do wyegzekwowania od właściwych pracowników rozliczenia kosztów podróży służbowej odbytych na polecenie wyjazdu służbowego nr 81/11, 82/11, 83/11, 84/11, 85/11, 91/11, 92/11 i 93/11 wystawione w listopadzie 2011 roku oraz 18/12 i 19/12 wystawione w marcu 2012 roku.
4) wskazywania w poleceniach wyjazdu służbowego środka lokomocji właściwego do odbycia podróży służbowej, zgodnie z §5 ust.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.
      Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządził: Naczelnik Wydziału Kontroli Ewa Lukosz
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert
 

 


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2012-07-05

Data wprowadzenia: 2012-07-16

Wyświetleń: 1601

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2012-07-16

« POWRÓT

WYDRUK