» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2012

Wystąpienie pokontrolne - Zespoł Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich



Symbol: KN.1711.9.2012

Tarnowskie Góry, dnia 10.04.2012


KN.1711.9.2012


Pan
Euzebiusz Nowakowski
Dyrektor Zespołu Szkół
Gastronomiczno - Hotelarskich 
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół  Gastronomiczno - Hotelarskich w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej", stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1)braku uwzględnienia w indywidualnych kartach ewidencji czasu pracy pracowników godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy, pracy w godzinach nadliczbowych oraz przerw w pracy, co niezgodne jest z art. 149 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy ( j.t Dz. U. z 1998 roku, nr 21, poz. 94 ze zmianami), oraz § 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 roku, nr 62, poz. 286) oraz Załącznikiem nr 1 do Regulaminu Pracy Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach;
2)przyznaniu 5 nauczycielom dofinansowania do czesnego na podstawie wniosków złożonych w terminie niezgodnym z § 5 ust. 6 obowiązującego Regulaminu przyznawania częściowej refundacji czesnego dla nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach;
3)nierzetelnym sporządzeniu dokumentu "Wykazu należnego ekwiwalentu - 2011 r. (za odzież roboczą i pranie odzieży)" a mianowicie: ujęciu pani (...) pracującej na stanowisku referenta w wykazie jako "prac. kawiarenk",
4)niezgodnym z art.2378 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 1998 r., nr 21 poz.94 z późń. zm.) oraz art.44 ust.2 i 3 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) braku wewnętrznych regulacji w zakresie ustalenia rodzaju odzieży roboczej i obuwia roboczego oraz czasookresu ich użytkowania dla pracownika pracującego na stanowisku referenta mającego styczność z żywnością oraz ustalania ekwiwalentu pieniężnego za pranie odzieży roboczej na stanowisku referenta i magazyniera;
5)braku  rozliczenia kosztów podróży służbowej w terminie wskazanym  w § 8a ust. 2  Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 roku nr.236, poz. 1990).         
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.9.2012, zobowiązuję do:
1)uwzględnienia w  indywidualnych kartach ewidencji czasu pracy pracowników godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy, pracy w godzinach nadliczbowych oraz przerw w pracy,  zgodnie z art. 149 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy ( j.t Dz. U. z 1998 roku, nr 21, poz. 94 ze zm.) oraz § 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 roku, nr 62, poz. 286) oraz Załącznikiem nr 1 do Regulaminu Pracy Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach ;
2)postępowania zgodnie z aktualnie obowiązującym w jednostce Regulaminem przyznawania częściowej refundacji czesnego dla nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach, a w szczególności przyjmowania wniosków o częściową refundację czesnego dla nauczycieli zgodnie z  § 5 ww. regulaminu;
3)rzetelnego sporządzania dokumentów a w szczególności przypisywaniu w wykazach osób stanowisk zgodnych z zawartymi umowami;
4)uaktualnienia i wdrożenia wewnętrznych regulacji ustalających rodzaj odzieży i obuwia roboczego o określonych parametrach oraz czasokres ich użytkowania, a także szczegółowych zasad ich przyznawania dla każdego ze stanowisk pracy na których dopuszczono używanie przez pracowników własnej odzieży i obuwia roboczego, jak również szczegółowych zasad przyznawania ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego oraz ich pranie i konserwację wraz ze sposobem wyliczenia jego wysokości, zgodnie z art.2378 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 1998 r., nr 21 poz.94 z późń. zm.) i art.44 ust.2 i 3 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
5)egzekwowania od pracowników rozliczania kosztów podróży służbowej w terminie wskazanym w § 8a ust. 2  Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 roku nr.236, poz. 1990).
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2012-04-10)
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2012-04-10

Data wprowadzenia: 2012-05-08

Wyświetleń: 1731

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2012-05-08

« POWRÓT

WYDRUK