» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2012

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Budowlano-Architektonicznych w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.7.2012

Tarnowskie Góry, dnia 03 kwietnia 2012 roku

KN.1711.7.2012

Pani
Irena Kulisz
Dyrektor Zespołu Szkół
Budowlano - Architektonicznych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


      Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Budowlano - Architektonicznych w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej", stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) niezgodnym z art.2378 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r., nr 21 poz.94 z późń. zm.) oraz art.44 ust.2 i 3 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) braku wewnętrznych regulacji w zakresie:
- ustalenia rodzaju odzieży i obuwia roboczego o określonych parametrach oraz czasokresu ich użytkowania, a także szczegółowych zasad ich przyznawania dla każdego ze stanowisk pracy na których dopuszczono używanie przez pracowników własnej odzieży i obuwia roboczego,
- szczegółowych zasad przyznawania ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego oraz ich pranie i konserwację oraz sposobu wyliczenia jego wysokości;
2) nie prowadzeniu kart ewidencyjnych przydziału odzieży i obuwia roboczego, a także wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia oraz ich pranie i konserwację, co jest niezgodne z §8 pkt.3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz.286 z późń. zm.);
3) braku ustalenia należnych odsetek z tytułu nieterminowego uregulowania należności wynikających z not księgowych wystawionych przez Zespół Szkół Budowlano - Architektonicznych, a tym samym nie podjęcia działań mających na celu ich wyegzekwowanie, co jest niezgodne z art.42 ust.5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r., nr 157 poz.1240 z późn. zm.);
4) nierzetelnej kontroli merytorycznej faktur wystawionych z tytułu świadczonych usług  dostawy ciepła w zakresie zgodności terminu zapłaty faktur z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Budowlano - Architektonicznych nr 24/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku z późn. zm) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
5) nierzetelnym sporządzeniu wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie "usługi nadzoru i kontroli, usługi naprawcze i usługi konserwacyjne, roboty instalacyjne w budynkach, roboty remontowe i renowacyjne oraz roboty instalacyjne elektryczne" poprzez zaniżenie kwoty wartości zamówienia, a tym samym realizowaniu zamówienia z jej przekroczeniem, co jest niezgodne z pkt.5 i 9 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku).
      W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.7.2012, zobowiązuję do:
1) opracowania i wdrożenia wewnętrznych regulacji ustalających rodzaj odzieży i obuwia roboczego o określonych parametrach oraz czasokres ich użytkowania, a także szczegółowych zasad ich przyznawania dla każdego ze stanowisk pracy na których dopuszczono używanie przez pracowników własnej odzieży i obuwia roboczego, jak również szczegółowych zasad przyznawania ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego oraz ich pranie i konserwację wraz ze sposobem wyliczenia jego wysokości, zgodnie z art.2378 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r., nr 21 poz.94 z późń. zm.) i art.44 ust.2 i 3 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
2) prowadzenia kart ewidencyjnych przydziału odzieży i obuwia roboczego, a także wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia oraz ich pranie i konserwację, zgodnie z §8 pkt.3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz.286 z późń. zm.);
3) ustalania przypadających należności pieniężnych, w tym mających charakter cywilnoprawny, oraz terminowego podejmowania w stosunku do zobowiązanych czynności zmierzających do wykonania zobowiązania, zgodnie z art.42 ust.5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r., nr 157 poz.1240 z późn. zm.), w tym do ustalenia należnych odsetek z tytułu nieterminowego uregulowania należności wynikających z not księgowych wystawionych w grudniu 2011 roku przez Zespół Szkół Budowlano- Architektonicznych;
4) dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (zarządzenie Dyrektora Zespołu szkół Budowlano - Architektonicznych nr 24/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku z późn. zm) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
5) rzetelnego sporządzania wniosków o przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie kwoty zamówienia celem prawidłowej realizacji pkt.5 i 9 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku).
      Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2012-04-03)
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2012-04-03

Data wprowadzenia: 2012-04-10

Wyświetleń: 1691

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2012-04-10

« POWRÓT

WYDRUK